Uitslag NK stayeren 2013

• Baanwacht

Uitslag NK stayeren zondag 23 dec 50 km

1) Matthe Pronk – Peter Bäuerlein (D)

op eenronde

2) Patrick Kos – Willem Fack

op 3 ronden

3) Raymond Rol – Christian Dippel (D)

op 9 ronden

4) Christian Kos – Rene Kos

op 15 ronden

5) Richard Konijn – Dick de Haas

op 26 ronden

6) Klaas van t Veer – Uwe Smit

7) Bob Stöpler – Sam Mooij (opgave)

• Stayerslijn

De uitslag zegt alles. Vond het niet echt een enerverende wedstrijd. Ik ben bang dat het stayeren in NL gaat verdwijnen. Ondanks de goed bedoelde poging in Apeldoorn om ook iets te doen. Ik zie niets gebeuren met de LSM's die daar heen zijn gegaan. Is maar beter ook denk ik. Niet blijven hangen in het verleden maar op naar de toekomst. En daar horen geen “brommers”/“motoren” en andere ronkende voertuigen meer bij. Op naar de elektrische derny

• nieuwsgierig

Stayerslijn, wat bedoel je met de uitslag zegt alles? Ik vind het wel een verrassende uitslag.

• Joske

Ho, ho, er zijn wel lsm's naar ons toegegaan, (de javanti's) maar we hebben nog wel een verrassing in petto: er worden nieuwe motoren gebouwd, geen echte zware, maar je kunt er wel mee stayeren. 4 takt en sneller dan de derny.

Er zijn nu 5 klaar en dat heeft niets met het verleden vandoen: zoals eerder aangegeven: wij willen een absol;uut totaalpakket kunnen aanbieden en gaan, wanneer het allemaal zover is, zeker ook amenwerking zoeken met Duitsland, waar het stayeren nog populair is. Misschien wordt het dat in Nederalnd niet, maar het is altijd de moeite waard om het te proberen.

• Stayerslijn

Uitslag is weliswaar verrassend, wedstrijd vond ik niet bijster interessant…. maar dat is mijn mening. Was mijn laatste NK denk ik.

4 takt…. ik weet niet of dat nou echt een stap vooruit is. Electrisch…. dat was pas een stap geweest.

• joske

Van alles wat we al gezien ebben:Elektrisch is gewoon niet snel genoeg.

Misschien niet wat topsnelheid aangaat, maar zeker wel bij demarrages.

• fan

Kom op Kstayerslijn , niet zo negatief! We hebben een mooie wedstrijd gezien, jammer dat Stopler niet fit was, toen hij van de rol moest, was de spanning er een beetje uit. Pronk had het zeker niet makkelijk, getuigen het feit dat ze aan het eind niet meer Kos / Fack probeerde in te halen.

Stayeren zal altijd blijven bestaan, misschien het ene jaar met wat meer renners en het andere jaar met wat minder. 15 jaar terug stonden er ook al niet veel renners aan de start. Het initiatief van Apeldoorn is toe te juigen, ik hoop dat het wat wordt. En anders kun je altijd nog naar Duitsland met ca. 40 officiele wedstrijden per jaar!