NK omnium in maart

• Baanfan

Onbegrijpelijk dat er begin maart een NK omnium komt.

Wild en Veldt rijden op het WK

en junioren en meisjes junioren hebben geen booschap, niet in begin maart aan een NK omnium

Ze rijden dan al op de weg, lijkt me

Dus mijn vraag waarom een Nk omnium in maart met bijna geen deelnemers bij de damesen bij de junioren groepen.

• John

We hebben de K

We hebben de N

We hebben de W

We hebben de U

• Oud Renner

Oké, is wel laat, maar 5 en 6 maart zijn er praktisch geen wegwestrijden.

• Insider

Bij de junioren zullen niet meer dan 15 man komen opdagen.

• kenner

Gewoon een slechte datum, 15 man zou nog veel zijn. NK zonder waarde

• Joske

Een goed kampioenschap is niet alleen afhankelijk van kwantiteit.

• Sjaak

@ baanfan; Volgens mij heeft de baancoach zelf ingestemd met de verplaaatsing van dit nk van 5/6 feb naar 5/6 maart dat is al in okt /nov neslist dus waarom nu je reactie is een beetje laat. In zijn voorbereiding op het wk ging hij begin fen liever naar Mallorca op trainingskamp. In okt nov had hij nog 3 kandidaten voor het omnium nast Veldt ook Stroetinga en Vingerling. Ben benieuwd of Stroetinga (al een ploeg?) Veldt het vuur aan de schenen kan leggen. Ben ook benieuwd hoe t met Vingerling gaat na zijn buikvliesontsteking die naar ik begrijp hem bijna noodlottig was geworden. Hij is zo is op zn site te lezen met zn ploeg in Cyrpus maar ben bang dat het NK en Wk voor hem te vroeg komen

• Stayerslijn

Inderdaad een ongelukkig moment…. Maar waarom? Alleen voor de kwalificatie WK?

Er was bedacht om er een mooi “randprogramma” bij te maken met tevens het NK nieuwelingen en jeugd……. Die zullen nog wel komen want die hebben zich immers moeten kwalificeren. Maar het moment is zeker wel erg ongelukkig.

De jeugd- en nieuwelingen renners uit Oost en Noord Nederland kunnen vanaf begin februari niet meer terecht op de baan in Apeldoorn ivm het het NK Atletiek in de diverse categorieën. Pas laatste week februari is die weer open. Kun je nog twee weken je voorbereiden….. (als dat al nodig is bij die categorieën).

En de nieuwelingen zijn al veel meer gericht aan het trainen, want de klassiekers beginnen al eind maart met de Omloop door het Land van Kleine Hein. Niet een echt gelukkige keuze. De jeugd fietst vast gewoon een lekker toernooi, want daar maakt het tijdstip gewoon iets minder uit omdat daar nog minder specifiek getraind wordt (al zullen een aantal trainers/ouders dat niet met mij eens zijn)

Maar ja….. het zal volgend jaar allemaal wel beter gaan nu er een echt serieuze baancommissie gaat komen bij de KNWU heb ik horen zeggen.

• Joske

Er is toch al een baancomissie?

Leo Peelen- Marc Faas - Theo Smit en Johan Oegema zijn de leden van deze commissie.

Waar haal je het nieuws vandaan dat er een serieuze commissie komt?

Is deze niet serieus?

• Joske

04-02-2011 NK Baan Omnium & Jeugd-Nieuwelingen

Op 5 en 6 maart 2011 vindt het NK Omnium en het NK Baan voor Jeugd (categorie 6/7) en Nieuwelingen plaats in Sportpaleis Alkmaar. Bijgevoegd ook de technische gids voor dit kampioenschap.

Programma:

Zaterdag 5 maart 2011

NK Baan Jeugd Categorie 6/7

NK Baan Omnium dag 1

Zondag 6 maart 2011

NK Baan Nieuwelingen

NK Baan Omnium dag 2

NK Baan Omnium:

De inschrijving voor dit kampioenschap vindt plaats via “Mijn KNWU” en kan t/m vrijdag 25 februari 2011.

NK Baan Jeugd en Nieuwelingen

Voor het NK Baan Jeugd en Nieuwelingen vindt geen online inschrijving plaats. Deelnemers aan die kampioenschap hebben zich via de kwalificatiewedstrijden in oktober 2010 kunnen kwalificeren voor dit kampioenschap. Aan deze deelnemerslijsten worden wijzigingen meer aangebracht. Zie de deelnemerslijsten bijgevoegd aan de rechterzijde.

Training

Op zaterdag 26 februari 2011 wordt in Sportpaleis Alkmaar van 10:00 uur tot 13:00 uur een baantraining gehouden ter voorbereiding op het NK Omnium en NK Nieuwelingen.

De training staat open voor Nieuwelingen, nieuwelingen-meisjes, junioren en junior-vrouwen.

Kosten: € 5,00 p.p