Je gaat toch niet menen dat je de jury als “betaalde” krachten ziet? € 30,00 vergoeding voor een hele dag met die wielrenners in de weer? Zorgen dat je er om 8:30 uur bent (juryvergadering) tot 15:00 uur wedstrijden, daarna wedstrijdevaluatie, juryrapport opmaken. En dan ook nog zelf de benzinekosten betalen (eerste 100 km worden niet vergoed, en de meesten rijden niet veel meer dan die afstand) Dat is gewoon een hele werkdag van ruim 8 uur.
Als je het hebt over vrijwilligers dan moet je de jury echt als eerste noemen (samen met bv de mechaniciens en mensen als Joske). Zij hebben geen persoonlijke binding met de renners (terwijl veel “begeleiders” gewoon ouder zijn. Reed hun eigen kind niet, dan zouden ze er ook niet geweest zijn). Een absolute belediging van deze mensen die hun ziel en zaligheid in de sport gooien, hard moeten werken zoals je gezien hebt, nauwelijks pauze hebben.
En dan op een forum mouwen als de uitslag niet goed is…. Lekker de schuld bij een ander leggen.
Joske heeft gelijk. Ouders en begeleiders hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Neem die, of hou je mond en ga niet achteraf klagen op plaatsen waar dat niet hoort.
Je mag inderdaad op een forum aangeven dat er een fout in de lijst zit. Maar geef dan ook aan dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat die fout er in zit. Dat dit komt omdat je zelf niet de uitslag gecontroleerd hebt. En daarna niet je klacht op de plaats hebt neergelegd waar die hoort.
Ik stop met deze zinloze discussie. Stopwatch, je moet nog veel leren……..
Om te zien wie er wint heb je echt een cursus nodig. (alleen die opmerking al zegt voldoende). Als eerste over de finish komen wil (zeker in een Madison) wil nog niet zeggen dat je de wedstrijd hebt gewonnen
Overigens hulde voor de jury dat ze zich coulant opstelden richting de kleding van het RTC. In principe hadden die jongens en meiden in die kleding nooit mogen rijden. Ik begrijp dat de jury het gemeld heeft en de sport in dit geval boven de regels heeft gesteld. Mag ook gezegd worden. Anders waren ze voor niets naar Apeldoorn gekomen. In een ander topic is daar ook al iets over gezegd. Eerlijk gezegd vind ik het feit dat het RTC dit opdraagt en zelfs beloofd heeft dat de renners alle wedstrijden in deze kleding mogen rijden (hoorde ik een ouder op de tribune zeggen) onvoorstelbaar. Onbegrijpelijk van zo'n organisatie. Die zouden toch beter moeten weten. Kirsten Wild kreeg voor minder (Zonnebril op haar haar tijdens huldiging EK) een boete van 500 euro. Snel weer in gewone kleding die jongens en meiden.