Theo Bos assistent bondscoach?

• Frans Rutten

Ik zet alleen maar hele grote vraagtekens bij wat solutie suggereert met zijn opmerkingen over de laatste km van de achtervolgingsploeg, waarbij Jenning dan het meeste werk heeft opgeknapt.

Een rekenvoorbeeld over 800m atletiek. Wat is beter: 49+52 of 51+51?. De tweede ronde is toch beduidend sneller. Sablikova had in Inzell de 3030m ook gewonnen, maar dat telt niet in de topsport.

• solutie

Wat ik probeer aan te geven(suggereren?) is dat Jenning gelet ook op waar hij vandaan komt , verdomd knap op kop sleurde in de laatste kilometer, waarvan hij 3 ronden op kop reed. In totaal nam hij van de 16 rondjes er 6 2/3 voor zijn rekening. Mij is bekend hoe gewillig cijfers zijn om iets te ‘bewijzen’: In antwoord op Frans mbt tot zijn vergelijking met de Russen, Jenning deed dit grotendeels alleen, thats the point. Bovendien is het uiteraard niet zo , dat de Russen nu ze toch meer dan vier sconden voorsprong hadden, het de laatste km rustiger aan zouden kunnen doen ,want uiteraard ging het om de kwalificatietijd.Misschien zit er in het betoog ook nog iets van de suggestie dat Nederland ahw nog iets reserve had en daarom die laatste km zo snel reed.;)Hoe het ook zij , ik vond het-misschien wat onopgemerkt- een knappe prestatie.

• Frans Rutten

Het blijft natuurlijk verstandiger een puur individuele prestatie als uitgangspunt te nemen. Maar je hebt gelijk met je bewering, dat het een knappe prestatie is. Dus erop vertrouwen, dat hij weer 4:16 rijdt.

• Peter

Wat ik niemand hier hoor zeggen is dat alle ogen gericht zijn op Londen. Maar na Londen gaat de baansport gewoon weer verder en dan zie je drie jaar lang geen wegrenner meer en mogen de tijdelijk afgedankte renners weer opdraven. Wat is hierop uw antwoord mijnheer Duin ??

• DeRosa

Sport is geen kille wetenschap.

Iemand kan prima gepresteerd hebben zonder te winnen.

• Pieter W

In de geschiedenis loopt het dan zo dat de bondscoach bedankt wordt voor zijn goede inzet, doorstroomt naar een andere functie, iemand anders wordt aangesteld en het hele circus weer van voor af aan kan worden opgebouwd.

Wie ging er afgelopen jaar naar Cali???? Welke Omnium kanjer???

• Willem P

Cali kan nog een duur foutje worden.

• Stayerslijn

Cali is al een dure fout…maar ook volgend baanseizoen zijn er nog kansen…..

• DeRosa

Renners hebben nog al gemengde ervaringen met Cali, veel zijn daar behoorlijk ziek van terug gekomen en mijden deze WB liever.