Het is natuurlijk verschrikkelijk dat het paradepaard van het baanwielrennen in Nederland nu zo in de problemen zit, net als het verschrikkelijk is dat de baan in Alkmaar ook moeite heeft om te overleven. Als beiden wegvallen, is het einde van het baanwielrennen in Nederland nabij.
Klinkt rampzalig, maar dat is het ook. Laten we hopen dat zowel in Alkmaar als in Apeldoorn een goede oplossing wordt gevonden.
Het blijkt nu na de site van De Adelaar te hebben gelezen dat de KNWU aangeeft niet meer met de selecties in Apeldoorn te willen rijden. De Adelaar blijft al haar activiteiten wel “gewoon” in maart uitvoeren. Ik weet niet precies wat ik hiervan nu weer moet denken. Het kan zijn dat de KNWU op deze manier de druk op Libema (die de exploitant is van Omnsport) om eens groot onderhoud uit te voeren aan de nu al 5 jaar oude baan. Dit is volgens mij tot heden niet gebeurd. De de baan is gedeeltelijk geschuurd, en dat ziet er natuurlijk niet uit. Het kan zijn dat op deze manier Libema wordt gedwongen om meer aan onderhoud te doen. De baan splintert volgens mij net zo veel als in Alkmaar, waar bij het NK omnium ook renners naar het ziekenhuis moesten om de splinters te laten verwijderen. En we kennen allemaal de foto natuurlijk van Awang met de splinter dwars door zijn been uit Manchester.
En in Manchester wordt ook nog steeds gefietst……. (als ik het me goed herinner)
Ik ben dus wel benieuwd naar de werkelijke redenen van deze “move” van de KNWU. Zal NOC/NSF ook niet fijn vinden, want er zit ook geld van die club in het Omnisport.
Overigens als je googled op Omnisport dan zie je dat ook het ROC Aventus geen gebruik meer gaat maken van deze sportlocatie. Nog een stevige tegenvaller voor Omnisport
Wordt vast nog wel vervolgd………