Geen Crowdfinding ploegachtervolgers

• Baawacht

Donderdagavond vernam Baanwacht uit zéér betrouwbare bron

dat ‘Crowdfunding’ voor de ploegachtervolgers geen zin heeft.

Reden; de KNWU had de renners niet aangemeld voor de vereiste datum voor deelname

aan de World Cup in Aguascalientes

Vandaag liet de nationale wielerbond mij keurig weten dat Crowdfunding

geen zin heeft.

• dirk

Jammer,

Maar moeten ze blijven steunen voor volgend jaar. punten halen voor de spelen 2016

• DeRosa

Ik was er al helaas bang voor……en ik vind het heel erg triest !

Wie er nu precies meegaan naar de wereldbekers is ook niet geheel duidelijk voor mij en vele anderen.

Jammer dat de bond niet eerder had gedacht aan crowdfunding….jammer…..een gemiste kans!

• Baanwacht

Heel vreemd dat vandaag onderstaand bericht op de Nederlandse site Cyclingonline staat vermeld

“De poging van Ton Welling om via crowdfunding de achtervolgingsploeg naar het WK op de baan in Cali (Colombia) te krijgen, is niet gelukt. De manager van het Koga Cycling Team kreeg 21 aanmeldingen in plaats van de gehoopte honderd. Welling laat weten een nieuw plan te willen bedenken. De KNWU ontving dit jaar minder geld van het NOC*NSF en kijkt daarom extra kritisch naar medaillekansen op baankampioenschappen. Bovendien wil men de achtervolgingsploeg niet onnodig belasten met een druk reisschema naar Mexico en Colombia de komende maanden,”

Reeds 22 november liet de KNWU mij keurig weten

dat Crowdfunding geen zin had.

Door een vooraanstaand lid van het begeleidingsteam was mij reeds op 21 november verteld

dat de renners niet aangemeld waren voor de tweede World Cup

en dan heeft Crowddfundig ook geen zin meer.

Nieuwe initiatieven ondersteunen we van harte

Baanwacht

• Tom Gakes

Crowdfunding heeft misschien geen zin meer om dit jaar een ploeg op het WK of in de wereldbekers te krijgen, maar daarmee is het nog niet meteen zinloos om via crowdfunding het budget voor de Nederlandse baanploeg in het algemeen of spiecifiek voor de ploegenachtervolging te vergroten. Financieel houdt het niet over in de Nederlandse baansport dus als er extra financiele middelen gevonden kunnen worden is dat natuurlijk altijd welkom.

• DeRosa

Helemaal waar maar hoezeer ik het baanwielrennen ook een warm hart toedraag ga ik niet in zee met een los/vaste actie……wil je aan crowdfunding doen dan moet je met een duidelijk verhaal komen hoe en waaraan het geld besteed gaat worden. Dat het baanwielrennen veel te weinig financiële middelen bezit om de aansluiting te maken met de top landen dat is zeker maar dit is niet de manier.

Om zoveel onduidelijkheden te uiten voor crowdfunding versterk je niet het vertrouwen. Laat ze maar eerst met een duidelijk verhaal komen…….de atleten hebben dat zeker verdient en verdienen ook onze steun!

• Tom Gakes

Dat is ook helemaal waar. Als investeerder wil je weten waar je geld naartoe gaat. Er moet dus een soort business plan komen wat je kan overleggen. Het initiatief is goed, maar het moet dus nog verder worden uitgewerkt om ook echt te slagen. Dan kunnen we nu zeggen dat de poging mislukt is, of we kunnen het positief bekijken en zeggen dat de eerste stap in de goede richting is gezet. Dat laatste lijkt mij een beter uitgangspunt om de sport vooruit te helpen.

• DeRosa

Het initiatief ook door Koga opgezet is schromelijk mislukt en daar valt niets positiefs uit te halen……gewoon vergeten en nu dus een serieus en goed doordacht opgezet plan presenteren dat wel kan werken en waar ook alle partijen van op de hoogte zijn en willen meewerken.

Wie stelt dat crowdfunding plan op….is dat de bond (KNWU)? Die kan je niet betrappen op goede communicatieve en informatieve eigenschappen…..laat dat een bureau doen die er verstand van heeft.

Ik en vele met mij dragen het baanwielrennen een heel warm hart toe en zeker de atleten verdienen al wat nodig is om te kunnen wedijveren met anderen op de baan maar acties zoals de afgelopen crowdfunding poging doen meer kwaad dan goed. Dus deksel op de pot en niet meer terug kijken en nu razendsnel iets goeds opzetten voordat de goedwillende afhaken!

• Baanwacht

Beste DeRosa

Je bent wel erg hard in je oordeel.

Het initiatief is nooit door Koga opgezet

Hun manager reageerde op persoonlijke titel misschien te impulsief

en dan de term meer kwaad dan goed (foei!)

Baanwacht is bereid om iets goed mee op te zetten

• DeRosa

De mislukking in de crowdfunding door gebrek aan communicatie kan meer fout dan goed hebben gedaan……nu blijkt dat het nooit gewerkt zou hebben ook was het nodige geld wel binnen gehaald. Dit is een aanfluiting pur sang want de kans is groot dat veel goedwillende nu niet meer bereid zijn, meestal krijg je met dit soort zaken maar 1 kans.

Hard van oordeel? Denk het niet en wellicht wordt het eens tijd dat organisaties ook eens harden over hun handelen oordelen. De organisatie “Wij zijn sport” zou met een pagina op hun site komen voor deze crowdfunding actie…..zie nog niets voor de volgende wedstrijden ect.

Afijn….nu de aandacht vestigen op de atleten in Mexico voor de 2de wereldbeker.