1.04.2 Niet genoeg voor Yondi

• DeRosa

Wie zegt dat de renners juist niet bij deze coach willen trainen.

Wie zegt dat juist deze selectie leden niet de snelste zijn.

Over je surggestie van het naar voren schuiven van renners/rensters door de bondscoach kan ik op uitmaken dat je het niet kan verkroppen dat jou favoriete renner/renster er niet bij zit……kinderachtig!

• Conti

@DeRosa

Ten eerste zeg ik niet dat renners juist niet of juist wel bij deze coach willen trainen.. Er staat, volgens mij, alleen een discussie open voor het bepalen van zijn of haar eigen trainer/coach.

Ten tweede zeg ik juist wel dat dat binnen de selectie die nu is gemaakt niet de snelste renner(s) zitten. Het gaat er niet om, wat jij impliceert, dat ik het niet zou kunnen verkroppen dat ‘mijn’ favoriete' renner/renster er niet bij zit.

Kijk maar naar de team sprint van de mannen: Mulder, v/d Berg, Haak, Buchli(reserve) Waar is Schmidt gebleven dan? Die rijdt in ieder geval harder dan Buchli.

Mijn mening is dat iemand objectief moet kijken naar iemands prestatie, zeker in de sport. Niet waar?

Ik heb dan ook geen favoriete renner/renster. Het gaat, nogmaals, om de objectieve prestatie die een atleet levert.

Ik ben juist ontzettend benieuwd naar jou mening en die van anderen wat zij vinden over het opstellen van een limiet om naar een toernooi toe te mogen. Dat biedt volgens mij ook meer ingangs mogelijkheden voor het bepalen van een trainer/coach. Dit zie je namelijk ook in de schaats-, atletiek-, turn-, zwemwereld.

• DeRosa

Denk dat er ook een limiet is maar ook belangrijk is de constante prestatie en hoe vaak de atleet geblesseerd is(blessure gevoeligheid). Ik heb erg met Yondi te doen maar moet toch toegeven dat het vorige en dit seizoen toch niet zijn gelukkigste zijn.

Natuurlijk gaat het ook om de snelheid en het team wat er staat met Mulder en v/d Berg en Haak is volgens mijn mening het snelste en beste wat Nederland kan opstellen en als reserve lijkt mij Buchli ook oke.

Selectie procedure lijkt mij eerlijk te verlopen en niemand heeft op voorhand recht op zijn of haar plek, alleen naar geschiktheid.

Yondi heeft zijn race gereden in Alkmaar en daar niet aan de verwachtingen kunnen voldoen van de coach en waarschijnlijk heeft Buchli dat wel kunnen doen tijdens een andere gelegenheid.

Toen Mulder bij Cofidis zat trainde hij vaak daar mee en niet altijd met de nationale team coach, ook Marianne Vos had tijdens de spelen van 2008 haar eigen coach.

De meeste slectie leden zijn blij dat ze nu eindelijk een coach hebben en nu zet jij vraagtekens bij het feit of het trainen onder een bondscoach het juiste is, lees wat vaker de interviews van de renners en rensters eens zou ik zeggen.

Meedoen op het WK is erg belangrijk en zeker WK in eigen land maar het hele traject heeft als eind doel de spelen van 2012 en dat is ook de opdracht van de bond aan zijn coach. Wellicht heeft deze ook nu meer vertrouwen in Buchli in het volgende jaar dan dat hij heeft in Yondi.

Aan Yondi de taak om te gaan bewijzen dat hij wel thuis hoort in de selectie tijdens de grote tournooien, een kans om iets te bewijzen is komend weekend in Apeldoorn.

Selectie alleen op een limiet wedstrijd is denk ik niet de juiste manier, fitheid is ook een goede raadgever.

Wel of geen relaties binnen en rond de selectie zijn prive aangelegenheden en niet voor ons allen daarover te oordelen.

• bigben

Zo is dat, DeRosa! Dat de coach niet bepaald objectief meer is voor wat betreft Willy Kanis zal duidelijk zijn, maar dat waren zijn voorgangers de laatste 10 jaar ook niet. Het voordeel is dat ze gewoon de beste is en over haar dus geen discussie hoeft te zijn. Over Yvonne Hijgenaar waren wat meer twijfels, maar zij blijkt zich de laatste tijd enorm te hebben versterkt (wellicht mede door de klick met Roy én de trainer). In de trainingen gaat het goed, nu in de wedstrijden nog. Laten we hopen dat ze dat kan bewijzen op de WK in Apeldoorn! En als ik zo naar die “grote” deelname kijk bij het sprinttoernooi van 12 maart (1 andere elite en 1 junior) heeft zij in NL voorlopig errug weinig te vrezen…..

Ik kan me voorstellen dat er vreemd gekeken wordt naar bijvoorbeeld een Roy van den Berg. Totaal onbekend bij het baanwielrennen, oud BMX-er, maar rijdt wel direct weer goede tijden en (dus) ook in de selectie! Volgens mij zat hij al in de selectie vóór hij iets kreeg met Yvonne, dus hij heeft zich niet via haar gekwalificeerd. Het moeten dus wel zijn prestaties op de fiets zijn. En als iemand denkt dat hij beter/sneller is: laat hem dat dan alsjeblieft zo snel mogelijk laten zien! Ik mag aannemen dat de coach hem dan direct zal selecteren, anders is het een slechte coach ….

Voor wat betreft Yondi: jammer dat hij niet aan de eisen van onze Oosterbuur kon voldoen, maar hij is nog jong. Als hij werkelijk zo goed is komen zijn kansen echt nog wel! Soms zit het mee, soms zit het tegen ….

• Peter

Volgens kenners afgelopen zaterdag in Alkmaar is er veel meer aan de hand tussen Yondi en Wolff. E.e.a. heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Yondi

in januari koos voor de zesdaagse van Rotterdam en de presentatie van zijn nieuwe sponsor in die week. En iedereen in Alkmaar was er overeens dat Yondi gezien de omstandigheden in een koud en leeg sportpaleis prima tijden reed en slechts 200 ste en 500 ste te kort kwam op vooraf door Wolff als voor Alkmaarse omstandigheden een zeer scherpe tijd moest neerzetten. Omgerekend reed Buchli boven de 11 sec op de 200 meter.

• Amsterdammer

Het is erg jammer dat Yondi het niet heeft weten te halen.

Als je al een lange tijd stil staat is het dan gek dat je ‘'ingehaald’' word in de zin van selectie plek? Nee!

En als er andere jongens sneller rijden dan Van de berg dan is die ook zijn plek kwijt. Zelfde geld voor Mulder en Haak… Niet?

Yondi heeft niet voldaan aan zijn voorwaarden al zijn die niet zo scherp dan andere landen! Fail.

Uit bronnen heb ik gehoord dat hij een aantal weken de tijd heeft gehad om zich voor te bereiden op deze wedstrijd.

Als je dan een 10.82 rijd en 1.04.2 dan heb je dit aan je zelf te wijden. Niet?

Ik zeg, kop op, laat je niet uit de weg slaan door dit seizoen/jaar. Volgend jaar zijn de spelen. Wat let je om daar niet bij te zijn Yondi? Niet?

Geloof in je zelf en je hebt al 80 procent te pakken! Niet?

Genoeg ge Niet… Laat zien wat je waard bent!!

De een zn brood, de ander ……………….

• Alkmaar

Hij heeft inderdaad weken de gelegenheid gehad en we hebben hem hier in Alkmaar hard aan het werk gezien omdat hij in Apeldoorn niet terecht kon. Deed ook zijn ding zonder begeleiding van welke coach of ook. Maar dat moet voor Yondi geen probleem zijn om alleen te trainen. Dat moest hij in de tijd dat Pieters er was ook al.

• ?

Is Yondi zo een lastige jongen ?

Omdat ik lees dat hij bij de vorige coache ook alleen de trainingen moest doen.

• DeRosa

Nee.

• DeRosa

Willy idd gewoon de snelste in Nederland en behoort tot de mondiale top.

Yvonne Hijgenaar, vooral twijfels van sommige baan volgers maar niet door haar zelf en de coaching staf. Agnes Ronner heeft voor haar vervelende blessure een serieuze aanval gedaan op deze positie maar is er ook niet in geslaagd, wie anders nog meer ?

Paar jaar terug nog 3de op het WK op het onderdeel Omnium voordat het meer een duur onderdeel werd en samen met Willy op de teamsprint ondanks wat anderen beweren behoren ze tot de wereld top en dat ook al een geruime tijd. Qualificatie tijd op de 200 vliegend ook nog steeds goed…..en met Willy de absolute top in Nederland…..of zijn er al die sneller rijden?

Onmogelijk dat je via iemand een plaats kan afdwingen in de selectie, wel ten kostte van iemand door hem of haar te verslaan.