Ik denk meer dat ze af en toe uit overtuiging bepaalde keuzes maakt. dat kan zijn zoals gezegd dat ze vaak zal kiezen om niet te fietsen maar andere activiteiten de voorkeur geeft. Iets wat denk ik iedereen doet. Wanneer zei nodig acht om wel te fietsen, doet ze dat wel. Volgens mij iets wat iedere mens doet in alle dingen waar ze voor kiezen. Als dat inhoudt dat je daardoor voor bepaalde ploegen niet kan fietsen, bepaalde wedstrijden niet kan rijden een bepaald nivo niet haalt dan zei dat zo.
In theorie kan iedereen een leuk schematje opstellen wat het perfecte topsportertje zal opleveren. Wellicht de mensen die na hun topsportcarriere in een diep dal terecht komen. Moeten we iedere sporter zijn vriendinnetje afpakken, zijn uitspattingen, zijn patatje, zijn geloof, enz… De mooiste sporters zijn vaak die mensen die eigen keuzes maken, die dingen doen die anders zijn, die daar kracht uit putten. Tuurlijk een topsporter heeft dicipline, moet er erg veel voor laten, maar laat nooit je eigen ik in de steek.