Gelukkig zijn er ook nog mensen die alles relatieveren en op een discrete manier weergeven op dit forum. Ik doel dan op Kees Soutendijk en vooral DeRosa. ex-sprinter zal waarschijnlijk ooit geklopt zijn door Yondi of zoiets en ongetwijfeld in Noord-holland wonen, want daar zijn er meer die niets te doen hebben met renners uit deze streek.
Onderstaand stukje uit de krant zag ik op zijn site en dat zegt genoeg lijkt me. Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat Yondi
binnenkort naar buiten komt met twee nieuwe sponsors. Naast Schmidt-zeevis die van hoofdsponsor naar sponsor is gegaan.
Schmidt zet EK snel uit zijn hoofd
woensdag 03 november 2010
APELDOORN - Een leermoment. Zo bestempelt Yondi Schmidt de verkeerd afgelopen krachttraining, medio vorige maand. De Apeldoornse baanwielrenner was iets te enthousiast met zijn herhalingen, met een rugblessure als resultaat.Het gevolg: een streep door het EK, eind deze week in het Poolse Pruszkow.
Yondi Schmidt (l.), hier met Teun Mulder en Roy van den Berg in gesprek met
coach René Wolff, mist het EK door een rugblessure. foto Archief
,,Ik heb me moeten afmelden vanwege een sluimerende blessure'', zegt de 23-jarige Schmidt. ,,In de week voor de Zesdaagse van Amsterdam ging het fout bij de krachttraining en sindsdien heb ik last van mijn rug. Eigenlijk had ik meteen rust moeten nemen, maar het is alleen maar erger geworden. Zeker na dat wegsprintkampioenschap hier in Apeldoorn.''
En nu heeft zijn rug alsnog rust nodig. ,,We hebben besloten op zeker te gaan, met het oog op de rest van het seizoen en het WK in maart in Apeldoorn. Het is nu een kwestie van snel fit worden en dan over twee weken naar Australië voor de eerste wereldbekerwedstrijd. Daar begint het seizoen voor de sprinters eigenlijk pas echt, daarna wil ik het hele seizoen goed rijden.''
Neemt niet weg dat Schmidt flink baalt van het mislopen van het EK. ,,Om het heel plat te zeggen: superkloten, ik baal er enorm van. Maar ik heb geprobeerd me meteen op Australië te focussen, te lang balen heeft ook geen zin. Bovendien was het EK pas laat in het programma bijgevoegd. Voor de sprinters is het zeker geen hoogtepunt dit seizoen, al zijn in Polen wel punten voor de Olympische kwalificatie te verdienen.''
Stiekem kijkt Schmidt al wat verder: richting WK, eind maart in Omnisport. Daar wil hij met Roy van de Berg en Teun Mulder de teamsprint rijden en vlammen op de kilometer. Daarnaast hoopt hij op een startbewijs voor de keirin. ,,Daar blijf ik een zwak voor houden, ik zou het erg vet vinden om die op het WK te mogen rijden.''
De sprinters Teun Mulder (Epe) en Willy Kanis (Apeldoorn) zijn wel actief op het EK, van vrijdag tot en met zondag in Pruszkow.
Bron: de Stentor
——————————————————————————–