Dagblad van het Noorden Zesdaagse

• Joop

In Bremen rijden ze altijd met 10 koppels, maar ik denk met sluimers lormans Lute en Zijlstra als enige renners met baanervaring, dat dit echt een zooitje wordt.

• snellejelle.

RIJ DAN OOK MEE BIJ DE HAND VAN …..joop??

wat ben jij een ei..l

lekker possitief ben jij…. knul….e tje.

en waar heb jij al die kundigheid vandaan??

• Joop

Nou ik voorspel gewoon met zulke onervaren renners het een zooitje wordt. In de UIV rijden jongens met veel meer ervaring en ook daar vallen ze nog wel eens.

Ik zie maar 4 man met een beetje baanervaring, en heb die andere mannen deze winter ook nog niet gezien op de baan in Amsterdam of Alkmaar. Of denk jij dat je in een paar middagjes trainen een knappe koppelkoers kan rijden?

Ps ik zou het wel kunnen qua techniek, maar de conditie is inmiddels ontoereikend geworden… Is te lang geleden dat ik nog een 6daagse reed.

Groet Joop

• Oudesluis Dronken Thuis

Iedereen die wel eens een koppelkoers heeft gereden zal het er mee eens zijn dat dit gekkenwerk is.

Dit heeft een hoog “freak-show” gehalte. Ik ken hier een aantal jongens van en die hebben zeker weten 0,0 baanervaring.

Ik rij als sinds mn 13de op de baan en rij liever geen puntenkoers en koppelkoers omdat het zo vaak raak is. Hopelijk raakt er niemand ernstig gewond.

Ik zou zelfs zo ver willen gaan om de organisatie onverantwoordelijk te noemen.

• Fredy Heineken.

waarom geen jongens laten rijden die al jaren veel tijd steken in het baanwielrennen. Dit lijkt me beter om een paar van die gelegenheidsliefhebbers te laten rijden.

Koppelen vergt veel ervaring, het is levensgevaarlijk om onervaren koppels te laten rijden.

• Joop

Ja, maar zo een voorprogramma met plaatselijke “vedettes” is natuurlijk lekker goedkoop!

• Stayer

Voor de leek lijkt het misschien allemaal wel eenvoudig maar :

Ook bij rijden op een wielerbaan gelden er verkeersregels, codes en gebruiken welke mondiaal moeten worden gerespecteerd.

De lijnen welke geschilderd zijn dienen o.m reeds om het verkeer op de wielerbaan in goede banen te leiden, net zoals gewone lijnen en strepen alsook verkeersborden het verkeer regelen op een klassieke rijweg.

Natuurlijk kan iederéén op een echte wielerbaan leren rijden, maar het went en leert veel vlugger als men er op jonge leeftijd mee aanvangt.

Men kan ook op latere leeftijd ook nog altijd leren zwemmen, leren schrijven enz, maar meestal verkrijgt men nooit meer dezelfde vaardigheid wanneer men later aanvangt, maar dit geld dan ook nog echt van persoon tot persoon.

Sommigen zijn met iets leren vlugger weg en bij anderen lukt het nooit.

• Javelin

Op Danny Stam hoeven ze in Zuid-Laren niet meer te rekenen. Op 16 december wordt in Kopenhagen een zg. zesdaagse-ouverture georganiseerd. Naast Rasmussen-Morkov staan ook Stam/Slippens daar op de startlijst.

http://www.6-dages.dk/

Klik op: Nyheder. Het is Deens, maar met een beetje fantasie is het wel te lezen.

• Stayer

Welk is de reden dat Danny Stam, Robert Slippens, Peter Schep en Jens Mouris niet meerijden in deze 6-daagse in Zuidlaren.

Financieéél ???

Want men zou toch verwachten dan men gemotiveerd zou zijn voor een nieuwe zesdaagse in eigen land !!

• Ed

Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar. Is het alleen financieel of is het het feit dat ze ook in Beijing waren het afgelopen weekend, de jet-lag is misschien te groot.

Of heeft het toch te maken met Secru?

Ben benieuwd of iemand het antwoord weet