Hoe kon het alarm trouwens afgaan? Was het een test voor tijdens het WK?
Misschien een overbodige aanvulling, maar Van Grieken rijdt nog maar 1 jaar en een paar maanden op de baan rond. Als je in die tijd een 10.9 kan rijden, lijkt me het een beetje voorbarig om iemand nu al min of meer af te schrijven. Als je 22 of 23 bent als sprinter, dan is dat helemaal niet zo heel oud.
Persoonlijk vind ik het uberhaupt een beetje raar om zo over mensen te praten. Voor mij getuigt het van weinig respect voor alle effort die een heel aantal renners en rensters in een mogelijke nationale of misschien wel internationale carriere steken. Maar misschien vat ik bovenstaande verkeerd op. In dat geval neem ik mijn opmerking terug.
Van grieken traint wel dagelijks en traint z'n lichaam al tot het uiterste van zn kunnen. Fysiek zit je op die leeftijd gewoon aan de max. Of je dan 1 jaar of 5 jaar traint maakt niet uit. Kijk maar naar Yondi. Die zit ook gewoon fysiek aan de max en daar zit ook geen schot meer in. Nog 1 of twee tienden verbeteren is niet goed genoeg om een beetje op niveau mee te kunnen komen.
Laten we wel wezen dat Van Grieken op het kampioenschap in bijv. Duitsland niet eens mee had gedaan aan de sprint. Daar reden de eerste 21!!! gewoon onder de 11 seconde.. Dus we moeten niet doen of 10.9 nou ineens zo'n superprestatie is, want het is namelijk geen wereldtijd. Als hij 10.4 had gereden had ik wel opgekeken. Maar als ik het gewoon realistisch bekijk is het niveau in nederland gewoon droevig.
Mocht je de utislagen in duitsland nog eens willen bekijken:
http://06.live-radsport.ch/details_19109/BahnDM_2010__Sprint_Maumlnner.html
De manier van trainen zijn zo vreselijk belangrijk voor tijden en zeker in de sprint waar de marges maar klein zijn. Van Grieken is zeker nog groeiende en nog lang niet aan zijn max. Dat een mannen lichaam rond deze leeftijd volgroeid is wil niet zeggen dat je er dan ook meteen het hoogste rendement eruit weet te krijgen. Altijd makkelijk om sporters weg te zetten maar beter is het om eerst te weten zien te komen wat nog de mogelijkheden zijn om te groeien of niet.
Persoonlijk vind ik dat sinds hij en enkele andere gecoached en getraind worden door Klaas Boskemper van TSTA de prestaties er op vooruit zijn gegaan, dat is ook zeer goed te merken aan hun zelf vertrouwen en dat soort zaken.
Op latere leeftijd nog een stap kunnen zetten kan altijd als de juiste motivatie er is en het fysiek het toelaat, maar waar praten we over…..zie hoe jong die Hylke nog maar is!
Yondi's prestaties stagneren dat klopt maar heeft m.i. niets te maken met het fysiek al zijn er wat vervelende blessures geweest maar mentaal is er nog wat werk te doen.
De coaches zullen hun beslissingen nemen en die zullen niet veel tijd investeren waar niets meer in zit wat groei betreft…..zij weten meestal toch wel wat er speelt met een renner en renster en als het ff mentaal niet lekker gaat niet meteen bij de straat neer zetten met de predicaat “afgedankt”.
Het ging ook om het NK en dan moet je het al eerste Nationaal bekijken, als er alleen maar renners en rensters zouden meedoen die internationaal ook in de top mee kunnen dan zou het wel een heel erg rustig gaan worden op de baan en in alle sporten trouwens.
Voor een land als nederland valt het internationaal nog wel mee….nee geen absolute top land maar er is groei en op diverse onderdelen doen we goed mee en op andere onderdelen moeten we nog flink aan de bak.
Op de teamsprint voor vrouwen bijvoorbeeld staan we tot nu toe goed genoteerd op de lijst voor qualificatie aan de spelen in 2012, maar de weg is nog lang en er moet hard door gereden blijven worden.
Je hebt helemaal gelijk dat er veel meer gedaan moet worden aan de toekomst van zeker de sprint, zeker bij de vrouwen is het gat toch wel heel groot.
Denk dat het wel degelijk uitmaakt of je met sterkere renners dagelijks kunt trainen en dat er een coach voor staat die heeft bewezen hoe je Olympisch goud kunt halen en wereldkampioen kunt worden. Teun Mulder die al jaren zijn pr op de sprint niet heeft verbeterd en dat nu naar een jaar of 4 wel weer heeft gedaan. Als je kijkt naar de tijden op de 200 meter is Roy van den Berg nu al de snelste rijder en die kon dit jaar wel eens onder de 10 seconden gaan duiken. Hugo Haak die grote sprongen vooruit maakt. De vraagtekens van dit moment zijn Matthijs Buchli en Yondi Schmidt. Waar Hugo dan wel de sprong van junior naar belofte kan maken blijft Matthijs Buchli een beetje hangen maar een dergelijke jonge rijder heeft natuurlijk het voordeel van de twijfel. Alleen Yondi Schmidt heeft het mentale lek nog steeds niet gevonden en het begint nu toch wel kort dag te worden naar de Olympische spelen toe. De snelste weg naar de Olympische spelen is nog altijd de teamsprint en het ziet er nu naar uit dat dit Teun, Roy en Hugo gaat worden (al zijn de spelen pas over 18 maand). Haal Hylke van Grieken ook bij deze groep want dan heb je 6 rijders. Dan kunnen Hylke, Yondi en Matthijs samen ook een team vormen. Dan kan de coach trainen met een A en een B team. De sterkste 3 rijders komen dan in het A team. Daar worden alle rijders alleen maar beter van.
Je hebt helemaal gelijk en zie mijn post van 6:52 hierover dan blijkt dat we het zelfde denken over de invloed van trainingen.
Ik ben zeker niet zo negatief over de selectie renners en denk dan ook dat het wel goed komt.
Bij de dames op de sprint is er een heel groot gat tussen de Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar en er zou wat meer met de jonge generatie gedaan moeten worden om die snel dichterbij te brengen. Voor zowel de heren als de damens een dubbele teamsprint team zou super ideaal zijn, worden ze allemaal beter van. Ja, de teamsprint is het toverwoord voor elk land voor qualificatie van de spelen want dan ook automatisch gequalificeerd voor de sprint en keirin. Denk dat volgend seizoen erg hard gereden gaat worden op de teamsprint door landen met ambities en we moeten zorgen niet dit seizoen al te veel punten te laten liggen, het kan nog allemaal is nog niets verloren en bij de damens staan we er goed voor….moeten bij de eerste 5 landen van Europa eindigen.
Joopie Schreef:
——————————————————-
> Van grieken traint wel dagelijks en traint z'n
> lichaam al tot het uiterste van zn kunnen. Fysiek
> zit je op die leeftijd gewoon aan de max. Of je
> dan 1 jaar of 5 jaar traint maakt niet uit. Kijk
> maar naar Yondi. Die zit ook gewoon fysiek aan de
> max en daar zit ook geen schot meer in. Nog 1 of
> twee tienden verbeteren is niet goed genoeg om een
> beetje op niveau mee te kunnen komen.
>
> Laten we wel wezen dat Van Grieken op het
> kampioenschap in bijv. Duitsland niet eens mee had
> gedaan aan de sprint. Daar reden de eerste 21!!!
> gewoon onder de 11 seconde.. Dus we moeten niet
> doen of 10.9 nou ineens zo'n superprestatie is,
> want het is namelijk geen wereldtijd. Als hij 10.4
> had gereden had ik wel opgekeken. Maar als ik het
> gewoon realistisch bekijk is het niveau in
> nederland gewoon droevig.
>
> Mocht je de utislagen in duitsland nog eens willen
> bekijken:
> http://06.live-radsport.ch/details_19109/BahnDM_20
> 10__Sprint_Maumlnner.html
Joop wat ben jij een lekkere naieve man zeg! Je hebt zelf zeker nooit topsport gedaan en daarbij weet je er ook verdomt weinig van. 2 jaar geleden reed teun mulder hier 10,7 op de baan! Roy is een klasse apart en al wereldtop, help deze jongen met tactiek en hij kan echt mooie dingen gaan laten zien.
En over Hylke van Grieken vind ik al helemaal schokkend wat je zegt. Fysiek aan je top met een krachtsport ligt tussen de 28 en 32 jaar! Kijk maar naar Chris Hoy die pas op ze 26ste zichzelf in de kijkers reed en op latere leeftijd wereldtop werd. Dus wat jij zegt is gewoon ongelofelijke onzin en ben je zelf denk gewoon jaloers omdat jezelf een nietsnut bent.
Roy van den berg reed 2 jaar geleden 11,9, vorig jaar 11,1 en rijd dit jaar 10,3 dat is een verbetering van 8 tiende. Hylke reed vorig jaar 11,7 en dit jaar 10,9 ook een verbetering van 8 tiende. Als hylke dit jaar dezelfde sprongen blijft maken, dan hebben we nog een topper erbij.
Dus joop verdiep je eerst even in de sport voordat je loze uitspraken gaat maken. En duitsland hoef je niet mee te vergelijken daar is die sport gewoon veel breder en hebben het daar een stuk beter voor elkaar dan in nederland!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?