Yondi Schmidt te duur

  • collega baanrenner

    In het Westland betalen ze al jarenlang de Nederlandse kampioen een mooi bedrag maar dit stond er in de krant te lezen. Overspeelt hij (of zijn vader) zijn hand?

    ‘s-Gravenzande ,,Ik heb nog geprobeerd om de kampioen van Nederland zonder contract (Yondi Schmidt, red.) naar ‘De Heul’ te halen, maar wat hij vroeg gaan wij niet betalen. Nee, ik noem geen bedragen,’’ sprak Hans Jansen zijn ongenoegen uit over diens te hoge vraagprijs. De organisator van de Ronde van Kwintsheul kan desondanks een representatief deelnemersveld presenteren.

    Yondi Schmidt is altijd al een baanrenner met gebruiksaanwijzing geweest

    wel een renner die aan zelfoverschatting doet en moeilijk met kritiek kan omgaan

  • DeRosa

    Triest gezeur van een organisator…..als hij te duur is dan betaal je niet….ga niet zitten miepen op een forum omdat de renner vind dat hij nu meer kan verdienen ivm de kampioens trui…het is zijn goed recht!

    Iedere (top) sporter is er iemand met gebruiksaanwijzingen en iedere sporter gelooft in zich zelf….daar is niets mis mee.

    Doe volwassen, reken een sporter af op zijn prestaties en niet op dit kleinzielig gezeur……typisch iets Nederlands!!!

  • Kees spruits

    Helemaal mee eens DeRosa en ik ben er van overtuigt dat de zielige persoon hierachter zeker geen collega baanrenner is want deze gast heeft alleen maar vrienden.

    Als je als organisator de Nederlands kampioen aan het vertrek krijg en hij zit mee in de kopgroep dan ben je dik tevreden. Didam derde ( kopgroep ) Sliedrecht en Hendik Ambacht ook en dan ook nog winnen.

    Yondi Schmidt wint ook Slag van Ambacht

    vrijdag 04 juli 2014

    ImageYondi Schmidt heeft voor de derde keer in amper twee weken tijd zijn derde overwinning geboekt. Schmidt eindigde in Hendrik-Ido-Ambacht voor Rik de Voogd van Restore Cycling en Tim Ariesen van Cyclingteam Jo Piels.

    Schmidt kroonde zich op 22 juni tot Nederlands kampioen bij de elite-renners zonder contract. Daarna won de 27-jarige renner in de Ronde van Sliedrecht en nu dus de Slag van Ambacht.

  • DeRosa

    (tu)

    Hij heeft er keihard voor gewerkt en het is hem gelukt om een duurrenner te worden die nog heel goed kan sprinten ook. Hij rijdt al het hele seizoen erg goed….zou hem toch ook weer op de baan willen zien….had/heeft een mooie stijl !

  • Joske

    In Didam heeft Yondi gezegd, dat alles in het teken van de baan staat.

    Hij gaat een koppel vormen met Nick Stöpler.

  • DeRosa

    Super !

    Nu nog een mooie nieuwe baanvloer in Apeldoorn en dan weer knallen daar!

    Hoop in de winter weer naar Apeldoorn te kunnen afreizen voor wat rondje….

  • Kees Spruits

    Zie op de deelnemerslijst in Monster Yondi Schmidt staan. Monster hoort bij de Westlandse koersen. Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval kan hij nooit de hoofdprijs vragen als Monster hem laat vertrekken.

  • Insider

    Het feit dat hij verklaart dat dat hij met Nick Stöpler een koppel gaat vormen

    moeten we helaas voor Yondi naar het rijk der fabelen verwijzen

    Na het behalen van de nationale titel voor renners zonder is hij gaan zweven

    ( naast zijn schoenen gaan lopen)

    Wie brengt hem terug op de grond!

  • Tom Gakes

    Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit een fabeltje zou zijn. Nog niet zo lang geleden sprak Nick Stöpler namelijk ook over Yondi Schmidt als zijn nieuwe maat, en het is sommigen misschien ook al opgevallen dat ze sinds dit wegseizoen in het zelfde shirt rijden. Er zou dus best wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten, maar dat zal de tijd leren.

    Verder vind ik het jammer dat er hier dergelijke negatieve commentaren worden geleverd op een van de meest sympathieke renners uit het peloton, zonder daar verder echte argumenten bij te geven, en zonder bekend te maken wie je zelf eigenlijk bent. Het is een beetje makkelijk om een renner die jarenlang hard heeft gewerkt anoniem af te branden zodra hij succes heeft. Als je echt wat negatiefs over hem te zeggen hebt, zeg het dan met je argumenten en met je eigen naam erbij. Of nog beter, zeg het persoonlijk tegen hem. Als je dat niet durft, houd dan gewoon je mond, want hier heeft niemand wat aan.

  • Baanfan

    @Tom Gakes…….ik ben het volledig eens met wat je zegt.