Denk dat er ook een limiet is maar ook belangrijk is de constante prestatie en hoe vaak de atleet geblesseerd is(blessure gevoeligheid). Ik heb erg met Yondi te doen maar moet toch toegeven dat het vorige en dit seizoen toch niet zijn gelukkigste zijn.
Natuurlijk gaat het ook om de snelheid en het team wat er staat met Mulder en v/d Berg en Haak is volgens mijn mening het snelste en beste wat Nederland kan opstellen en als reserve lijkt mij Buchli ook oke.
Selectie procedure lijkt mij eerlijk te verlopen en niemand heeft op voorhand recht op zijn of haar plek, alleen naar geschiktheid.
Yondi heeft zijn race gereden in Alkmaar en daar niet aan de verwachtingen kunnen voldoen van de coach en waarschijnlijk heeft Buchli dat wel kunnen doen tijdens een andere gelegenheid.
Toen Mulder bij Cofidis zat trainde hij vaak daar mee en niet altijd met de nationale team coach, ook Marianne Vos had tijdens de spelen van 2008 haar eigen coach.
De meeste slectie leden zijn blij dat ze nu eindelijk een coach hebben en nu zet jij vraagtekens bij het feit of het trainen onder een bondscoach het juiste is, lees wat vaker de interviews van de renners en rensters eens zou ik zeggen.
Meedoen op het WK is erg belangrijk en zeker WK in eigen land maar het hele traject heeft als eind doel de spelen van 2012 en dat is ook de opdracht van de bond aan zijn coach. Wellicht heeft deze ook nu meer vertrouwen in Buchli in het volgende jaar dan dat hij heeft in Yondi.
Aan Yondi de taak om te gaan bewijzen dat hij wel thuis hoort in de selectie tijdens de grote tournooien, een kans om iets te bewijzen is komend weekend in Apeldoorn.
Selectie alleen op een limiet wedstrijd is denk ik niet de juiste manier, fitheid is ook een goede raadgever.
Wel of geen relaties binnen en rond de selectie zijn prive aangelegenheden en niet voor ons allen daarover te oordelen.