Assen krijgt Wielerbaan

• Stayerslijn

Maar even een extra topic…… het nieuws is belangrijk genoeg.

Dagblad van het Noorden

Dagblad van het Noorden 16 mei 2013

ASSEN - Assen krijgt de wielerbaan waar de fietsliefhebbers in de stad al jaren voor strijden. Op het Asser Stadsbroek komt een baan van 200 meter, een veldritparcours, een BMX-parcours en een wielerparcours. Onder meer wielerclub Meteoor en fietscrossclub FC Unitas gaan de accommodatie gebruiken. Dat heeft de gemeenteraad donderdagavond besloten.

Het plan voor een openluchtzwembad bij De Bonte Wever, een andere langgekoesterde wens van veel Assenaren, is daarmee definitief van de baan. Wethouder Jaap Kuin, die zo'n openluchtbad jarenlang aan de stad beloofde, zei dat jammer te vinden. “Ook ik zwem graag. Ik heb er enorm mee geworsteld. Maar de wielerbaan gaat voor. FC Unitas heeft nog niet eens een normale douche of wat voor voorzieningen dan ook.”

Helaas een onoverdekte baan (Back to the Future…..). Ik ben benieuwd.

• Joske

Houten 200m baan met de mogelijkheid om hem sneller te kunnen overkappen.

Jammer, dat er niet verder gekeken is, dan dit concept.

Onoverdekt of halfoverdekt, dat maakt al verschil, hoewel Alkmaar ook regelmatig nat waaide bij de halve overkapping.

Goed als trainingsbaan in de zomer - (de regen als spelbreker is een vervelende spelbreker, we hebben er 25 jaar ervaring mee)

Eenmaal overdekt wordt het wat beter maar internationaal, buiten een zesdaagse om, zal het niet veel meer kunnen toevoegen aan de wedstrijdmogelijkheden, behalve dat het dichter bij huis is voor de noorderlingen.

Datum van oplevering? seizoen 2015 - april?

Maar: elke stap om het baanwielrennen te bevorderen is een stap.

• Baanfan

Inderdaad elke stap om het baanwielrennen te bevorderen is een goede stap.

Helaas nog geen overdekte baan in zuid-holland.

• Erikjan

Een gemiste kans om er geen 250 meter neer te leggen hadden zomerkampioenschappen georganiseerd kunnen worden. Verder is er geen ‘baancultuur’ in het noorden. wens een ieder veel succes om eea van de grond te krijgen.

• Stayerslijn

Vanmiddag is de presentatie van het plan. Ik ben benieuwd……..