Drie dagen internationale talenten op de piste in Alkmaar.
Echt iets voor de baanliefhebbers onder ons en neem beslist ook een vriend mee en vriendin of fam. en of buren.
Er kunnen 2500 mensen rondom de piste van Alkmaar dus plaats genoeg.
Is er wel genoeg animo voor een dergelijk evenement als de UIV CUP.
De baanliefhebbers in Nederland zijn nu aardig verwent met drie indoor wielerbanen, maar groeit ook de belangstelling om naar baanevenementen te komen kijken mee met deze ? De miljoenen investering moet toch niet gaan verdampen zodat ze binnenkort de houten pistes weer in de houtkachel gaan verbranden.
Als ik dinsdag rond de baan van Alkmaar kom kijken dan tref ik daar 26 mensen op de tribune en dat is geen geheim. IK vind dat veel te weinig maar wat kunnen we er met elkaar aan doen om meer publiek naar de piste te krijgen ?
Alkmaar is een voorbeeld maar ook Amsterdam en Apeldoorn kampen met deze problemen. Dus moet het (mijn inziens) imago eens lekker opgefrist worden om meer mensen om de piste te krijgen. Zodat er meer sfeer komt in en om de fantastisch mooie Velodrooms die Nederland nu rijk is.
Drie dagen is er een mooi top peloton baanrenners die gaan strijden om de hoogste eer in de UIV cup finale. Robert Keemink de DJ die altijd op de zesdaagses voor de juiste sfeer zorgt is er ook drie dagen.
Alleen kan Robert niet voor sfeer zorgen dat moeten we met zijn allen gaan doen, dus laat nou alles eens de boel en kom naar Alkmaar. En als U goede ideeën hebt om de baansport meer en meer in de lift te brengen ……schrijf het op hier op de prikpagina voor de piste.
Groet Rob Duin. (liefst goede ideeën of suggesties, en vertellen hoe het beter kan c.q. nog beter )