NK baan 28 t/m 30 december

• peter

Kan iemand mij vertellen waarom niet de zondag 27 december is opgenomen. Dus van zondag t/m dinsdag, of desnoods zaterdag 26 t/m maandag 28 december. Wie heeft er belang bij dat er niet in het weekend gereden wordt. Het sportpaleis ?

Iedereen die ik er over spreek vind het onzin dat niet in het weekend gereden wordt

• Gifkikker

Peter dat is net zo als waarom jij niet vertel waarom dat op zondag de 27e moet aanvangen etc.

Zondag 27 december is er op het middenterrein de alom bekende rommelmarkt in het Sportpaleis Alkmaar, en waarom vraag je niet waarom de organisatie in Apeldoorn (Lebéma) het NK baan gewoon terug geeft aan de KNWU omdat zij het alleen willen organiseren als duur en sprint gelijk worden gedaan.

Dat heet dan commercieel belang.

Allemaal keuzes waar het leven van alle dag vol van is … Keuzes maken jij zal ze ook moeten maken Peter wel of niet een vrije dag nemen o.i.d. kortom waarom juist de 27e erbij te betrekken.

Echt Alkmaar is gewoon heel gezellig en je kunt er altijd terecht, dat kun je van de firma Libéma niet zeggen die hebben de nodige noten op hun zang. In Alkmaar maar ook in Amsterdam (Sloten) pakken ze alles aan en dat doen ze al jaren zonder te morren.

gr. Gifkikker.

• Baanfan

Gifkikker,

De selectiewedstrijden voor het NK jeugd en nieuwelingen

Maar….positief de wijze waarop dit in Apeldoorn is opgepakt voor zowel jeugd als nwl. Daar kunnen de andere banen een puntje aan zuigen. Die twee maken zich er maar met een Jantje van Leiden van af. Eindelijk een baan die de jeugd recht doet en ze een volwaardig wedstrijdprogramma biedt.

Een heel mooi NK voor amateurs gezien.

Straks een zesdaagse, alle groepen in voorprogramma.

• Gifkikker

Al die vrijwilliger een dikke pluim.

Maar dat Libéma niet mee wil denken met de KNWU om duur en sprint te scheiden vind ik nogal discutabel, de gemeenschap heeft er een bom duiten in gestoken en dan mogen ze verwachten dat er ook wat te zien is.

Hebben we eindelijk een baan van wereld klasse dan gaat de uitbater weer dwars liggen, dat bedoel ik. Apeldoorn is prachtig maar bezit weinig flexibiliteit als het om organiseren aangaat en dan doel ik op Libéma.

Natuurlijk zijn we blij met zo'n mooie piste maar dat hangt ook en aardig prijskaartje aan voor de mensen die daar willen huren. En zoals je weet is de baanport snel door haar budget heen.

En over de zesdaagse …. de piste is een beetje aan de ruime kant met zijn 250 mtr. om een attractieve wedstrijden te laten verrijden. En een zesdaagse die gelijk met Zürich wordt georganiseerd is niet helemaal verzekerd van toppers, de omlijsting in gewoon hard nodig. Maar laten we eerlijk zijn de zesdaagse fans komen niet om jeugd te zien of ligfietsen. (:P)

• Toeschouwer

Apeldoorn is toch een prachtige baan. En heeeeeeeeeeel NK waardig.

En zeker als je ziet hoe Apeldoorn z'n best doet om de baanwielrenners wat te bieden en dan zeker de jeugd rennertjes.

En ik vraag me af of het dak al gerepareerd is in Alkmaar. Zo nee dan kunnen we mischien als het tijdens het NK een beejte regent weer na 1 wedstrijdje naar huis,

• peter

Nou nou mag het een beetje minder. Mijn vraag was niet gesteld om de gifbekers leeg te gooien over elkaars hoofd. Iedere baan heeft zijn voors en tegens. En laten we elkaar met ietsje meer respect behandelen. Als het NK in het weekend + de maandag

vereden zou worden had het mij maar één snipperdag gekost. Nu zijn het drie dagen.

En zo zijn er meer vaders het met mij eens.

• theo

Als je het programma ziet word je helemaal niet vrolijk.

cat 6en 7 op maandag en dinsdag.

Nieuwelingen j/m op dinsdag en woensdag. Met op woensdag 5, ja echt, 5 uur pauze voor die kinderen.

Hoor je niet bij de betere renners/sters dan mag je dinsdag na de 500m nog 1 sprintje trekken voor de 9è plaats.

Mag je woensdag terug komen voor de puntenkoers. Om daarna weer naar huis te mogen omdat je niet bij de beste 12 zit.

Leuke motivatie om de jeugd op de baan te krijgen.

Dan was het echte NK voor de jeugd toch echt vorige week in Apeldoorn.

• Splinter

Wat een aanfluiting dit programma, Ze hebben het aantal deelnemers beperkt, de amateurs eruit gegooid, de duuronderdelen zijn verdwenen, en het programma duurt net zo lang als vorig jaar……

Kun je inderdaad 2 keer naar Alkmaar met de jeugd/nieuwelingen. Wat een gestuntel, wat een ongelooflijk waardeloos programma. Ik vraag mij af welke jeugd/nieuwelingenrenners uit andere delen van het land dan Noord Holland hier zin in hebben….

Hier blijkt totale minachting voor de jeugd/nieuwelingen. Zo zijn wel heel veel rustmomenten gecreeerd voor alle elite/belofte renners…..

Volgend jaar gewoon weer op 1 dag per categorie (excl elite/beloften die mogen op 2 dagen) in Apeldoorn? Daar hadden ze het vorig jaar strak in de hand, met een veel groter programma……

• keeske

Niet lullen, maar fietsen

• DeRosa

Wat een streek gebonden geleuter allemaal!