WB selectie China (Bejing

• serious maters

Wat een vage selectie voor de wereldbeker in China van 16 t/m 18 jan. er moeten punten gescoord worden en daarom sturen we een jonge selectie?

laatste familie uitje?

Mannen

Geertjan Jonkman Ploegenachtervolging, koppelkoers

Ismael Kip Ploegenachtervolging, puntenkoers

Teun Mulder Sprint, team sprint, keirin

Roy Pieters Ploegenachtervolging, koppelkoers

Yondi Schmidt Team sprint, kilometer, sprint

Tim Veldt Team sprint, scratch Sipke Zijlstra, Ploegenachtervolging

Arno van der Zwet Ploegenachtervolging, individuele achtervolging

Vrouwen

Yvonne Hijgenaar 500 meter, keirin, sprint , team sprint, ploegachtervolging

Willy Kanis Keirin, sprint, team sprint, ploegachtervolging

Amy Pieters Puntenkoers, scratch, individuele achtervolging, ploegachtervolging

• DeRosa

Wees blij dat er nog renners zijn die het er voor over hebben om mee te gaan met de nationale ploeg zeker met de plannen van de KNWU zoals die regelmatig in het nieuws komen.

Jaren lang vragen wij om meer jeugd zodat er voor opvolging gezorgd kan gaan worden en nu is het dan weer niet goed.

Ik hoop dat ze genoeg punten kunnen pakken voor deelname aan het WK en wens iedere baan renster en renner veel succes.

Vooral kijk ik weer uit naar het super duo Hijgenaar/Kanis die vaak een voorbeeld zijn voor de komende baan atleten door hun inzet en doorzettings vermogen. Laat diegene die altijd zitten te zeiken over de baansport een andere forum kiezen om hun onvreden over hun eigen leven te spuien.

• Bull shit

Serious maters:

Wat een vage opmerking zeg. Wie zou jij erheen sturen dan?

Van wie weet jij of zij kunnen, mogen en uberhaupt nog uitkomen voor de Nederlandse Baanselectie?

Ik ben oprecht blij dat Pieters nog serieuze plannen heeft voor het aankomende WK. Dit omdat als hij geen punten zou vergaren op de wereldbekerwestrijden er vooralsnog nog maar 3 startplaatsen zijn voor het WK voor Nederland. Deze relatief grote groep renners zijn de toekomst, zij moeten het uiteindelijk waar kunnen gaan maken nu Bos, Slippens en Mouris niet meer op de baan uit gaan komen. (En wie weet wie nog meer nu ook Stroetinga voor Milram is komen te rijden).

Joh, zonder Pieters was er geen eens een volwaardige baanploeg geweest! Zonder Pieters zie ik het overigens heel erg somber in voor deze tak van wielersport, maar daarover is al zoveel in eerdere topics gediscussieerd.

DeRosa: Vol lof over je terechte terechtwijzing en je gemotiveerde reaktie. Het is inderdaad zo dat wederom gezeikt wordt over wie er nu meegenomen worden. Zijn het eens niet de oude garde, is het weer niet goed. Ik verbaas mij niet eens meer over het gegeven dat er een hoop jaloezie jegens de familie Pieters heerst.

Is ook wel rot om te constateren dat die familie een hoop talent in huize Zwanenburg rond heeft lopen.

NB.

Volgens mij heeft Amy nog een jonger zusje ook, er is dus nog hoop ook voor het Nederlandse Baanwielrennen in de toekomst :-)

• Talent?

Das echt onzin, als dat veel talent is, dan heeft 90% van de gezonde jonge nederlandse bevolking talent! Met 6 weken of iets trainingsstages in spanje, en je hele leven een man met verstand ervan, en coach als vader, kom je al een heel eind. Dat heeft met talent niks te maken. Ook met ervaring heeft het te maken. Als je overal mee naartoe mag en overal mag starten, dan ga je je als renner tuurlijk ontwikkelen. Er zijn er zat die beter zijn en die het zonder deze luxe positie hebben moeten doen. Ook zijn er slechtere, met meer talent, en karakter. Maarja, Pieters ken nu toch alles flikken, wat willen ze doen??? hem ontslaan??? hahaha maar neemt niks weg van zijn goede prestaties de laatste jaren, en laten we eerlijk zijn, wie zou niet zijn kinderen mee willen nemen? Om erover te zeuren is idd gewoon jalouzie. En dat ie nu die jongere meeneemt, siert hem ook wel vind ik. Al ben ik wel met veel prikkers eens, dat het een vriendjespolitieke boel, ons kent ons, zooitje is met die selecties. Maar zo is de hele maatschappij, zo gaan zo een dingen nu eenmaal

• sprint

Zag zijn dochter (want daar hebben we het toch over?) een aantal prijzen wegrijden op het NK, en ook niet onverdienstelijk fietsen in Rotterdam. Wat een gezeik dan over “ze is de vader van”. Dat doen we toch ook niet over Sven Kramer (ook een zoon van) of Richard Groenendaal (zoon van….) Axel Merckx, Danny Stam (Cees). Als je talent hebt, en je krijgt de kans, moet je gewoon gaan. Je ziet de sprong die Yondi Schmidt aan het maken is…… gewoon meesturen die gasten. Is goed voor hun ontwikkeling.

• somebody

tuurlijk ik geef toe amy rijd hard, maarja ze is nog altijd junior dame, is het dan verstandig der in een categorie te laten rijden waarvoor ze eigenlijk nog te jong gaat ze niet over de kop,

en ja op het nk pakte ze alle prijzen, maar van wie was die fiets?

was die wel van haar?

• Vin

en ja op het nk pakte ze alle prijzen, maar van wie was die fiets?

was die wel van haar?

….

Dus de prijzen moeten gaan naar de eigenaar van die fiets?

• somebody

dat zeg ik niet alleen misschien moeten alle renners van de selectie op het nk eens op hun eigen materiaal rijden, en niet op de fietsen en wielen van de knwu.

ze hebben al de voordelen, zorg dan tenminste voor je eigen materiaal

• Debby

maarja ze is nog altijd junior dame, is het dan verstandig der in een categorie te laten rijden waarvoor ze eigenlijk nog te jong gaat ze niet over de kop

Marianne Vos vergeten ?

Hoe gaat het daar nu mee ?

Nog niet zo heel lang geleden was er helemaal geen junior-vrouwen categorie, dus toen moesten ze wel met de oudere vrouwen mee doen.

Als ze het aan kunnen, moeten ze het niet laten.

Bovendien zullen pa en oom Sjaak er wel kijk op hebben. In ieder geval meer dan wij hier met elkaar.

En laten we hen nu maar met rust laten.

• Ottie

Wie rijdt er op een NK allemaal op eigen materiaal? Daar al eens naar gekeken? Velen rijden op geleende, gehuurde fietsen rond! Niet iedereen heeft geld om overal maar materiaal voor te kopen! Dus is het logisch dat men op andermans fiets rijdt. Of Amy op haar eigen fiets reed, geen idee. Misschien heeft ze hem wel gekocht, weet jij veel…. Dus nooit oordelen over zoiets als je het niet 100% weet. En als je niet vraagt om iets te lenen/huren dan krijg je het ook nooit en waarschijnlijk vragen anderen wel. Dus wat is het probleem?

Wat een afgunst hier altijd zeg, ongelooflijk.

Amy rijdt toch ook de zesdaagses van Amsterdam, Rotterdam en kijk eens waar ze eindigen? Zelfde ronde als Marianne Vos in Rotterdam volgens mij op slechts een paar rondjes van de winnaressen.

Klasse toch en terecht dat ze als meervoudig kampioene mee mag naar Beijing!

Succes allemaal!