Foto's EK Baanwielrennen

• Hankenaar

Mijn foto's zijn vooral bedoeld als ondersteuning voor de artikelen op Baanwacht.nl, maar ik heb toch maar een kleine selectie van mijn foto's van het afgelopen EK baanwielrennen in Apeldoorn (ik heb ze nog lang niet allemaal uitgezocht) in een Flickr fotoalbum gezet.

Klik hier om mijn foto's te bekijken => http://www.flickr.com/photos/hankenaar/sets/72157636720311316/

• Stayerslijn

Puik werk….

• Henkh

Ziet er mooi uit…..

doe je dit voor je hobby of ben je ook professioneel fotograaf.

• Hankenaar

Ik ben hobbyfotograaf :-).

• TomDJ

Fantastische foto's! Perfect scherp en perfect meegetrokken!

Had je veel licht?

Wat voor ISO gebruikte je, bij welke sluitertijd?

Ik ga vrijdag in Amsterdam ook weer een poging doen. Kan helaas alleen maar hoog vanuit de bocht fotograferen en niet vanaf het middenterrein.

• Hankenaar

Ik heb de afgelopen jaren regelmatig geoefend in Apeldoorn. Je hebt in Apeldoorn bij wedstrijden goed licht. Dus geen flitser en de ISO op 1600 of 2000.

Bij de achtervolging zet ik de camera (Canon 5D Mark III) op sluitertijdvoorkeuze en dan 1/100 vervolgens 1/80, 1/60 en 1/50, ze komen toch genoeg langs.

Bij de sprinters boven in de baan op sluitertijd 1/60 als ze onder in de baan langs komen gaat de camera op diafragma voorkeuze ongeveer F3.5 (lens 70-200mm F2.8).

Bij groepen (bijvoorbeeld keirin) gaat de sluitertijd naar 1/125 of 1/160.

Ik kies er meestal ook voor om de foto iets te overbelichten. Als ik van boven in de bocht fotografeer, dan overbelicht ik zelfs regelmatig meer dan 1 stop. Dan wordt de grijze binnenkant van de baan lichter, soms zelfs wit. Ik vind dat zelf een mooi resultaat opleveren.

In Amsterdam bij de zesdaagse is het lastiger. Er is daar gewoon weinig licht Ik ben er maandag geweest (zie http://www.baanwacht.nl/doel-van-raymond-kreder-moet-podium-zijn/)

De kleuren moet je later op je pc goedzetten maar blijven altijd iets of wat grauw. Dat moet je dan maar accepteren. Probeer te fotograferen op 1/125 of 1/160 en meetrekken.

Dan moet je toch mooie foto's krijgen (vooral bocht uit). Al zullen er ook veel mislukken, dus flink wat schieten :-).

• TomDJ

Dank je voor te tips!

Ik heb net een linkje geplaatst in een apart draadje.

Als je tips of kritiek hebt, laat het svp weten, dan hoop ik het te verbeteren in Rotterdam.