warmrijden

• een renner

beste renner,

het gaat niet zozeer om de ruimte, maar om de vloer, die er stuk van zou gaan.

maarja lijkt mij sterk en ik neem ook mijn eigen roller mee en anders ga ik wel ergens anders in het gebouw zitten als ze echt moeilijk gaan doen,

op de baan zelf ofzo

wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe en strengere regels voor mensen die op het middenterrein mogen komen, er moet zelfs een foto op de kaart komen.

• Zoeentje

http://www.baanwielrennen-adelaar.org/user_afbeeldingen/adelaar/adelaar/nk_baan/Mededelingen%20voor%20de%20renners.pdf

daar staat o.a.

"Schoeisel

Het gebouw kent veel atletiekgedeelten met een zachtere ondergrond.

Op deze atletiekbanen mag uitsluitend worden gelopen met sportschoenen of schoenen met

platte zolen.

Half-hoge hakken, of erger naaldhakken, zijn absoluut verboden om te dragen.

Ook op het middenterrein mag het atletiekgedeelte NIET worden betreden met WIELRENSCHOENEN, halfhoge hakken of naaldhakken.

Rollerbanken

Op het middenterrein staan voor jullie 6 splinternieuwe Tacx rollerbanken voor algemeen

gebruik.

Deze zijn vrij te gebruiken en we rekenen op correct omgaan met het materiaal.

Het zijn rollerbanken met licht konische rollen. Je staat los op deze rollen."

Ik lees dus NERGENS dat je je eigen rollerbank NIET mag meenemen.

Wel weet ik uit ervaring onderhand, dat een eigen rollerbank alleen geplaatst mag worden op het gedeelte waar het kleed ligt. Dus NIET op de atletiekvloer. Dus voor de zekerheid kun je altijd zelf nog een kleedje oid meenemen waarop je je rollerbank zet. Dan kunnen ze je niets maken.

En dan nog over verzorgers tijdens het NK. Voor jeugd (dus ik neem aan ook nieuwelingen want die hebben tegelijkertijd hun nk) mag er per renner een begeleider mee op het middenterrein.

Tijdens het grote NK mag alleen iemand mee met een acreditatie. Maar die kun je alleen krijgen als je een verzorgerslicentie hebt. Dat betekent dus dat er voor mij niemand op het middenterein mag komen want ik heb geen speciale verzorger met licentie. :'(

• een renner

dat probleem heb ik dus ook, ik heb mijn vader altijd erbij als begeleider, en nu moet je dus aantonen dat hij daatwerkelijk nuttig aanwezig is op het middenterrein, hoe dan?

en waarom wordt dat over die kleedjes niet vermeld bij de mededelingen voor de renners en rensters. dit lijkt mij een stuk handiger.

• Renner

Ik zou zeggen gauw weer terug naar Alkmaar!

• Debby

…en nu moet je dus aantonen dat hij daadwerkelijk nuttig aanwezig is op het middenterrein, hoe dan?

Met een licentie ?

• zoeentje

Je kunt ook zonder licentie nuttig aanwezig zijn Harrie. Zeker bij renners die net jeugdaf zijn (kersverse eerstejaars junioren)

Nu worden de meeste renners van 16 jaar al aan hun lot overgelaten en vaders mogen toekijken vanaf de tribune terwijl hun handen jeuken om te helpen.

Maar nee, ze moeten een licentie hebben mogen ze hun pubers helpen en bijstaan.

Voor elite renners wordt meestal perfect gezorgd. Die zijn lid van een ploeg met alles erop en eraan. Maar de nog jonge junioren die veelal nog gewoon lid zijn van een plaatselijke vereniging mogen het allemaal helemaal zelf doen.

Vind het niet kloppen eerlijk gezegd!

• Debby

Dat wordt dan pas lastig als er op de weg gereden gaat worden.

150 renners in koers

150 vaders (sommige renners hebben zelfs 2 vaders…)

150 extra volgauto's

Dus een systeem met licenties is zo gek nog niet.

• Henk

Elke renner krijgt toch altijd gewoon 1 helperskaart?

• een renner

vroeger kreeg men 1 helperkaart per renner.

een vader kan vaak beter helpen dan iemand met een licentie. en dat geldt vaak zeker voor de mannen die de sprintnummers rijden. en niet bij iedere vereniging is iemand met een licentie die kan helpen op de baan.

dus geef iedere renner 1 helperskaart en klaar.

een licentie is maar een stukje plastic, een licentie wil niet altijd zeggen meer verstand of beter kennis

• Joske

Broodje aap verhalen ontstaan nu eenmaal snel, zullen we maar denken.

a. Het hele middenterrein komt ter beschikking van het NK en de indeling ervan.

Er zal waarschijnlijk meer ruimte zijn dan in Alkmaar, omdat er geen VIPruimte behoeft te worden gecreëerd, de VIPs zitten in de bussinisslounge.

Het valt aan te nemen dat het hele middenterrein zal worden afgedekt met een vloer, zoals dat ook bij het tennis het geval is geweest.

b. Het atletiekgedeelte met de zachte ondergrond betreft de trainingsaccomodatie die elders in het gebouw ligt……

c. Wie zegt dat er geen eigen rollerbanken mogen worden meegenomen? Weer zo'n uit de lucht gegrepen opmerking die nergens over gaat. Voor degenen die er zelf geen hebben staan er zes ter beschikking. Er zal vermoedelijk wel een apart gedeelte voor worden ingeruimd ivm de ondergrond.

d. Elke renner heeft in principe recht op een helper/coach of wat dan ook.

De organisatie wil terecht vermijden dat alles en iedereen zich picknikend op het middenterrein bevindt.

De laatste keer in Alkmaar werd de organisatie bijna tot wanhoop gedreven door allerlei mensen die daar in de weg liepen en er niets, maar dan ook niets te zoeken hadden.

Logisch dat men er Apeldoorn op heeft gewezen, vanuit de KNWU, dat dergelijke toestanden vermeden dienen te worden.

Bij trainingen is het allemaal niet zo nodig om op het middenveld te zijn. Iedereen, ook de jeugd redt zich prima met de helpende handen van de mecaniciëns en trainers.

Wie heeft beweerd dat bij wedstrijden niet een helper is toegestaan? Ik heb dat nog nergens zo gezien in Apeldoorn.