Extra Populaire Wedstrijden 21 december Apeldoorn

• Joske

Op zaterdag 21 december worden extra populaire wedstrijden gehouden in Omnisport Apeldoorn.

Aanvang 19.00 uur-22.00 uur

Categorieën vanaf Nieuwelingen t.m. Eliterenners.

Sprint en duuronderdelen

In de prijzenpot zit al 500,00 euro

Laatste voorbereidingen op de baan waar de Nederlandse Kampioenschappen gaan aanvangen op 27 december.

• renner

hoe moet er worden ingeschreven en welke onderdelen worden er gereden?

• Joske

Inschrijven via de inschrijfmodule op www.adelaar.org Kijken onder Baan.

Sprinten in poulesysteem na kwalificatie

Scratches

Puntenkoersen

Afvalwedstrijden

• Stayerslijn

Ben wezen kijken. Mooie wedstrijden vooral bij elite/junioren. Maar ook bij vrouwen een sterke Winanda Spoor (Sterker dan Vera Koedooder)

Ik was aangelokt door de mededeling dat het de laatste voorbereiding op de baan was in het kader van de voorbereiding NK. Jammer dat de laatste wedstrijden ingekort werden, ook al omdat er renners meededen in lange wedstrijden die niet op het NK actief zijn (Masters). Zij reden in een pelotonnetje van 5 renners toch een goede 80 ronden, ruim een half uur. Dat scheelde de overige categorieën flink wat wedstrijdtijd. Volgens mij hadden ze best bij die 9 vrouwen mee kunnen rijden.

Conclusie: M.u.v. de elite/belofterenners (sterk deelnemersveld) was het niet echt bijzonder. Voor mij dus een vooral door het optreden van de eliterenners een leuke avond.

• StevenK

Dat was meer vier, met ondergetekende als vijfde wiel aan de wagen. Door ziekte startten er helaas niet meer bij de sportklasse/amateurs/masters. Er is nog wel gesproken of wij niet met één van de andere categorieën mee konden rijden, want dat zou ook onze voorkeur hebben gehad, maar dat bleek niet mogelijk vanwege de aantallen.

Wat mij overigens bevreemdde is dat vorige week hetzelfde programma werd gedraaid, met meer poulewedstrijden voor de sprinters, terwijl we toen een stuk vroeger klaar waren.Dat er nu ingekort moest worden lag dus niet aan het feit dat wij ook meereden, maar aan andere vertragingen.

Overigens werd bij ons het laatste nummer tot vijftien ronden ingekort. In totaal reden wij 65 ronden. (20 scratch, 30 puntenkoers, 15 leidersrace).