Yep, en laten we niet vergeten dat het bij Marianne Vos en Theo Bos ging om niet Olympische onderdelen.
Mooie medailles daar valt niets aan af te dingen maar wat hebben we er aan onderweg naar Londen 2012.
Van de bestaande ploeg heeft Jenning Huizenga natuurlijk wel de grote motor en de techniek. Of is het iedereen ontgaan dat hij de laatste kilometer van het WK 75% op kop reed en de tweede kilometertijd reed…. nog voor de zilveren en bronzen mannen ?Zijn het loze woorden als Slippens hem wel zou willen klonen ? Als hij echt weer 100% procent fit is en ook prive wat ballast opruimt, is hij een zeer belangrijke kandidaat. Ook voor het omnium. Door zijn bescheidenheid wordt hij echter op een of andere manier nogal eens over het hoofd gezien. Als men de moeite zou nemen,zijn prestaties te analyseren , dan zijn er wel wat belangwekkende uitslagen en prestaties te achterhalen, die voor een kenner een indicatie zijn van de mogelijkheden en vastberadenheid van deze fries…
solutie Schreef:
——————————————————-
> Van de bestaande ploeg heeft Jenning Huizenga
> natuurlijk wel de grote motor en de techniek. Of
> is het iedereen ontgaan dat hij de laatste
> kilometer van het WK 75% op kop reed en de tweede
> kilometertijd reed…. nog voor de zilveren en
> bronzen mannen ?Zijn het loze woorden als Slippens
> hem wel zou willen klonen ? Als hij echt weer 100%
> procent fit is en ook prive wat ballast opruimt,
> is hij een zeer belangrijke kandidaat. Ook voor
> het omnium. Door zijn bescheidenheid wordt hij
> echter op een of andere manier nogal eens over het
> hoofd gezien. Als men de moeite zou nemen,zijn
> prestaties te analyseren , dan zijn er wel wat
> belangwekkende uitslagen en prestaties te
> achterhalen, die voor een kenner een indicatie
> zijn van de mogelijkheden en vastberadenheid van
> deze fries…
Ik weet zeker dat de analyse door de KNWU staf (o.a. Albert Smit) zal worden gedaan, en die hebben vast nog meer interessante punten ontdekt. Wielrennen is voor een (te?) groot deel wetenschap, en daar heeft de KNWU denk ik de laatste jaren de grootste inhaalslag gemaakt.
Maar prima dat je er ook goed op let Solutie, dat opent anderen zeker weer de ogen.
Denk dat Jenning zeker wel gewaardeerd en gerespecteerd wordt en dat zijn prestaties zeker niet vergeten of onopgemerkt zijn gebleven. Hij is ook tijdens zijn periode van herstel altijd de renner gebleven waar volgers en coaches op wachtte en daar de tijd voor hadden en namen. Een uitzondelijk talent en zoals je zelf al schreef als hij weer voor 100% weer beter is en weer meer wedstrijd ritme gaat krijgen en mentaal wat sterker gaat worden dan heeft deze baanrenner erg veel mogelijkheden. Dat dit alles gaat lukken ben ik helemaal van overtuigd.
Bedankt voor reaktie van Stayer en Rosa.Van deze laatste ook zinvolle aanvullende informatie , dat de vaklieden rondom Jenning het wel zien zitten. Mij viel het vooral op , dat bij discussies omtrent wie ,wat,waar zijn naam zo weinig werd genoemd. Er is nog wat weinig basis en dus haalde hij individueel op het WK niet zijn tijd van Manchester van enkele weken terug(4.22)Overigens na zijn 4.16 ,wel de tweede tijd ooit door een nederlander gefietst. Kortom een indikatie voor een uitstekend duurvermogen.Het omnium kent 4 onderdelen met name relevant voor het duurvermogen en 2 meer sprintspecifiek gericht. Kortom als er namen gaan rondzingen, kan die van hem er ook bij. Tijdens het NK in Apeldoorn j.l was wel zichtbaar, dat hij wel wat meer kan dan alleen 4km afraffelen.
Daar zeg je me wat. Toch ook maar even gekeken. Solutie kijkt met een te roze bril. Let wel, ik doe niets af aan de mogelijkheden van Jenning. Maar ik constateer, dat Rusland waartegen Nederland de achtervolging reed in 13 van de 15 ronden sneller was, Nederland erg onregelmatig rondreed en ja ze waren in de laatste km 0,01s sneller dan hetzelfde Rusland. Maar het pleit was natuurlijk al lang verloren door de versnelling, die de Russen plaatsten van de 3e tot en met 8e volle ronde, een verschilletje van maar 4,653s. Wetenschap is soms kinderlijk eenvoudig.
Is niet gezegd dat Jenning alweer op zijn top niveau is maar dat hij wel goed gereden heeft. Het geeft veel vertrouwen voor het volgende seizoen wanneer hopelijk voor hem weer eens alles lekker goed blijft gaan.
Het alleen maar kijken naar de tijden van het afgelopen WK is geen wetenschap maar het alleen maar kijken naar gereden tijden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?