this is the moment!

• kaaskop

En zo is het! Hou toch s op met verdachtmakingen richting de Britse toppers, want dat zijn het! De ene keer hebben ze pillen geslikt, de volgende keer onreglementaire kleding gebruikt, dan weer gezeur over hun (ruime) budget. Ik word daar zoooo moe van! Geef gewoon toe dat ze het geweldig goed gedaan hebben! Zolang er niemand is gepakt op doping of wat dan ook maar, dan zijn het topprestaties! Misschien is het in de topsport (en in het bijzonder de wielersport) wel de kunst om juist dat te gebruiken wat niet gevonden en/of bewezen kan worden of (nog) niet strafbaar is. Het is moeilijk om het toe te geven, maar onze ploeg (niet alleen Willie) heeft gewoon (weer) gefaald …… maar gelukkig waren er ook lichtpuntjes: Teun, bedankt!

• DeRosa

Onze ploeg heeft NIET gefaald en ook de bondscoach heeft gezegd dat gezien de omstandigheden de ploeg redelijk heeft gereden, dat Willy een nieuw PR heeft gereden op de 500TT is verbazend. Dat Roy van den Berg een nieuw PR heeft gereden was niet verwacht, dat Hijgenaar 4de werd op het Omnium was helemaal niet verwacht.De mislukte teamsprint heeft ook zijn oorzaken en als je als kenner alles op een rijtje zet dan kom je er wel achter wat er aan de hand kan zijn geweest

Misschien heeft het Nederlands publiek veel te veel verwacht maar kijk eens hoe hun seizoens voorbereidingen zijn verlopen en hoe het seizoen zelf chaotisch is verlopen, pas in januari is de nieuwe coach kunnen gaan beginnen met puinruimen en dan verwachten dat er zomaar wereldkampioen titels gehaald gaan worden….kom op zeg!!!!

Teun is altijd iets bijzonders geweest en heeft ook zijn seizoens voorbereidingen kunnen redden door over te stappen naar Cofidis.

Bijna de gehele selectie gaat staks in het voorjaar alweer met de coaches op pad naar het nieuwe seizoen met aangepaste trainingen voor iedere selectie lid en aangepaste begeleiding, geef de coach de kans maar geef ook de sporters een kans om uit de misere te komen waar ze noodgedwongen in terecht zijn beland. Gelukkig hebben alle selectie leden en de coaches veel vertrouwen in elkaar en in zich zelf en laten “wij” dat dan ook maar eens doen.

Over de doping en de Britten ben ik het helemaal eens.

De aussie ploeg vind ik zelf nog indrukwekkender vooral omdat daar super veel jeugdig talent aanwezig is.

• bigben

Is er eigenlijk een verklaring voor dat er in de Ballerup Arena zoveel PR's werden verreden? Okee, Roy begint pas en zal zich dus in de toekomst nog meer (moeten) gaan verbeteren. Willy deed het ook, al was het een kleinere verbetering van haar PR dan haar concurrentes lieten optekenen (en dus helaas geen eremetaal). Het coachloze voorseizoen zal 1 van de redenen daarvan zijn voor haar. Maar ik vond het opvallend hoe hard er gereden werd, veel PR's! En dat in een “tussenjaar” (geen OS). Hoge temperatuur binnen begreep ik en de baan was in topconditie gebracht. Terwijl je toch zou denken dat een baan die geschuurd wordt alleen maar langer wordt ;)

• DeRosa

Baan was geschuurd en gepolijst dus denk ik super snel omdat de Aussie dames ook een wereldrecord optekende op de teamsprint.

Veel PR van Nederlandse zijde komt omdat het toch stuk voor stuk talent volle atleten zijn die steeds beter worden maar dit jaar wel verder achter op zijn geraakt en dit komt vooral omdat er erg geknaagd is aan hun zelf vertrouwen door het gebrek aan coaching. Van Willy lag het vooral aan deze mentale achterstand, Yvonne had het probleem van verloren trainings arbeid in de aanloop van het seizoen en heeft dit seizoen achter de feite aangesprint.

Yondi Schmidt een verloren seizoen door gemis coaching en een vervelende blessure maar gelukkig gepresteerd wat er van hem op het moment verwacht werd.

Voor alle sprint atleten van de selectie is een verhaal te maken met als rode draad GEMIS VAN SPRINTCOACH !!!

Nu gaat alles eindelijk goed met de trainingen en het sprint team gaat een mooie en succesvolle tijd tegemoet…….wachten is op Agnes Ronner en dan is de formatie compleet.

• kaaskop

Volgens mij is bij Willie toch vooral gebrek aan zelfvertrouwen, zoals de coach ook zegt. Wordt Yvonne niet beter, dan is Agnes een serieuze bedreiging. Maar dat is dan ook terecht: de besten moeten fietsen/winnen! Ik hoop dat Vonne weer terugkomt, maar dat is persoonlijk.

• DeRosa

Agnes is zeker een sportieve bedreiging voor Yvonne, op de Keirin is Agnes wel veel beter want ze is veel brutaler daarin. Op de 500 mtr en sprint was Yvon op het NK wel beter.

Yvonne zou zich helemaal op de teamsprint gaan toeleggen en daarin zijn Willy en zij toch wel kanshebsters al kwam het er niet uit afgelopen weekend.

Beide was een duidelijk gebrek aan zelf vertrouwen en dat is ook de mentale aderlating die ze het afgelopen seizoen hebben opgelopen.

Ook ik hoop en weet wel zeker dat Yvon terug gaat komen en als ze eindelijk de andere onderdelen links laat liggen en alleen de teamsprint in het vizier houd dan gaat het zeer zeker goed komen. Willy staat er gewoon weer volgend seizoen dat is wel zeker en door dit afgelopen WK wordt ze alleen maar weerbaarder.