NK omnium

• Joske.

Nee hoor, allemaal lekker rijden in het NK.

Nooit een NK laten lopen, ervaring opdoen.

Wel jammer dat het in hetzelfde weekend valt, natuurlijk.

Tussen haakjes, wij willen iig niet meedoen aan het spelletje AAA

Amsterdam, Alkmaar, Apeldoorn.

De baansport promoten daar gaat het om.

• Sprinter

In de presentatie van het programma van Alkmaar in september stonden de junioren niet vermeld…. die zijn inderdaad later (wanneer???) toegevoegd. Lastig om dan een seizoen goed te plannen.

• simon

ik ben zo benieuwd wat ze gaan doen als er bij de elite/beloften bijvoorbeeld 30 man aanmelden. wordt er dan 2x een puntenkoers gereden?

of kwalificatie? of gewoon met 30 man scratchen?

• DeRosa

@Joske

Sjappoo !

Heb ik je vorige post verkeerd begrepen……mijn oprechte excusses!

• Sprinter

Nee joh, gewoon allemaal de baan in (het is net Buttgen) (:D

Maar even zonder dollen…. het lijkt inderdaad een niet echt doordacht programma qua tijdsbezetting. In een half uurtje de sprintqualificatie voor alle deelnemende categorieën er doorheen jassen. (kun je volgens mij max 24 deelnemers over alle categorieen hebben. je bent met 3 rondjes inclusief op-afrijden toch wel 1:15 minuutje p.p. bezig)

Dan wordt er voor Omnium 2 (30 km koers) 1,5 uur gereserveerd….. gemiddelde snelheid rond de 22 km? Dat zal toch niet…. dat zijn jeugdcategorie 2 snelheden ::o

Achtervolging, 1:15 uur, dat zijn dus bv. 5 ritten junior vrouwen, 10 ritten junioren, 5 ritten vrouwen, 10 ritten elite/beloften…. Als er maar niet te veel inschrijvingen zijn, dan kan dat dus net……8-)

Puntenkoers is al gemeld door Herogewier… ik wens de junior dames succes tijdens hun puntenjacht met deze gemiddelde snelheden……

De laatste onderdelen in een uurtje zal geen probleem meer opleveren denk ik…..

Ik ben benieuwd wie het kind van de rekening wordt…. de jeugdwedstrijden?

• Leon van Bon

Jammer dat het met Kopenhagen valt…

Anders had ik mss de stoute schoenen aangetrokken….

• Sprinter

Leon van Bon Schreef:

——————————————————-

> Jammer dat het met Kopenhagen valt…

>

> Anders had ik mss de stoute schoenen

> aangetrokken….

Jammer… hadden de mannen misschien nog iets kunnen leren…..

• DeRosa

Het zou een grote stimulans zijn geweest, jammer…..echt heel jammer maar ondanks dat veel succes gewenst met de strijd in Kopenhagen op die zelfde kalender dagen.

• Junior

Toch zal de keuze van de KNWU gevolgen kunnen hebben op langere termijn.

Dit kampioenschap is inderdaad later op de kalender gekomen en valt dus samen met de junioreninterland in België.

Bij het niet verschijnen van een Nederlandse afvaardiging zou dat wel eens kunnen betekenen dat de baanselectie uitnodigingen misloopt voor Interlandwedstrijden in België en zullen de Belgen mogelijk volgende jaren wegblijven.

Al met al geen handige actie die hier wordt gepleegd, dat lijkt wel zeker.

Ik weet niet wie binnen de KNWU verantwoordelijk is voor deze keuze, maar of men deze mogelijke consequentie over het hoofd heeft gezien of voor lief neemt weet ik niet.

Maar een jarenlange gewoonte om in België te rijden kon wel echt eens een deuk oplopen en moet je je serieus afvragen of dit allemaal verstandig is.

Internationale ervaring opdoen is een groot goed. Een NK rijden ook, beide vanwege o.a. het leren omgaan met stress, het leren verdelen van je krachten over een toernooi, maar het lijkt een aanwijzing dat men het baanwielrennen toch zelf nog te weinig kent door deze datum zo te plannen.

Nogmaals: toen was de Interland in België al bekend.

• Michel

Helaas junior de datum voor het NK was al in aug bekend en toen hebben de bonden nog niet eens gesproken over de invulling van de winter. En over het feit dat uitnodigingen niet meer gestuurd worden, of de Belgen niet meer komen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. De Belgen hebben al enkele jaren ‘verstek’ laten gaan zowel in Engeland als in Nederland