WB Mexico

• Frans Rutten

Het ging mij om de overeenkomst vast te stellen tussen het schaatsen en het baanwielrennen.

In het schaatsen heb je de hooglandbanen Calgary en Salt Lake City, vooralsnog, en nu in het wielrennen sinds 2010 de op 1885m hoogte liggende indoorbaan van Aguascalientes.

De sprinttijden hebben voor mij nauwelijks meer waarde dan de normale WB-cyclus. Zelfs een nagenoeg dezelfde hoge luchtdrukgebied à la tijdens de WK 2011 in Apeldoorn deert ze dan.

• Sprinter

Na drie onderdelen stond Tim Veldt naar ik meen op een zestiende plek

Zijn vliegende ronde en puntentenkoers waren gewoon slecht.

Tim Veldt dan weer goed, dan weer heel slecht

Niet best, Was hij ziek?

Weet de Rosa als ingewijde meer?

• DeRosa

Klopt als je het zo bekijkt en bedoelt.

Mijn insteek was dat Welte in goeie doen ook daar een wereldtop tijd moet kunnen rijden maar haar 13de stek nu zegt meer over haar huidige vorm dan over de hoogte van de baan.

Kan ook zijn dat de ene beter dan de andere de grotere hoogte kan verteren.

Zeker dat de grotere hoogtes zich meer lenen voor wereld best tijden dan de lagere banen maar een slecht “latten bodem” kan dit voordeel finaal om zeep helpen.

• DeRosa

Nee, helaas niet….ik zit er op het moment te ver vandaan. ooggetuigen op de tribunes spreken van een sterk rijden van Tim

• Frans Rutten

Zeker, maar in de topsport is het vaak snel Alltag. Op de 200m qualifcatie ziet hij zichzelf ondanks een sub 10s tijd (9,994s), pas terug op plaats 25.

Hoogland doet het dan met 9,999s en een 27. plaats relatief gesproken beter.

• DeRosa

Zekers en dat maakt sport zo mooi toch ?

• soigneur

Tim reed op het nk goed maar nu hij weer moet presteren op niveau is het weer het zelfde probleem.

kan internationaal niet meer mee.

met deze Tim Veldt heb je op het wk niks aan.

Neem Wim Stroetinga maar mee.

toch een plak op de spelen

• Kees

Zijn ze niet gewoon te oud, alle omnium toppers van London waren rond de 20 jaar.

• erikjan

Nee onze baantoppers waren in orde op het NKbaan? werden op achtervolging op 10 sec en meer gereden door Veldt. Welke jonge toppers zouden het moeten doen dan Caspers,.. v Zijl… Eefting.. Haan … Tol… Ben trouwens benieuwd wie r op de madison uitkomen er was gezegd op het NK dat de Nederlandse kampioenen zouden mogen starten maar of de Kreders dat doeb/mogen is de vraag.

• Stayerslijn

Kreders zijn gevraagd, maar hebben zelf aangegeven dat ze het niet doen. Weg gaat voor……

Raymond Kreder op twitter schreef op 8 januari 2013

Raymond Kreder ‏@krederRaymond

Heel erg gevleid na bericht te hebben gekregen of @michelkreder en ik het WK koppelkoers wilden rijden! Helaas gaan wij niet deelnemen