Baan in Alkmaar vraagt uw steun

  • Baanwacht

    DE WIELERBAAN MOET BLIJVEN

    De toekomst van het baanwielrennen in Alkmaar staat onder druk. Al verschillende jaren kampt Sportpaleis Alkmaar met een exploitatietekort. Dit jaarlijkse tekort is weliswaar niet groot maar zorgt langzaam voor problemen in de liquiditeit.

    Momenteel is Sportpaleis Alkmaar een van de weinige sportaccommodaties in Alkmaar die niet valt onder de verantwoordelijkheid van Alkmaar Sport N.V. Deze organisatie onderschrijft echter wel onze visie t.a.v. onze accommodatie en de sport. Wij zijn ervan overtuigd dat deze past in de visie van Sportstad Alkmaar en in het accommodatiebeleid van de Westrand.

    Om deze reden ziet Sportpaleis Alkmaar in deze organisatie het ideale overkoepelende orgaan om de toekomst van het baanwielrennen te kunnen waarborgen.

    Met deze petitie-pagina hopen wij de Gemeente Alkmaar te kunnen overtuigen van onze toegevoegde waarde voor Alkmaar, de baanwielrensport en al haar gebruikers.

    Alvast bedankt voor jullie steun!

    Ga naar:

    www.facebook.com/dewielerbaanmoetblijven

    Uw steun is hard nodig

  • Stayerslijn

    Dit gaat dus betekenen dat de baan verkocht moet gaan worden (inclusief lasten en lusten?)aan de gemeente?

    Heeft die daar geld voor? Of is dat nu het hete hangijzer……

  • Stayerslijn

    Ik zie op de facebookpagina veel steunbetuigingen, maar het ontbreekt aan werkelijk nieuws.

    Zoals:

    1. Wat is nu de precieze de status van het Sportpaleis?

    2. Wat zijn de precieze plannen en wat zijn de belemmeringen om over genomen te worden door Alkmaar Sport NV.

    3. Welke hobbels moeten genomen worden?

    4. Wat is het point of no return?

    5. Hoeveel is het daadwerkelijk exploitatietekort per jaar?

    6. Hoe groot is het achterstallig onderhoud?

    7. Zijn er schulden en hoe groot zijn die?

    Voor een daadwerkelijk succesvolle actie is transparantie een absolute noodzaak. Ik zie echter op dit moment alleen mist. Verder dan dat het moeilijk is en dat de club de kosten niet meer kan dragen kom ik niet. Ik zou graag een duidelijker beeld willen hebben.

    Vandaar mijn vragen

  • Baanfan

    Je drukt hier op de verkeerde bel/toets het verkeerde nummer in

    waarom wend je je niet tot de direct betrokkenen?

    b.v. bestuur W.V. Alcmaria Victrix of WV Noord-Holland

    Hier een vuurtje trachten aan te wakkeren heeft geen zin

  • DeRosa

    Maar er zijn wellicht wel meer mensen die willen weten hoe het er voor staat. Om steun te vragen van het volk is 1 ding maar om iedereen goed te blijven inlichten is weer wat anders blijkt wel. Nu was communicatie daar het grootste probleem geloof ik.

  • Stayerslijn

    Gevraagd dinsdag bij het laatste koppelomnium aan diverse insiders….geen concreet antwoord gekregen.

    Vandaar de vraag hier. Maar ben het met De Rosa eens. Dit blinkt niet uit door transparantie. De noodklok wordt geluid, maar wat er precies aan de hand is weet (bijna) niemand…..

  • Urbanus

    Ik ben geen insider, maar heb wel de diverse media gevolgd. Het probleem is het geld, de rekening is leeg, er komt tekort geld binnen en van af maart komt er helemaal geen geld mee binnen en droogt de baan op, geen rekeningen die betaald kunnen worden, betekent faillissement. De gemeente wil alleen (weer) geld toestoppen als de twee Alkmaarse wielerclubs gaan fuseren. Verder is het dak lek, die reparatie kan niet betaald worden.

  • DeRosa

    Maar hoe staat het er NU voor….hoe zijn de besprekingen met de gemeente Alkmaar en andere helpende handen afgelopen?

  • Stayerslijn

    Urbanus, dank je voor de info. Dat van die fusie (opgelegd door de gemeente) wist ik niet. Natuurlijk wel dat het geld op is. Maar wat mij werkelijk interesseert is de reden dat de “overname” van het sportpaleis door gemeente zo moeizaam (schijnt) te gaan. Wat zijn daar nu de oorzaken voor?

  • Stayerslijn

    Sportpaleis Alkmaar gaat samenwerken met Alkmaar Sport N.V.!!!

    Sportpaleis Alkmaar heeft in Alkmaar Sport de partner gevonden die het voortbestaan van het baanwielrennen in Alkmaar helpt waarborgen. Alkmaar Sport, zelf verantwoordelijk voor bijna alle sportaccommodaties in Alkmaar, zal het Sportpaleis niet overnemen maar wel opnemen in haar portefeuille voor wat betreft het verhuren van zaalruimtes. Met het tekort aan zaalruimte en de aanstaande verbouwing van de Meent bieden de zaalfaciliteiten van het Sportpaleis een prima oplossing voor Alkmaar Sport. Verschillende verenigingen en scholen uit de regio kunnen hun activiteiten hiermee blijven beoefenen.

    Ook op andere onderdelen is gekeken waar de organisaties elkaar kunnen versterken. Hierbij kan gedacht worden aan het gezamenlijk optrekken voor wat betreft communicatie, techniek, schoonmaak maar ook het organiseren van beurzen en evenementen. De (te verwachten) inkomsten bieden Sportpaleis Alkmaar de gelegenheid haar liquiditeit op een hoger peil te brengen en verder te werken aan een gezonde begroting.

    Super bedankt voor jullie steun en likes, op naar de toekomst en tot ziens in het Sportpaleis!