Wereldbeker Beijing

• kaaskop

Kanis verliest gewoon van Anna Meares, zeker niet de langzaamste dus doet gewoon wat we van haar verwachten mogen. Of Yvonne sneller blijft als bijvoorbeeld een Agnes is voor mij een grote vraag. De mannen bij de Teamsprint 16e van de 19. En dat in een wedstrijd die uitgezocht is omdat ze meer kans zouden hebben in verband met weinig deelname. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat die BMX-er nu als extra brengt. Misschien was het beter toch een echte wielrenner een eerlijke kans te geven en eerst dichter bij huis te trainen. Doen de Engelsen ook, waar zoveel over gezeurd wordt. Al hebben ze een groter budget, ze gaan er wel beter mee om. Nouja, de mannen hebben wellicht weer veel geleerd maar moeten ook nog heel veel leren. Londen is gelukkig nog ver …

• DeRosa

Super goed van Vera, proficiat!

Of Yvonne Hijgenaar sneller blijft dan Agnes Ronner geloof ik ook niet en daarom wil zij ook voor het omnium gaan en voor de teamsprint in Londen. Maar op het NK had Agnes de kans maar……gemist!

• ome Cor

Hallo kaaskop op zijn twitter geeft van de Berg zelf toe dat het veel beter kan, maar een teamsprint doe dus met een team !! En als de beteren andere onderdelen gaan fietsen dan is dit het sterkste team. Die BMXer

heeft pas 6 baanwedstrijden gereden en is 22 jaar, zijn tijd komt nog wel, Willy Kanis was ook een jaar bezig toen de prestaties werden behaald

• kaaskop

Ome Cor, ik kan me vergisse, maar ik was er zelf bij: meisje Kanis stond al op het erepodium bij het NK toen ze er volgens mij nog aan moest wennen dat deze fiets zo'n stuk groter was als dat crossfietsje van haar. Ze wist niets van baanwielrennen, bijvoorbeeld ook niet dat ze zelf moest zorgen voor iemand die haar vasthield bij het starten. Die werd op het laatste moment van de tribune geplukt, een vriend van de BMX! Leuk dat je voor meneer Van de Berg (familie?) opkomt. Je hebt mij niet horen zeggen dat het nooit wat wordt, maar ook op de laatste NK viel hij niet op….

• DeRosa

Zo ook heel veel die menen als baanrenner en renster te moeten worden aangesproken.

• Joske

Vera, gefeliciteerd!

• DeRosa

Agnes Ronner in de finale en dat is een heel mooie prestatie en eindelijk lukt het haar weer om daar te staan waar ze hoort te staan, ongeacht de uitslag zal het de nodige boost zijn voor haar zelfvertrouwen…..! Super.

• Sprinter

Forza Agnes….. goed resultaat. Jammer dat Willy zich niet heeft kunnen plaatsen (5e) anders was het plaatje nog mooier geweest.

• DeRosa

4de plek voor Agnes, sjappoo!

• kaaskop

De strijd bij de Teamsprint van de dames ging altijd tussen NL en UK: als UK er niet was won NL. Heeft China een nieuw team of doen die niet mee aan de WK?

Bij de 500 meter tijdrit stond Hijgenaar op de startlijst, maar Kanis reed (erg goed!). Wat was de reden van deze wissel? Kan dat zomaar?