jeugdprogramma Apeldoorn

• Stayerslijn

Goed om te lezen dat er wel ontwikkeling zit bij de jeugd/nieuwelingen. Wie zijn die mannen die zo snel zijn? Het is natuurlijk een goede ontwikkeling dat er steeds meer jongens en meisjes meedoen. Waren een aantal jaren de kampioenschappen zowel voor jongens als meiden in 1 wedstrijd, dit wordt dus al het tweede jaar dat er een gescheiden kampioenschap wordt gehouden. En dan is het goed om te lezen dat in de breedte het steeds beter wordt. 36 nieuwelingen, ik kan me niet herinneren dat er zoveel aanmeldingen waren.Deze jongens zijn nu 16, dus over 6-10 jaar moet daar toch resultaat uit te zien zijn. Duurt nog even, maar ik ben benieuwd.

• Joske

En vandaag bij de Nationale Trainingen weer 22 fietsen verhuurd aan jongelui van district Oost en District Noord selectie

Blijkt dat als je programmatisch te werk gaat, geen hapsnapwerk doet en krentenuitdepap beleid voert. maar gelooft in waar je mee bezig bent, dat er kansen zijn. Ogen geopend van de districtscoördinator, die net aan het werk is gaan.

Positieve ontwkkelingen nu ook het district Oost en Noord steeds meer ruimte gaan maken, omdat ze zien dat de baan een welkome bestedeing is om renners sterker en beter te maken en op baan zich ook zouden kunnen ontwikkelen.

Vandaag de baan in Apeloorn 12 uur bezet. Ongekend:

2 1/2 uur Nationale trainingen - deelname 57 renners - dan 5 kwalificaties NK 1 km om te voorkomen dat men er 2 op een dag zou moeten rijden, een uur lanh NK Amateurs koppelkoers - dan 5 uu lang clinics en we sluiten af met het eerste deel van de gangmakerscursus waaran 10 mensen deelnemen. Allemaal niet zo zichtbaar in wedstrijdkalenders, maar wel van belang om het baanwielrennen voor de toekomst vast te houden.