Welke Nederlanders vandaag aan de start

• Frans Rutten

Het was mij ook alleen maar te doen om de wed-analogie. En ja, dat oordeel viel hard uit. Ik ken Yvonne helemaal niet, dus op een forum is ze voor mij een image. Niet, dat dit geen verplichtingen zou scheppen, maar de bandbreedte, is wat mij betreft, vrij groot. Degenen, die haar persoonlijk kennen, kunnen wellicht wat duaal optreden. Niettemin vind ik, dat ook zij, een verplichting hebben, in de betekenis, om niet alles met een goudschaaltje te willen wegen. Yvonne Hijgenaar was in 2004 en 2005 een wereldtopper. Dat is in topsporttermen een “eeuwigheid” geleden. Kijk eens naar Sir Chris Hoy, sinds dat wonderbaarlijke, mysterieuze olympische optreden (2008) van de GB ploeg, in feite al jaren qua absoluut prestatieniveau aanhikkend tegen een plafond. Vanavond zit hij eerst te “slapen”. door weliswaar niet zo erg als tegen English in Pruszkow, onvoldoende druk op de pedalen te houden, zodat hij de acceleratie van Kenny niet kan pareren. In de tweede rit, komt hij toch intrinsiek snelheid tekort, tegen de meer dan 10 jaar jongere landgenoot. Topsport is hard, het is een hard vak.

• DeRosa

“ Het is niks en het wordt niks” geldt dan zeker voor jouw post.

• DeRosa

Verplichtingen heeft natuurlijk niemand van de volgers om een oordeel te hebben over hun presteren.

Makkelijk om sporters af te branden als er geen wedstrijden gewonnen worden, proberen na te gaan waar het aan ligt en hoe het kan verbeteren is een stuk moeilijker.

Voor Yvonne Hijgenaar is de teamsprint het aller belangrijkste op de baan en daarin voldoet ze meer dan voldoende, dat het duo nu weer pech had met de blessure van Willy Kanis doet ook mij bijna wanhopen. Het is al enige tijd geleden hun alles mee zat en ik ben er van overtuigt dat deze “flow” er zeker weer komt, aan hun kunnen ligt het zeker niet.

Natuurlijk is het zo dat als je fan bent van een team of atleet je hun/hem/haar steunt ook als het minder gaat met de prestaties, als je een hart voor sport hebt dan moet je dat toch ook zelf herkennen.

Ik las in een andere post (niet die van jouw) dat de sprint dames tijd en geld verspilling is, als dat de insteek is kunnen we beter ophouden met elke sport. Als deze meneer nu eens aan gaf hoe het dan wel verder moet gaan, maar kort door de bocht is erg eenvoudig.