Totaalwinnaars Kos-Van der Zwet, maar wie wonnen vandaag het dagklassement?
Blijft moeilijk.
Hier werden de zesdaagsenregels gevolgd en dan wordt er normaal ook niet naar de laatste wedstrijd “op zich” gekeken. Maar goed, er was ook geen bonusronde te verdienen, dus een verschil is er wel.
De dagwinst ging naar de Duitsers Tino Thömel en Julius Tucholz (34 pnt)
Vingerling/Stöpler tweede (28 pnt), Havik/Markus derde (26 pnt). Dat is dan alleen de koppelkoers.
Over drie dagen wonnen Patrick Kos/Arno van der Zwet met een ronde voorsprong op Vingerling/Stöpler en Havik/Markus.
De UIV-Cup (over het afgelopen seizoen) ging naar de Amerikanen Guy East en Austin Caroll, voor Havik/Markus en Thömel/Tucholz.
Alle uitslagen op: http://www.sportpaleis-alkmaar.nl/
Natuurlijk zijn de uitslagen het belangrijkst. Maar ik garandeer: Wie niet is komen kijken heeft ècht wat gemist.
Beste Javelin,
Het waren er velen die niet kwamen kijken.De renners reden iedere dag voor slechts een hondertal bezoekers en dan tel ik de familieleden nog mee.
Er zijn werkelijk geen woorden voor. Bedroevend,triest,sfeerloos gebeuren.
Mijn complimenten voor de organisatoren en deelnemers.
Ben zeer benieuwd of dhr Kos c.s. zijn nek uit blijft steken.
Het publiek laat hen in ieder geval keer op keer in de steek.
Meneer klimgeit zijn burrman
Sfeerloos????
Het sportieve element hardrijden op de baan was perfect. Jonge kerels die ongelimiteerd hun beste kunnen lieten zien geweldig. En het Nek uit steken van de dhr. en oud wereldkampioen René Kos voor evenementen op de piste dat zit wel goed.
Maar de negatieve uitlatingen over dit ultieme baanevenement die U meneer Burrman hier aan het prikbord toevertrouwd spreken niet voor iedereen.
Er was genoeg om van te smullen de jongens Yoeri Havik en Barry Markus die zich in een internationaal veld UIV toprenners staande weten te houden GEWELDIG !
We vinden Havik en Markus op de 2e plaats in de overall ranking van de UIV U23 en zoals U weet heer Burrman de mannetjes zijn nog maar Junior !!!!!!!
Dat moet U de wereld buiten het velodrome vertellen meneer Burrman, hoe mooi die baansport is ! Niet vertellen hoe weinig mensen erop af kwamen, maar jezelf de vraag stellen hoe kunnen we met zijn allen meer toeschouwers naar de piste krijgen ?? Dan bent U goed bezig en zal de heer Kos en al zijn medewerkers blij zijn met uw inzet. IK hoop dat U volgende keer op dit evenement met Uw hele fam. komt kijken en laat die mensen zien hoe mooi het is. En vergeet U niet te vertellen dat Mathijs Büchly een mooie ruwe diamant op de sprint onderdelen is, nog maar niet 16 jaar en geeft zijn oudere vakbroeders het nakijken. Burrman tot de volgende keer langs de piste en laat je zwarte bril dan eens thuis.
De positieven zullen overleven en daar is dhr. en oud wereldkampioen Renë Kos er 1 van.
M.vr.gr. Rob Duin …. die 3 dagen veel lichtpuntjes heeft gezien.
Zo negatief is Burrman toch niet? Het ís toch teleurstellend dat er zo weinig toeschouwers zijn? Het is dat de reisafstand voor mij echt íets te groot is, anders was ik er waarschijnlijk wel geweest. En dan zou ik – ondanks de geboden sport – het tóch jammer gevonden hebben dat er weinig publiek is. Alleen een zesdaagse lijkt mensen te trekken, alle andere activiteiten lijken voor een zeer beperkt gezelschap interessant te zijn.
Edwin
Lees dit !
Er zijn werkelijk geen woorden voor. Bedroevend,triest,sfeerloos gebeuren. Ik kan deze woorden niet anders interpreteren als negatief, of ik moet terug naar school ?
Meneer Burrman met klimgeit schrijft hier niets van de mooie sport die is geboden. Kijk en luister!
Of er nou 2000 mensen zitten te kijken of 100 mensen, die jongens hebben zich van hun allerbeste zijde laten zien …… en die woorden mis ik bij het artikel van dhr. Burrman.
Als wij willen dat er meer mensen naar de piste komen kijken dan moeten we positief over de geboden sport praten en vertellen. Zoals Javelin die geeft info over de wedstrijd en uitslagen. En vertelt als laatste dat wie er niet geweest is wat heeft gemist. Kijk daar kan ik wat mee. Als dit weekeinde de Wereldbeker wedstrijden worden gehouden in Kopenhagen zitten er ook beduidend minder mensen op de tribunes dan bij de sixday. Maar de sport is wel mooi en dat moeten we leren zien. Als de sport goed is dan moeten we daar over schrijven want Televisie is bij dit soort wedstrijden niet aanwezig, in Alkmaar tenminste niet.
En Edwin ook al was het 20 km rijden voor jou geweest dan was je er waarschijnlijk geweest ?????? Wat moet er dan gebeuren om er zeker bij te zijn ????
groet Rob Duin.
Buurman wil even wat recht zetten.
Het evenment in Alkmaar; Buurman spreekt zijn bewondering uit voor de organisatoren. Hij zwaait hen de verdiende lof toe. De “bezoelers” laten het afweten en dat vindt hij triest en bedroevend.etc
Sportief: genoten van iemand als Yoeri Havik, geweldig. Een renner naar mijn hart
(De Kreders zouden familie van hem kunnen zijn of omgekeerd!) .Het koppel v.d.Zwet-Kos reed zondag autoritair rond, prachtig. Renners die erin vliegen bewondert hij. Berekend fietsen hoort in deze categorie niet thuis.
Of de bondscoach genoten heeft? Niet van de tijden van de sprinters denkt hij
Er is slechts eenmaal onder de 11.00 sec gereden !!! De tijden die gereden worden stellen internationaal weinig voor als sprinter dat bedoelt.Het enige lichtpunt is inderdaad Matthijs Buchli. Het is hard om te schrijven maar de ander jongens doen vreselijk hun best maar dan houdt het op. De aansluiting met de internationale sub-top is er niet. Zou graag willen dat het anders was.
Maar wie goed kijkt (of kan kijken?) ziet ook dat Roy Pieters (Kip in mindere mate) door het ijs zakte.Buurman hoopt het niet maar ziet geen progressie bij deze knaap. Hij is opgenomen in de baanselectie voor Kopenhagen en wel ploegachtervolging. Zijn vorm laat op dit moment te wensen over.
Een kritische noot moet m.i. kunnen.
De komende WK zijn voor mij een eikpunt voor de baanssport in ons land.
Dan weten “we” waar ons land als baannatie staat. (wordt vervolgd)
Ik vind 12 uur vliegen teveel, maar als ik in NL zou zijn, dan was ik er geweest. 20 km rijden is niets, dat zijn geen afstanden. Daarom, jammer dat er zo weinig mensen zijn wanneer er zo'n programma geboden wordt. Dat is een negatief punt dat gemeld mag worden, en verder werden er in de mail complimenten uitgesproken voor organisatie en deelnemers. Lijkt me een juiste balans.
Edwin … vooruit ook jij mag vinden dat het genoemd mag worden maar krijgen we op deze manier van berichtgeving meer volk naar de baan cq piste?????
Op dit prikbord b.v. komen beduidend minder mensen een kijkje nemen dan bij onze grote broer wielrennenpagina.
Dat geeft al aan dat er veel minder mensen hun heil zoeken bij het geneuzel van de baanmensen … daar begint het dus al.
Ooit wilde men afscheiding van de grote prikpagina en nu hebben de baanfans hun eigen pagina en nog komen ze niet kijken of hun gal spuwen… of lovende woorden uiten.
En nu over de weinige toeschouwers die naar Alkmaar kwamen !
Wat schieten we er mee op om neer te kalken dat er hoeveel bezoekers kwamen kijken ?? of het nou wel of niet mag …… We moeten proberen en dat heb ik al eerder aangevoerd positief over de wedstrijd te schrijven, en als het niet om aan te zien was mag je dat natuurlijk ook neer zetten. De kwaliteit van het gebeuren was optimaal, muziek 3 dagen lang van Robert Keemink, met meedeiners en stampende beat…..
Maar deze woorden dekking de lading geenzins:
Bedroevend,triest,sfeerloos gebeuren.
Wie bepaald de sfeer ? Naar mijn mening is Azijnpisser op zijn plaats.
m.vr.gr. Rob Duin. ( die Edwin niet kwalijk neemt dat hij er niet was 12 uur vleigen is een heel eind)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?