Het was mij ook alleen maar te doen om de wed-analogie. En ja, dat oordeel viel hard uit. Ik ken Yvonne helemaal niet, dus op een forum is ze voor mij een image. Niet, dat dit geen verplichtingen zou scheppen, maar de bandbreedte, is wat mij betreft, vrij groot. Degenen, die haar persoonlijk kennen, kunnen wellicht wat duaal optreden. Niettemin vind ik, dat ook zij, een verplichting hebben, in de betekenis, om niet alles met een goudschaaltje te willen wegen. Yvonne Hijgenaar was in 2004 en 2005 een wereldtopper. Dat is in topsporttermen een “eeuwigheid” geleden. Kijk eens naar Sir Chris Hoy, sinds dat wonderbaarlijke, mysterieuze olympische optreden (2008) van de GB ploeg, in feite al jaren qua absoluut prestatieniveau aanhikkend tegen een plafond. Vanavond zit hij eerst te “slapen”. door weliswaar niet zo erg als tegen English in Pruszkow, onvoldoende druk op de pedalen te houden, zodat hij de acceleratie van Kenny niet kan pareren. In de tweede rit, komt hij toch intrinsiek snelheid tekort, tegen de meer dan 10 jaar jongere landgenoot. Topsport is hard, het is een hard vak.