meer publiek naar de piste ?

  • Kübler

    Hallo baanfans

    Bij mij rijst wel meerdere malen de vraag hoe krijg je meer mensen op de tribune van b.v. een gewone baanwedstrijd. Als ik dinsdags de tribunes bekijk van Alkmaar en zo nu en dan in het velodrome in Amsterdam dan mis ik publiek.

    Dat zijn dan meestal nog de ouders vrienden en een paar doorgewinterde wielerfans, maar om nou te zeggen jeeh het kleedt lekker aan zo'n volle tribune.

    Als volgend jaar Apeldoorn zijn poorten gaat openen dan gaan die werkers ook een populaire avond kiezen om een programma te vullen. Als ik het aantal zitplaatsen bekijk op de ontwerp tekening dan mogen daar ook op zijn minst wel 400 man publiek gaan plaatnemen anders zijn de tribunes zeer ongezellig als aanblik.

    Dus mijn vraag zijn er ideen m.b.t. om publiek naar de piste te lokken ?

    gr. Kübler. (schroom niet en laat uw ideeen de vrije loop)

  • Baanwielrennen

    Hallo Kübler,

    Ik ben het volledig met je eens, hoe kan er meer publiek komen.

    Ik ga er echt over nadenken en zodra ik iets weet zal ik het melden.

    Groet

    Peter

  • jan man

    hallo Kluber, stuur eerst maar eens een paar mooie fotos naar het nhd daar moet je beginnen.Weet het bijna zeker ,er staat veel tekort in de krant .Erg me daar al tijden aan .Maar is het geen idee om een fiets beurs op het midden terein te houden en dan teglijker tijd baan wedstrijden.

    gr janne man

  • Sam

    Inderdaad de plaatselijke kranten spelen hier ook een grote rol in. Ik heb het dit jaar enkel druk gezien bij het NK baan, het NK stayeren, en als Theo Bod zijn kunsten vertoond!

  • jan man

    oja vind dat het sportpaleis er zelf ook tekort aan doet om het voller tekrijgen ,ja, ja weet wel beste stuurlui staan aan wal .Maar je moet toe geven(rob) dat er niet bruist van de actie weet bijna zeker dat de meeste renners niet eens weet, wie de beheerder is van het sportpaleis b.v

    gr

  • Joske

    Laten we beginnen met het leuker maken van de wedstrijden.

    Als je die allemaal gaat aankleden zoals we dat hier gewend zijn is het wellicht wat saai.

    Ik denk aan aankleding op zijn Japans bij de keirin.

    Afvalkoersen volgens de formule Willy de Bosscher (gedoseerd, anders gaat ook dat vervelen) wat meer de bekendere wegrenners interesseren dan de relatief onbekende baancoureurs.

    De histoire van het fietsen eens laten zien op een wat ludieke wijze moet kunnen.

    Apeldoorn werkt aan nieuwe ideeën, nieuwe impulsen met andere opzet van mogelijkheden voor de coureurs en het gebeuren er om heen.

    Kom straks kijken wat het gaat worden.

    Ja, er kunnen 6000 mensen in de hal op de tribunes, dat is veel, misschien wel teveel plaatsen, maar bij grote evenementen zullen ze nodig zijn hopen we.

  • Kübler

    Beste Jan

    Laten we niet gaan opnoemen wie het verkeerd doet, maar we moeten proberen opties bedenken die haalbaar zijn en c.q. weinig kosten want de middelen zijn mager.

    De krant doet zijn best en is objectief, als het gezellig druk is zal de journalist daarover reppen en anders kan de man moeilijk vertellen dat het bruist van gezelligheid.

    Ik e.a. kunnen zich mateloos ergeren aan de muziek die gedraaid wordt in Alkmaar, stop er een cd-tje in en laat maar draaien wat erop staat maakt geen @!#$ uit.

    Bij een wielerwedstrijd hoort passende muziek, kijk naar een film en zet het geluid uit dan wordt het geweldig minder van inhoud.

    Dus werk aan de winkel.

    Publiek moet aangeboord worden nieuw publiek moet gecreëerd worden laat ze in aanraking komen met de baansport. In Alkmaar is een horecaplein waar duizenden mensen vertier zoeken. Laat iedere dinsdag twee cafe ploegen tegen elkaar uitkomen in onderdelen als sprint en achtervolging.

    Maak er een competitie van en iedere dinsdag komen er vrienden kennissen etc. mee met de strijders laat ze net voor de pauze rijden en na de pauze zit ook de kantine vol.

    Zo zijn er mijn inziens nog tal van mogelijkheden om een injectie te geven om de baansport meer in de belangstelling te krijgen.

    Ik hoor het graag, kom maar met ideeën.

    gr. Kübler.

  • Sam

    dat mooie bord aan de zijkant van de baan eens gebruiken voor wielerwedstrijden aan te kondigen? Ik bedoel met stukjes vooraf om het publiek warm te laten lopen, want straks met met het EK moet het natuurlijk volle bak zijn!

  • jan man

    Ik snap er dus niks van draag wat aan en dan moet je gelijk niet zeuren, is allen op bouwend als je het recht streeks zeg word je gelijk gebocot.zo zit wielrennen in mekaar jammer!!!! dat moet jij weten rob maar het midden terein moet vol met mensen en er moet ook tegelijk gefiets worden

    gr

  • BigBen

    Misschien moet je eerst aan de sport werken en niet (alleen) aan het omlijstende programma. Sommige onderdelen kennen bijvoorbeeld een bedroevend slechte deelname, en dan mag je geen 6.000 man in een stadion verwachten. Verder is het zaak de juiste en volledige informatie te verstrekken, en niet met prestaties in mindere wedstrijden een boel aandacht vragen. Want dat hebben de media en de bezoekers gauw genoeg door, en daarna is het pas echt moeilijk om ze weer terug te winnen! Als er in Mallorca goed gepresteerd wordt zal dat zijn invloed hebben op de aandacht van de media, waardoor je misschien weer meer deelnemers en publiek krijgt. Laten we het hopen!!