Beste Big ben
Hier in Alkmaar wordt objectief geschreven over het programma dat de kijkers kunnen verwachten, dus geen tam tam als er geen goed programma voorhanden is.
Maar even niet over bijnummers meteen het koningsnummer de sprint. In Nederland is de sprint alleen interessant als het de laatste meters zijn van Milaan Sanremo of pak hem beet de Omloop van het Volk.
Maar onze ambassadeur van de Sprint Theo Bos is jammer genoeg maar een paar keer te bewonderen voor zijn fans in Nederland. In Alkmaar tijdens de NK baan en de grote spintersprijs in december van 2006, in Rotterdam tijdens de Master of Sprint in Jan. 2007. Dan nog tijdens beide zesdaagsen in Amsterdam en Rotterdam, maar dat zijn optredens en geen echte toernooien.
Dus hoe kun je nu een publiek opvoeden met echte liefde voor de sprint ?? Voor de madison ligt dat even anders dat kennen de mensen van de zesdaagsen dus zou je zeggen daar lopen ze wel warm voor. De realiteit is echter anders want tijdens de koppelomniums in Alkmaar die om de veertien werden verreden en waarvan de laatste is verreden op 27 feb. waren ook niet veel meer mensen op tribune dan 40 en dan ben ik aan de royale kant.
Ik denk dat de mensen gewoon niet eens weten wat er binnen in die wielerhallen voor leuks te beleven valt.
Als ik te veel mensen tegen kom in het Alkmaarse die niet eens weten dat er een wielerbaan bestaat dat is frusterend …..
Dus vertel nu eens hoe moet men nu mooie en boeiende wedstrijden in de belangstelling brengen bij een groot publiek ? En dat publiek richting piste lokken en die mensen iets bieden zodat ze blijdt terug komen ?
De krant doet zijn best om aankondigingen te plaatsen met of zonder foto, in Alkmaar is de krant positief over baanwielrennen daar moeten zuinig op zijn.
Ik hoor het wel ….
gr. Kübler.