Uitslagen 3 banentoernooi

• Joske

Het zijn nooit eigen uitslagen.

Ik sta op de lijst om de uitslagen te ontvangen na afloop van elke wedstrijd in Omnisport.

Deze uitslagen zijn gepubliceerd op het middenterrein, dat heeft iedereen kunnen natrekken.

Als er een fout (je) instaat, dan dienen de renners binnen een half uur zelf te protesteren tegen de publicatie.\

Dat is niet gebeurd.

Dan blijft de uitslag zoals het is.

Daar kan ook Joske niets aan veranderen.

Wij zijn alleen facilitair bezig, iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, ook de renners en begeleiders.

Vond in dat opzicht opvallend hoeveel mensen, begeleiders, renners, niet op de hoogte zijn van regels binnen een organisatie (koppelkoersnummers zelfde nummers, andere kleuren), twee nummers verplicht???? waar moeten we starten met een koppelkoers, en binnen de wedstrijden zelf: rondewinst + 20 punten (telty die ronde voorsprong dan niet meer? Nee, die telt niet meer. Ik begrijp er niets van…

Heel veel: “sorry hoor, maar we doen dit voor het eerst”….

Er ligt nog een terrein open voor begeleiders en trainers hoe het baanwielrennen ook op die manier gebracht moet/kan worden.

• Stayerslijn

(tu)

Zullen vooral “begeleidende” ouders geweest zijn. Vraag me toch af waarom vader en moeder bij zoon moet blijven. Leer die jongens/meiden zich toch zelfstandig door een wedstrijd te slaan. Vraag met sowieso af of er op het middenterrein niet 1 begeleider per vereniging moet zijn. Voorkomt een hoop ellende en onnodige vragen zoals Joske aangeeft.

Klokken en klepels….

• jan

Rijden Renners en Rensters dan ook in de andere onderdelen dan de koppelkoers in clubkleding/team kleding. of is het dan toch een wk met al die Nederland pakken.

Sponsoren bij clubs sponsoren niet voor niks.

• Stopwatch

Pfffffff….vind ik wel heel makkelijk dit.

Ik heb als toeschouwer echt duidelijk en meerdere malen een ander koppel als winnaar door de speakers horen galmen. De terechte winnaars reden in de koppeltenues kleur zwart, want het verschil met de achtervolgende koppels was groot. Zelfs duidelijk te zien voor een buitenstaander, en ook voor iemand die de regels niet goed kent. Waarbij het tussen de nummers 2 en 3 op een minimale marge van een punt werd omgeroepen kan ik mij nog enige verwarring voorstellen.. Dat staat mij bij en dat staat op mijn netvlies. Dat over het nagaan van een klassement op het bord doe je bij twijfel, niet als de jury duidelijk de juiste uitslag doorgeeft. Meerdere malen notabene, dan mag je toch aannemen dat het goed is uitgesproken als er niemand voor protest hierop gaat controleren… Dit slaat nergens op.

Op dit overzicht staan niet eens de tussen sprints, de punten, dus laat staan of er een juiste telling gemaakt kan zijn…

Dit zou dan een vakbekwaam iemand als Joske zelf ook is, ook moeten zijn opgevallen. Zo kun je het ook zien.

En waarom ouders niet bij hun kinderen laten? Er zit veel ruimte tussen de wedstrijden die je gezellig als gezin ook met elkaar op deze zondag door kan brengen. Kleine kinderen die trots aan papa en mama hun wedstrijdverloop bewoorden, trotse blikken en goedkeuring. Ging toch ook verder prima. En ook door de ouders dichtbij te laten leren zij de regels in en om de baan kennen.

Wat dat verder met het overnemen van een foutieve eind uitslag van doen heeft geen idee.

• Stopwatch

Is inderdaad een verwarrend gegeven wat er nu is toegestaan vanuit de KNWU en de georganiseerde wedstrijden binnen Nederland. Ook ik vind het een pijnlijk gegeven naar de clubsponsors toe dat er gestart kan worden met kleding vanuit de Nederlandse selectie. Het positieve hiervan: Gelukkig was het geen WK, want deze pakken heb ik nou niet echt het verschil zien maken.

• joske

Beste mensen

Ik heb me echt niet beziggehouden met de uitslagen. Die dag was mijn verantwoordelijkheid een goede gang van zaken bij het oproepen, controle van fietsen en het zorgen dat de koppelkoersen juist voorzien waren truien en nummers alsmede het vlot uit de baan halen van renners na afloop van de koers en het tijdig oproepen en in de baan krijgen van de pelotons.

Helaas: de uitslagen zeggen mij voor die dag heel weinig, heb er eigenlijk niets echt van meegekregen.

Dat is niet makkelijk: als de winnaars bekend zijn gemaakt door collega Kruders, zijn de renners nog altijd in staat het te controleren op de borden.

vraag het me niet, ook niet van andere wedstrijden. Laat onverlet, dat renners bij elke koers, ook wegwedstrijden, veldritten e.d. altijd de uitslagen moeten controleren of ze in overeenstemming zijn met wat ze denken. Gemakkelijk is juist achteraf komen als het niet meer kan en dan heeft de jury het gedaan.

Neem van mij aan, dat deze jury elk protest serieus neemt en alles heeft vastgelegd ook op video.

Als een protest terecht en binnen de regels wordt neergelegd dan wordt dat gecorrigeerd. Zo werkt het en niet anders.

• Stayerslijn

Stopwatch…. Als je als gezin gezellig bij elkaar wil zitten tussen de wedstrijden kan dat ook op de tribune. Kun je bovendien beter de wedstrijden zien. Hoeft niet beneden.

Kun je meer leren want je ziet de dingen beter. En als je niet weet hoe je de rugnummers op moet doen, mag je van mij de naam “begeleider” eigenlijk niet eens hebben. Een regel als 20 punten krijgen en niet de ronde die boven de punten gaat is een regel die intussen al een aantal jaren telt.

Maar als je alleen de zesdaagse volgt… tja….

En de regels voor protest zijn duidelijk. Dat moet je hier niet op het forum doen, maar daar waar het hoort, door de begeleider bij de voorzitter van de jury. Heb je dat zelf nagelaten, moet je de volgende dag anderen niet hun fout verwijten, maar bij jezelf te rade gaan wat je hebt nagelaten.

En als alles wat de microfonist zegt waar is, dan moeten er nog heel veel uitslagen herschreven worden. Wat een ongelooflijke naïviteit. Sorry, maar zoveel onkunde in 1 post….

Maar ik ben blij dat je jezelf hebt aangemeld voor de jurycursus en jurylid gaat worden. Dan zul je zien dat het toch echt anders is dan vanuit de luie stoel even uit de losse pols commentaar te geven.

• richard

@stayerslijn,

Jammer van uw toonzetting. Waarom zo op de man af. Komt de sfeer niet ten goede en brengt niets bij. Zeker niet aan kwaliteit.

Tevens haal ik nergens uit dat de personage die u nu bekritiseert niet weet wat de regels zijn en geen rugnummers kan opspelden.

Dit suggereert u maar.

Betreft de uitslag, ja de regels zijn helder maar zoals nu 3x eerder vermeld moet je wel in de gelegenheid gesteld worden om deze toe te kunnen passen,

Met andere woorden wanneer een speaker de uitslag goed vermeld en de uitslag niet binnen een half uur en ook niet binnen drie kwartier op het bord hangt kunt u wel

vasthouden aan de regels maar dan moet deze anderzijds ook toegepast worden.

Hier wil ik het bij laten.

• Stopwatch

Stayerslijn, Te makkelijk dit.

Lekker sturen op waar de controle plaats had moeten vinden en wie er verantwoordelijk voor is.

Bij deze groep renners is alles er omheen op vrijwillige basis, behalve….de jury. Laat als je ervoor betaald wordt ook je werk goed doen! Vanuit mijn luie stoel mag ik fouten maken. Doe ik dat echter op mijn werk volgen daar zeker sancties op.

En als ik ditmaal vanaf de tribune zelf de einduitslag zie en bevestig hoor, dan mag ik absoluut op dit forum aangeven dat er een fout in de lijst van Joske zit. Op de tribune ook geen definitieve uitslag ter controle en dat is maar goed ook.

Om te zien wie er wint, daar heb ik geen cursus voor nodig. Zie ik dat niet meer dan ga ik wel naar de oogarts.

Waarom zou ik als toeschouwer en liefhebber van deZE sport jury moeten worden. Dan mis ik veel te veel van de wedstrijd en het spelletje dat ik zo graag zie..dat blijkt namelijk wel.

• Stayerslijn

Je gaat toch niet menen dat je de jury als “betaalde” krachten ziet? € 30,00 vergoeding voor een hele dag met die wielrenners in de weer? Zorgen dat je er om 8:30 uur bent (juryvergadering) tot 15:00 uur wedstrijden, daarna wedstrijdevaluatie, juryrapport opmaken. En dan ook nog zelf de benzinekosten betalen (eerste 100 km worden niet vergoed, en de meesten rijden niet veel meer dan die afstand) Dat is gewoon een hele werkdag van ruim 8 uur.

Als je het hebt over vrijwilligers dan moet je de jury echt als eerste noemen (samen met bv de mechaniciens en mensen als Joske). Zij hebben geen persoonlijke binding met de renners (terwijl veel “begeleiders” gewoon ouder zijn. Reed hun eigen kind niet, dan zouden ze er ook niet geweest zijn). Een absolute belediging van deze mensen die hun ziel en zaligheid in de sport gooien, hard moeten werken zoals je gezien hebt, nauwelijks pauze hebben.

En dan op een forum mouwen als de uitslag niet goed is…. Lekker de schuld bij een ander leggen.

Joske heeft gelijk. Ouders en begeleiders hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Neem die, of hou je mond en ga niet achteraf klagen op plaatsen waar dat niet hoort.

Je mag inderdaad op een forum aangeven dat er een fout in de lijst zit. Maar geef dan ook aan dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat die fout er in zit. Dat dit komt omdat je zelf niet de uitslag gecontroleerd hebt. En daarna niet je klacht op de plaats hebt neergelegd waar die hoort.

Ik stop met deze zinloze discussie. Stopwatch, je moet nog veel leren……..

Om te zien wie er wint heb je echt een cursus nodig. (alleen die opmerking al zegt voldoende). Als eerste over de finish komen wil (zeker in een Madison) wil nog niet zeggen dat je de wedstrijd hebt gewonnen

Overigens hulde voor de jury dat ze zich coulant opstelden richting de kleding van het RTC. In principe hadden die jongens en meiden in die kleding nooit mogen rijden. Ik begrijp dat de jury het gemeld heeft en de sport in dit geval boven de regels heeft gesteld. Mag ook gezegd worden. Anders waren ze voor niets naar Apeldoorn gekomen. In een ander topic is daar ook al iets over gezegd. Eerlijk gezegd vind ik het feit dat het RTC dit opdraagt en zelfs beloofd heeft dat de renners alle wedstrijden in deze kleding mogen rijden (hoorde ik een ouder op de tribune zeggen) onvoorstelbaar. Onbegrijpelijk van zo'n organisatie. Die zouden toch beter moeten weten. Kirsten Wild kreeg voor minder (Zonnebril op haar haar tijdens huldiging EK) een boete van 500 euro. Snel weer in gewone kleding die jongens en meiden.