zesdaagse amsterdam

• piet

Ik denk dat die Amerikanen hun eigen sponsor mee brengen.

kwestie van geld.

is Pieters te duur?

• Stayerslijn

Hoe dan ook, over een paar uur gaat het beginnen en kunnen de Nederlanders zich revancheren voor hun uitermate matte optreden tijdens het EK.

Mouris liet daar in de kwalificatie al zien dat hij niet goed was. Stroetinga moest alle gaten al dichtrijden ipv het af te maken. Het argument dat hij uit Beijing kwam kun je als kul afdoen, aangezien de winnaar Viviani daar ook vandaan kwam. (en die won ook nog eens met overmacht de puntenkoers op vrijdag). Stroetinga deed wat hij kon, maar dat was natuurlijk niet genoeg. Die zal hier denk ik ook van geschrokken zijn.

Havik en Stöpler reden mee, maar daar was ook alles mee gezegd. De laatste leek bijzonder geïrriteerd te zijn in de koers, en stuurde ook nog eens een vreemde tweet de ether in. (“Beschaamd en teleurgesteld, wat anders verwacht van @EKbaan2013! Vanaf nu over een andere boeg. I'll be back”/@NickStopler). Lijkt ook niet goed te gaan tussen die twee.

De Ketele en Van Hoecke konden nog enigszins mee in het Italiaans/Spaanse geweld, maar ook daar niet de overtuiging van een winnaar. Maar voor Amsterdam wellicht het beste wat er is.

En de anderen: de ene Haceky (CZE) reed ook mee in Apeldoorn en was bondgenoot van de Spaanse tandem. Heeft daar veel gegeven. Jesper Asselman reed kleurloos mee in de puntenkoers, en zal dat hier ook gaan doen. Is ook niet in goede doen. Lampater kon ook geen potten breken gisteren. Is ook over zijn hoogtepunt. Bartko is natuurlijk een vaste waarde en zal meespelen. Ik verwacht nog het meest denk ik van het Australisch/Nieuw Zeelandse duo Roberts en Gate. Maar die zullen zich wellicht aan de ondoorgrondelijke zesdaagseregels moeten houden en zal er denk ik wel iemand naar voren komen die ik niet gemeld heb.

We kunnen het allemaal vanaf 19:20 uur zien.

• Erikjan

Ben het met Stayerslijn eens Mouris reed als een natte krant liet in de kwalificatie al 2 een aflossing lopen. Goed dat Stroetinga de laatste sprint overtuigend won. Havik en Stöpler boteren ook niet meer (vader inbreng?). Zoals ze reden maken ze geen kans op het podium in Amsterdam maar ja in de 6daagse werken ze met papiertjes. We zullen wel weer getrakteerd worden op een show waar in de Nederlanders ineens weer top zijn. Asselman, Kreder en Boskamp zijn inderdaad geen toegevoegde waarde in het peloton maar geld doet wonderen bij de organisatie. Amsterdam kwam pas donderdag officieel op de UCI kalender te staan naar het schijnt omdat niet aan de financiële verplichtingen van 2012 was voldaan.

• Geluidsoverlast

Kijk deze avond thuis via de livestream naar de Zesdaagse

Mijn vriend werd gek van die brulboei uit Rijsbergen (Johan v,d. Made)

benieuwd of hij (en hij is toch zo ingenomen met zichzelf) op zijn werk in het Westland ook als een gek tekeer gaat

en Cees Maas schreeuwt voor zijn leeftijd ook veel te hard

De heren Vingerling en Bolle gaven tijdens het EK deskundig commentaar.

Henk v.d. Linden heeft het voor zichzelf verziekt

• Marcel

Ik lees aardig wat tegenstanders van de zesdaagse hier. Ik kan alleen zeggen ga er niet naartoe of kijk niet als je het helemaal niets vind. Scheelt een hoop ergernis voor jullie.

Ik vermaak mij prima zowel live aanwezig als het kijken van de stream.

• Stayerslijn

Jammer, een aantal reacties als gevolg van problemen “verdwenen”

Las net nog een komisch stukje van Melvin van Zijl……http://wvdeijsselstreek.nl//Page?id=1823

Vooral de laatste zin is lachwekkend.

“Voorheen had ik soms het idee dat er van tevoren het een en ander werd afgesproken. Nou, dat is echt niet het geval.”

Laten we dat maar onder het hoofstukje “ik wil er graag bijhoren dus ik zeg wat ik van de grote jongens moet zeggen” vatten.

Hoe Mouris, Stroetinga, Stöpler en Havik er echt voor staan hebben we afgelopen zondag gezien, Van Zijl kunnen we de maat van nemen in december tijdens het NK.

• Beheerder Baanwielrennen

Hallo Stayerslijn,

Ik neem aan dat u er wat achter zoekt over de verdwenen berichten van gisteren omdat u aanhalingstekens gebruikt. Gistermiddag kreeg elke forumbezoeker een foutmelding op het scherm

Ik heb geen berichten berichten weggehaald!!!

Als u een bericht geplaatst had zowel negatief als positief dan hoop ik dat u dat bericht weer plaatst en dan zult u zien dat het niet wordt weggehaald.

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam

• HenkH

Waarschijnlijk heb ik volgens de kenners er geen verstand van maar ik vind het zesdaagse erg leuk en ga er met plezier naartoe, zowel Amsterdam als Rotterdam en soms ook Gent.

Het is een show maar dat er afspraken gemaakt worden geloof ik niet. Wat de renners ook zeggen de critici zullen altijd zeggen dat ze dat moeten zeggen. Dat de renners zondag niet goed waren dat klopt. Voor mij geld dan “moment van de dag” of “vorm van de dag” of verkeerde tactiek of gewoon ziek voelen. Het zal altijd een discussie blijven. Ik blijf er positief in en zoek er niet altijd wat achter. De wielrensport staat toch al niet goed. In mijn omgeving hoor je alleen maar over doping.

Er zullen heus weer tegenstanders opstaan die zeggen dat ik dom en naïef ben…

Zo dadelijk weer op naar Sloten :-)

• Stayerslijn

Nee hoor zeker niet negatief. Ik las dat ze door onderhoud niet zichtbaar waren en dat waren ze vanmiddag nog steeds. Vandaar dat ik niet meer verwachtte dat ze alsnog boven water zouden komen en ik het woordje “verdwenen” tussen de aanhalingstekens plaatste.

Maar ik zie dat het hele topic intussen weer zichtbaar is voor iedereen. Dus zeker niet negatief bedoeld. Mocht dat zo zijn overgekomen, dan hierbij mijn verontschuldiging.

• Stayerslijn

n