Ik ben op zoek naar gegevens van de verdwenen wielerbaan van Kapellebrug, Zeeuws-Vlaanderen voor een nieuwe wielerserie? Kan iemand mij aan info en adres helpen?
Wielerbaan vKapellebrug - Sint Jansteen
Net voor de Belgische grens was er in Kapellebrug een betonnen wielerpiste gelegen welke operationeel was in de jaren 1930 tot 1950, de velodroom is er gebleven tot 1960, momenteel zijn daarvan nog steeds restanten te zien.
Buiten de piste van Kapellebrug waren er in de jaren 1930 -1940 er in het Zeeuws-Vlaanderen alleen al ook nog wielerbanen in Sas Van Gent, Terneuzen, Oostburg en Zierikzee.
Bedankt! Ik ben inmiddels ook een oud-baanrenner op het spoor. Alleen het precieze adres van de verdwenen wielerbaan in Kapellebrug kan ik nog niet vinden. Kan iemand me daar mee verder helpen?
Stayer Schreef:
——————————————————-
> Wielerbaan vKapellebrug - Sint Jansteen
>
> Net voor de Belgische grens was er in Kapellebrug
> een betonnen wielerpiste gelegen welke
> operationeel was in de jaren 1930 tot 1950, de
> velodroom is er gebleven tot 1960, momenteel zijn
> daarvan nog steeds restanten te zien.
>
> Buiten de piste van Kapellebrug waren er in de
> jaren 1930 -1940 er in het Zeeuws-Vlaanderen
> alleen al ook nog wielerbanen in Sas Van Gent,
> Terneuzen, Oostburg en Zierikzee.
Bijdrage beter in dit draadje gepost
Een mooi stukje wielergeschiedenis gaat verdwijnen in Maastricht, waar de laatste achtergebleven nog zichtbare restanten van de AMBY wielerbaan in De Geusselt worden opgeruimd.
Deze wielerbaan werd aangelegd in 1895 en kende een bloeiperiode gedurende een 30-tal jaar.
Klik op deze Link voor een mooi filmpje van deze baan :
http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_5437145
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?