Ik neem aan dat Slippens en Stam in Dortmund rijden, maar zijn er nog meer Nederlanders die daar starten? Op de site staan nog geen ploegen aangegeven.
Kon alleen iets vinden over de Stayers,
6-Tage-Rennen Dortmund
Steher-Starterliste
Carsten Podlesch (GER) mit Schrittmacher Helmut Baur (GER)
Timo Scholz (GER) mit Schrittmacher Dieter Durst (GER)
Reinier Honig (NED) mit Schrittmacher Bruno Walrave (NED)
Richard Faltus (CZE) mit Schrittmacher Gerd Gessler (GER)
Peter Jörg (SUI) mit Schrittmacher Rene Aebi (SUI)
Jan Eric Schwarzer (GER) mit Schrittmacher Christian Dippel (GER)
Ik verwacht dat Schep dit jaar toch wel een contract krijgt!
Peter Schep behoort niet tot de deelnemers te Dortmund.
Uiteraard veel Duitsers in eigen land.o.a., Zabel- Lampater, Risi-Marvulli,Slippens-Stam,Bartko-Beikirch,Keisse-Mohns, Roberts-Lademann ,Pollack-Fulst,Grasmann-Muller,Markov- Bommel, Lazar -Kankovsky.
Jammer dat Keisse aan Mohns is gekoppeld.Het is tegen de zin van de Belg! Een koppel Schep-Keisse was mooi geweest.
Raar toch, dat zelfs Schep niet in Dortmund start. Volgens mij wilde hij zich toch echt richten op de zesdaagsen, en dan dus zoveel mogelijk. Hij heeft zich toch voldoende bewezen door 2e te worden op het WK en het EK te winnen. Ik weet dat Mouris ook graag in Munchen wilde rijden, kan niet zegt Sercu.
Sercu lijkt niet gecharmeerd van Nederlandse renners, behalve dan het gevestigde koppel Slippens-Stam.
Schep en Mouris lieten vrijwel de gehele zesdaagse top hun hielen zien maar lijken weinig gelegenheid te krijgen hun gezamenlijke kracht te laten zien. Is dat door Sercu of willen de gevestigde koppels geen verse concurrentie?
Net als vorig jaar verschijnen er maar weinig Nederlanders in Duitse (en andere buitenlandse) zesdaagsen, behalve dan die verdwaalde enkeling.
Beste Henk, ik kom zo buiten Bartko, niet zo gauw op een andere Duitser met een titel op zijn naam. Dus licht mij even bij in deze. Verder vind ik jouw posting nu niet echt een antwoord op de vraag waarom Schep niet rijdt.
En zolang er nog Nederlanders zijn die op de eerste dag de opdracht krijgen om 2 rondjes te laten lopen, zal jij blijven denken dat Nederlanders een bedenkelijk niveau hebben. Maar voor de zekerheid kun je natuurlijk ook nog eens het landenklassement van de baan er bij pakken.
Ploegen:
Erik Zabel / Leif Lampater
Luke Roberts / Christian Lademann
Marc Hester / Carl-Christian König
Olaf Pollack / Guido Fulst
Franco Marvulli / Bruno Risi
Robert Bartko / Andreas Beikirch
Stefan Löffler / Sebastian Frey
Robert Bengsch / Marcel Kalz
Andreas Kappes / Sebastian Siedler
Iljo Keisse / Erik Mohs
Danny Stam / Robert Slippens
Christian Grasmann / Andreas Müller
Alexei Markov / Henning Bommel
Christian Bach / Roger Kluge
Petr Lazar / Alois Kankovski
Nee natuurlijk had Schep daar wel tussen gepast, dat stel ik ook niet ter discussie. Ik bedoelde meer te zeggen dat duitsland diverse toprenners heeft en daarom de nederlanders van de 2e rij niet hoeft. En de enige Nederlanders die naast Stam en Slippens interessant zijn, Schep, Terpstra, en Mouris.
Fulst, Bartko, Beikirch, Kalz, Kappes, Siedler, Mohs. Wonnen allemaal al eens een EK of WK
Bengsch, Löffler, Pollack, Lampater, Lademan, König, Frey, Bensch, Grasmann, Bommel, Bach, Kluge. Stonden allemaal al eens op het podium op EK of WK.
Dus dit om aan te geven dat ze in Duitsland liever een Duitse renner hebben die daar meer bekend is dan de Nederlanders, die natuurlijk ook allemaal al eens op het podium stonden. En dan nog aangevuld met echte Toppers uit het buitenland en wegrenners zoals Pollack en Zabel, is dit toch een mooi veld waar je niet zomaar tussen komt. Tenzij je een echte meerwaarde hebt ten opzichte van de Duitsers. En om eerlijk te zijn zal Hans dekkers meer bekendheid in Nederland hebben dan bijvoorbeeld een Siedler. En dat zal andersom precies zo zijn.
Nu reden Schep en Mouris altijd al Grenoble wat vaak tegelijk viel met Dortmund. Nu de Kalender de Combinatie Amsterdam/Grenoble “onmogelijk” maakt, weet ik niet of dat ook nog meespeelde in de mogelijkheid om Dortmund te rijden.
En natuurlijk doet Nederland het heel goed op de baan, maar dat zijn niet allemaal ook 6daagse renners. Zoals ik al schreef Terpstra, Schep, Mouris, hebben de mogelijkheden, alleen zijn nu nog niet interessanter voor de organisator dan bovenstaande Duitsers.
Ps ik ga wel kijken in Dortmund want het is een schitterende 6daagse.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?