NK omnium in maart

• trainer

@ joske, heb je boter op het hoofd of een wk schild ervoor? de datum voor genoemde catogorien had tussen kerst en nieuwjaar moeten zijn. de kwalificatie was ergens in oktober november dus hoe overbrug je voor deze lui pakweg 5 a 6 maanden. bovendien is de belangrijkste periode (februari) de baan van apeldoorn dicht, velodrome op zondag in januari afgelopen, het weer buiten wisselvallig enz. zelfs de selectie voor de junioren kan geen kant op met deze datum voor het nk omnium. je moet dan wel heel oportuum zijn om alles goed te praten. als dan ook de baancie bestaat uit erug veel mensen van de adelaar uit apeldoorn dan valt de puzzel wel een beetje op zijn plaats.

het geheel heeft niets te maken met kalenders en of periodisering maar alles met politiek en daar is de baansport echt niet bij gebaat. hoezeer men er ook anders over zal denken, het gaat echt kut zo en hulde voor de mensen die er toch wat van proberen te maken. kritiek is niet altijd de fijnste raadgever maar doe er buiten je tunnel in ieder geval wat mee.

• Joske

Wie zegt dat ik iets goed praat?

Ik geef alleen maar aan wat er dit jaar is besloten door de baancie van de KNWU.

Natuurlijk is het bij ons bekend dat de kwalificaties vroeg zijn gehouden en de wedstrijden pas laat in de kalender zijn opgenomen.

Natuurlijk zijn we niet gelukkig met de sluiting van de baan ivm atletiek en worden we beknot door het WK-waardoor andere categorieën veel tijd inlveren waarop iuets georganiseerd kan worden.

Ik weet niet welke baancie je bedoelt, maar die van de KNWU bestaat uit geen enkel Adelaarlid.

De baancie van De Adelaar bestaat geheel uit adelaarleden, lijkt me logisch, trouwens. De baancie van de Adelaar maakt de NK-kalender niet. Daar zit iedereen bij van de banen. De nog resterende NK's zijn ons niet toegewezen, wij hebben geen invloed op de data van andere banen en de tijden waarop zij aangeven de wedstrijden te organiseren of te kunnen organiseren.

Er spelen voor organisaties veel meer zaken mee dan alleen de datum: zie de financiel opgaven waarvoor de organisaties worden geplaatst, zie het aantal vrijwilligers dat je steeds moet belasten, zie de gewenning aan het feit dat er nu drie banen zijn met allemaal hun eigen mogelijkheden, maar ook onmogelijkheden.

De vraag vanuit de bondstrainers, maar ook de banen die kampioenschappen willen verrijden maar dat door externe factoiren niet (meer) kunnen of willen.

Als het allemaal zo eenvoudig was….

En wat het met politiek heeft te maken, ontgaat me toch een beetje, maar wellicht kun je me biuj praten

• Stayerslijn

ik bedoelde de komst van oegema…… een praktisch bestuurder. Hij kwam midden in het seizoen, kon dus niet veel veranderen. Volgend jaar beter. En met een datum 5/6 maart kun je niet echt serieus genoemd worden

• Apeldoorner

Joske praat op deze site veel te veel recht wat krom is

Baancie Apeldoorn! Joske jij bepaalt wat er gebeurt.

Jij bepaalt wie een open plaats in de baancie mag invullen.

Jij werkt mensen uit de baancie die jouw niet welgezind zijn of kritiek hebben

Jij doet laatdunkend over iemands schietclubje! een andere hobby.

We hadden het bericht wel gelezen en ook dat het snel was weg gehaald!

Je hebt overal een mening over. Mijn advice: houdt her roer recht in Apeldoorn

en bemoii je nau niet met alles! Jij moet in jouw positie en met jouw functie niet op alles reageren.

• Henk

Zonder Joske waren we nergens

• Joske

Voor mij is deze discussie gesloten.

Als het op deze wijze gaat, doe ik even niet meer mee.

We gaan ons met zinniger dingen bezighouden.

• Stayerslijn

Tja… dit is weer een voorbeeld van “stammenstrijd”. De baancommissie in Apeldoorn van De Adelaar heeft het afgelopen jaar erg veel georganiseerd. Dat is een feit, daar kan niemand homheen. Zeker tot aan de kerst was er zo'n beetje elk weekend wel iets te doen, afgezien van het feit dat er door de week elke dag een andere type “training” plaats vindt. (maandag vrije training; dinsdag dernietraining; woensdag jeugdtraining en vrije training; donderdag gerichte wedstrijdtraining van oudere jeugdcategorieen tot en met elite, zowel voor duuronderdelen als voor sprintonderdelen, vrijdag opstaptraining) Daarnaast vele clinics, en ook het WK scholenproject waar meer dan 500 basisschoolkinderen 3 opstaptrainingen kregen. En dan natuurlijk het NK, interlands, populaires, en last but not least het WK!

Dat je veel mensen nodig hebt om al dat wat hierboven staat te organiseren is ook een feit. En dat daar waar veel mensen bij elkaar zijn verschillende meningen zijn is ook menselijk. Daar moet dan een gezonde discussie over ontstaan. En niet zoals dat hierboven gaat. En het zal ongetwijfeld zo zijn dat de plannen, ideeën bij anderen tot een ander inzicht of een andere mening leiden….

Joske (Hans van Bon) is de grote aanjager in Apeldoorn. Hij bedenkt zaken, zet zaken in gang. En wellicht gaat hij voor een paar mensen te snel. Maar dat geeft niet volgens mij. Want zonder ideeën zijn we nergens. En bij de uitvoering zal het hier en daar vast wel wringen. Dat is bij ons zo en zal ook bij de baancie in Apeldoorn zijn. Maar wat mij betreft krijgt die commissie een dikke voldoende. Er is weer “reuring in de tent”, er gebeurt weer iets. En dat het dan af en toe mis gaat….. Joske is volgens mij bevlogen. En van dat soort mensen kunnen er niet genoeg zijn. Zij zijn de aanjagers die de sport (weer) op de kaart moet zetten. Maar vaak is het zo dat de aanjagers niet de beste mensen zijn om het ook af te maken. Vaak is dat de oorzaak van “problemen”. Maar ook in Apeldoorn zijn er volgens mij grenzen, en dus zal Joske ook vaak bezig zijn om plannen geheel af te ronden. Dit omdat er simpelweg geen mensen beschikbaar zijn om dat te doen. En dan zal dat het wel niet allemaal zo lopen zoals anderen willen… Maar om dan iemand op deze manier (Apeldoorner) af te branden… dat gaat mij te ver.

Beter zou het zijn om Joske nog meer te ondersteunen, zodat zijn ideeën werkelijkheid kunnen worden.

Ik sta er te ver van af, maar Joske….. mijn steun heb je.