Maandag 4 maart
Vrije training 19.00-21.00 uur
We rijden weer de hele maand zie www.adelaar.org onder Baan en Kalender.
Beste StevenK,
Wij willen best de hele maand open zijn.
Echter een handvol renners is niet voldoende om dat te rechtvaardigen.
Er is duidelijk aangegeven dat het van het aantal renners zal afhangen wat er gaat gebeuren. De trainers hebben aangegeven, dat dat op maandag en donderdag niet voldoende was.
Wij zijn er dus op dinsdag, woensdag en vrijdag met de opstapavonden.
Het is hier al eens eerder gezegd: wij willen niet failliet gaan, zijn zuinig op het geld dat we te besteden hebben.
Maar weinig mensen op maandag en nog minder op donderdag - kosten baanhuur en mensen die er zijn: mecaniciens, trainers, ehbo al gauw 750 euro.
Dat willen we wel betalen, als er voldoende belangstelling is. Wij bepalen niet of we rijden op maandag en/of donderdag, maar dat doen de renners zelf.
Zijn er de komende week weer voldoende renners die willen trainen, dan zijn we de eersten die de zaak weer opentrekken.
Ja, en dat het je slecht uitkomt, dat kan ik me wel voorstellen, maar als er straks helemaal niet gereden kan worden omdat het licht noodgedwongen uitgaat en iedereen roept, dat de tering naar de nering gezet had moeten worden, zijn we nog verder van huis.
Realistisch beleid heeft dat.
Wij gaan weer in stevig overleg over de uitval van februari, want neem van mij aan, ook daar zijn wij al 4 jaar niet blij mee, om het maar eufemistisch uit te drukken.
Geld speelt echter een grote rol, de exploitatiemoet ook rond en zo gaat dat dan.
Let op de kalender, wellicht komt de maandag er weer bij als het dinsdag en woensdag weer lekker vol is.
Ik vind het van de baancommissie helaas ook erg kort door de bocht om na 1 week en met de vorstperiode in het vooruitzicht al 2 trainingsdagen op voorhand te schrappen. De seizoenskaarthouders zullen hier niet erg blij mee zijn. Zo wordt een seizoen helemaal kort. En in Sloten kan men toch ook nog niet terecht.
Of het baanwielrennen bij deze beslissing gebaat is? Ik zou eerder het seniorenuurtje schrappen.
idd. ik zou ook eerder op de temperatuurskaarten kijken dan naar wat vorige week geweest is.
Zaterdag en zondag kan er niet of nauwelijks op de weg getraind worden….. reken er maar op dat er maandag flink wat mannen waren geweest.
Advies aan baancommissie…. resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Bovendien… de meeste renners zijn toch abonnementhouders? Dat geld is dus al lang binnen. Het lijkt er nu op dat er op die manier “extra winst” wordt gemaakt. (Minder geld dat al ontvangen is wordt uitgegeven)
Beste mensen,
Vorig jaar hebben wij het andersom gedaan: gewacht met inkorten, gewacht met inkorten, totdat het niet meer verder ging.
Kort door de bocht is het niet: er is overleg geweest over wat we zouden gaan doen als na een maand stilliggen de belangstelling weinig zou zijn.
Extra winst, nu dan word ik haast wat cynisch: wij hebben de prijzen de afgelopen 5 jaar maar een keer minimaal verhoogd, terwijl onze kosten jaarlijks toenamen door de verhogingen van baanhuur.
Omdat we de eerste jaren redelijk veel fietsen verhuurden, kon dat. Nu de fietshuur is afgenomen: velen hebben een eigen fiets, is van “extra geld” geen sprake meer.
Nogmaals: wij maken het seizoen niet kort.Het is de wereld omkeren: De renners bepalen wat er gebeurt.
Het seniorenuurtje schrappen? Kom op Hennie H. Daar voegen we zelfs een uurtje aan toe.
We zijn er op gewezen, dat de weersomstandigheden deze week slechter worden.
Waar we ook op gewezen werden is dat renners na wedstrijden in het weekend meer baat hebben bij de dinsdag en de woensdag dan de maandag.
Overigens vinden we reacties hier prima. Het leeft dus en daar kunnen we alleen maar blij mee zijn.
In deze tijd van snelle communicatie, kan er snel gehandeld worden:
Lees de kalender voor de actuele situatie en mogelijkheden op www.adelaar.org onder Baan en kalender.
Met wat je hier zegt is voor mij duidelijk dat je seizoenskaart af moet schaffen: laat mensen betalen voor elke keer dat ze rijden *en* zorg voor een systeem waarbij mensen vooraf aan kunnen geven of ze gaan rijden, inclusief een ‘no show’ tarief voor als ze toch niet komen. Dan kun je veel flexibeler inspelen op de daadwerkelijke bezetting.
Vorige week hadden we fantastisch weer en ook ik heb me er - hoewel de planning was op de baan te rijden - schuldig aan gemaakt dat ik op de weg c.q. in het bos heb gereden. Ik heb dus erg weinig recht van spreken, maar ik zie wel dat hier (WV Ede) niemand vandaag is wezen koersen vanwege het weer, zodat het niet onredelijk is te verwachten dat die mensen toch echt wel maandag zouden willen trainen.
Kijk je puur vanuit kostendekking dan is het met deze bedragen echter niet te doen: 750,– voor een avond betekent dat je bij minder dan 100 man verlies draait en ik kan me goed voorstellen dat je in deze periode ook bij de vorst van komende twee weken daar niet snel aan zult komen.
Overigens is mijn planning dat ik er dinsdag en woensdag zeker wel ben, niet op een seizoenskaart, maar gewoon op een strippenkaart.
Kosten worden niet alleen maar gedekt door de renners die 's avonds komen trainen.
Dan konden we de activiteiten wel direct gaan stilleggen.
De vereniging kan het financieel alleen maar volhouden door de tientallen clinics en goed bezochte opstapavonden te organiseren.
Sponsoring is wel aan de orde, maar is in verhouding tot de overige inkomsten (te) weinig.
De kurk waar het op drijft zijn de clinics en, zoals gezegd, de opstapavonden.
Daardoor willen we wel behoorlijk financieel toeleggen op de jeugd. Vn een jaarkaart kan de baan nog geen 1/2 uur worden ingehuurd.
Neemt niet weg dat de opdracht vanuit De Adelaar duidelijk is: zodra we in een negatieve spiraal gaan terechtkomen, komt er een omslagpunt waarop we keuzes moeten maken.
We leggen het niet allemaal stil: dinsdag en woensdag gaan gewoon door.
Mensen van tevoren laten aangeven of ze er zijn of niet, hebben we al eens gedaan: een volstrekte tegenstelling was te constateren in wat men zei en in werkelijkheid deed.
Neemt niet weg, dat we de discussie uiteraard zeer serieus nemen en gezien de weersomstandigheden nog eens gaan kijken naar de mogelijkheden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?