Prima , is jouw visie maar ik mis de visie van de baanrenners zelf.
De grote kleppers van het baanwielrennen zijn natuurlijk die uit het baanwielrennen zelf, zeker de populaire sprint nummers zijn zo specifiek dat ik Theo Bos echt geen potten meer zie breken op de sprint of kilo wat ook geen Olympisch onderdeel is en dus ook niet meer op de WB'ers gaat thuis horen volgens de recente plannen. Natuurlijk als Chris Hoy weer op de baan zou verschijnen dan zit het in GB de banken weer helemaal vol….maar verder? Live uitzendingen zoals jij dat oppert is nobel maar er is te weinig kijkers publiek voor z'n uitzending anders zaten de plaatselijke wielerbanen ook wel beter gevuld. Je moet eerst de sport weer bekent en aantrekkelijk maken bij het publiek en ja grote namen zijn zeker welkom maar dan wel namen die prijzen op de baan pakken want zo zit het nu eenmaal in elkaar….we willen prijzen en niets anders. Op dit forum zijn baanrenners en rensters op beschamende manier afgebrand in het recente verleden en beledigd omdat ze geen prijzen wisten te pakken……ik bedoel maar dat meedoen alleen allang niet meer werkt voor het (grote) publiek.
Wat jaren geleden werd er ook al geopperd om het baanwielrennen in de winter Olympics te schalen en dat vooral omdat toen het baanseizoen alleen in de winter was en als er dan daarna in de zomer ook nog een OS er achteraan komt het wel een heel lang seizoen gaat worden. Maar nu het de bedoeling is om ook het baanseizoen te gaan rekken tot en met de zomer maanden is die noodzaak er niet meer behalve dan dat de wintermaanden meer ruimte bied voor de baan maar wel met een pak minder aandacht van publiek en media, de zomer spelen zijn nu eenmaal zoveel groter dan de winterspelen.
Als het alleen te doen is om WT weg wielrenners heel misschien te bewegen om op de baan te gaan rijden alleen voor de Olympics dan voorzie ik een heilloze traject.
Maar nogmaals….laat de geselecteerde elite baanwielrenners zich eens uitspreken.
Ik heb z'n vermoeden dat de UCI en IOC eigenlijk alleen een soort van Omnium en de sprint en keirin willen overhouden……daar ga je ook geen weg wielrenner warm voor krijgen en zeker niet met de ook steeds langer wordende seizoenen aan hun kant.
Mij verbaast het nog altijd dat de Revolution series altijd goed gevuld zitten…..daar moeten we op een of andere manier lering uit trekken.
Voor hier in Nederland ziet het grote publiek de baansport alleen tijdens WK of EK in eigen land of tijdens de spelen….verder is het muisstil rondom de selectie en verreweg de meeste Nederlanders weten geeneens dat we nog een selectie hebben…..de sport moet zich ook willen en kunnen profileren en zich aan de man/vrouw weten te brengen. De stilte rondom een sport is nooit goed !!!