Rotterdamse zesdaagse

  • Bezoeker R'dam

    Ahoy gaat de Rotterdamse Zesdaagse voortaan zelf organiseren.

    Het sportpaleis heeft afscheid genomen van organisator Frank Boelé, die sinds 2005 verantwoordelijk was voor het wielerevenement.

    De leiding van Ahoy kocht vorig jaar de wielerbaan van het organisatiekantoor van Boelé en denkt dat ze in de loop der jaren genoeg ervaring heeft opgedaan om de Zesdaagse zelfstandig te organiseren.

    Tien jaar geleden keerde het ooit succesvolle evenement terug in het Rotterdamse sportpaleis, maar na het afhaken van hoofdsponsor Rabobank trok de Zesdaagse elk jaar minder bezoekers.

    De 33ste editie van de Zesdaagse van Rotterdam vindt plaats van vrijdag 2 januari tot en met woensdag 7 januari 2015.

    Het bericht van TV Rijnmond betekent dus dat Frank Boelé

    aan de kant is geschoven

    Wie weet meer? Waarom deze scheiding?

  • Baanfan

    Ik denk dat het met de financiën te maken heeft.

    De vraag is nu hoe gaat Amsterdam nu verder. De zesdaagse van Rotterdam betaalde ook voor een deel de zesdaagse van Amsterdam, tenminste dat hoorde ik? Verder is de vraag blijft Patrick Sercu?

  • Sjaak

    Oud gangmaker Joop Zijlaard, die zijn ziel en zaligheid in deze zesdaagse heeft gestoken

    zag het evenement niet graag van de kalender verdwijnen

    Michael el Zijlaard zou de nieuwe wedstrijdleider kunnen worden

    de man heeft als organisator ervaring genoeg

    Een nieuwe lente, een nieuw geluid

  • marcel

    Gaat de zesdaagse van Amsterdam dan wel nog door? Nergens een antwoord te vinden….zelfs het velodrome antwoord niet daarop.

  • Ruud Keijmis

    Inderdaad, ik begin me een beetje ongerust te maken over de zesdaagse van Amsterdam.

    Volgens Frank Boele zou de voorverkoop op 1 juli beginnen, helaas heb ik niks meer vernomen ,en de website is uit de lucht

  • joske

    Ik ben bang dat het doek is gevallen.

    Jammer, want hoe dan ook, Boelé heeft wel weer het een en ander aangeslingerd en het heeft er allemaal veelbelovend uitgezien.

    Geen idee van de oorzaken, maar geld, of het gebrek daaraan, lijkt me een plausibele reden.

    Nog even afwachten, er zal toch wel wat kenbaar worden gemaakt en niet in stilte afgeblazen worden

  • Erik H.

    Ben ook bang dat het inderdaad niet meer doorgaat in Amsterdam.

    Dan blijft Rotterdam als enigste over….ooit waren 4.

    Wat ik zo lees is Rotterdam aankomend jaar wel een zekerheid