Wie tippen wij als kampioenen NK Omnium ?

• nuancering

Wat een onzin Joske over het rijden op Zondag. Ik kan me levendig voorstellen dat je voor een NK een andere afweging maakt dan voor een criterium of een "interland' waar helemaal niets op het spel staat. Laat Laura lekker zelf die afweging maken zoals het haar past of uitkomt.

en wat de ‘echte’ sprinters betreft, daar geldt hetzelfde voor als de ‘echte’ duurrenners. Beiden zullen tekort komen. Je moet gewoon kunnen sprinten én het duurwerk aankunnen, anders wordt het niets met het omnium.

• Rotterdammer

Ja da Rosa dat weet Schmidt zelf ook wel dat hij daar niets te zoeken heeft en daarom reden de sprinters Mulder,Roy van de Berg en Kanis vandaag ook niet. En als Schmidt niet na Manchester geblesseerd was geraakt had hij vandaag er ook niet bij geweest. Nu was het voor hem een prima trainingsdag waarin hij weer diep kon gaan en ook het competitiegevoel weer even proefde en is het voor hem zelf een behoorlijke opsteker richting Kopenhagen dat hij met een lekker gevoel

na de kilometer de komende week weer verder diep kan gaan op de gewone traininen. Iemand afzeiken is zo makkelijk.

• DeRosa

Je laatste woorden zijn sprekend maar ik denk dat je wat te emotioneel gereagageerd hebt, ik en niemand hier heeft Yondi willen afgezeken integendeel over het algemeen wenst iedereen een snelle terugkomst van Schmidt in de top maar dit seizoen is hij nou niet echt gelukkig.

Het is wel zo dat sprinters in het omnium niets te zoeken hebben (wat jij zelf ook toegeeft) en dat heeft oa Yondi ook laten zien, eigenlijk ben ik heel positief over Yondi en zie dit niet als een trainings wedstrijdje van hem maar hij heeft alles gegeven wat in het lijf zat, tenminste zo zag het uit gisteren.

Een sporter afzeiken zou je van mij nooit lezen of horen maar dit seizoen doet hij niet mee, vooralsnog.

Wat ook opviel gisteren was de toch tegenvallende 500 meter van Agnes Ronner en eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze dat beter zou doen dan Hijgenaar door haar duur vermogen van de wegwedstrijden die ze toch een tijdje gedaan heeft.

Wel was het opvallend gisteren dat de sprinters het op de 200 vliegend flink lieten afweten, daar kan ook jij toch niet om heen.

Hoop voor Yondi dat zijn volledig herstel aanstaande is want het WK laat niet meer zolang op zich wachten.

• Adrie van Dam

Op Rabosport een leuk item over het NK omnium,

http://www.rabosport.nl/wielrennen/Eerste%20NK%20Omnium

• koen

nuancering Schreef:

——————————————————-

> Wat een onzin Joske over het rijden op Zondag. Ik

> kan me levendig voorstellen dat je voor een NK een

> andere afweging maakt dan voor een criterium of

> een "interland' waar helemaal niets op het spel

> staat. Laat Laura lekker zelf die afweging maken

> zoals het haar past of uitkomt.

>

> en wat de ‘echte’ sprinters betreft, daar geldt

> hetzelfde voor als de ‘echte’ duurrenners. Beiden

> zullen tekort komen. Je moet gewoon kunnen

> sprinten én het duurwerk aankunnen, anders wordt

> het niets met het omnium.

Wanneer de reden is dat zij uit geloofsovertuiging niet op zondag wil fietsen maar vervolgens de andere keer wel weer op zondag meedoet is dit wel erg

schijnheilig. Ik vind ook gerust dat hier wat over gezegd mag worden. Doet mij overigens denken aan Dries van Wijhe die vroeger ook heel stiekum op zondag ging trainen wanneer er natuurijs was.

• Driekleur

Heb je de truien gezien?

• DeRosa

Wat zij wel of niet moet doen op zondag gaat ons natuurlijk allemaal niets aan maar ik denk dat Joske bedoeld dat als zij verder wil in de baan of wielersport dan zal ze toch regematiger moeten aantreden wanneer er op zondag gereden gaat worden. De keus is geheel aan haar.

• DeRosa

Je zou je als KNWU kapot moeten schamen, rijden die jongens en meiden allemaal het stof van de baan en dan krijgen ze na een gewonnen afloop een ware driekleur vod. Zou dit op het NK wielrennen op de weg ook denkbaar kunnen zijn?

• Adrie van Dam

Niet alleen blunderde de knwu met de truien, ook met de pr is het droevig gesteld. Nergens in het AD of de krant van wakker Nederland wat te lezen, zelfs geen uitslag. Of was men ‘vergeten’ te zeggen tegen de PR verantwoordelijke dat er een NK gehouden wordt?

• shevuno

Adrie hier heb je een punt <

Ik ben zijdelings betrokken met dit evenement maar de PR kan stukken beter en zeker naar de media kan er een boel verbeteren

bedankt voor je objectieve mening

gr. Shevuno (deze topic haalt een hoop betrokkenen bij elkaar ben blij dat ik hem heb opgestart)