Einde Nederlands succes in zicht!

• Baangast

Binnen deze site is er geregeld commentaar op het presteren van “onze” atleten. Met de presentatie van de budgetten van het NOC*NSF vandaag is het nogmaals duidelijk geworden. Baanwielrennen is niet belangrijk in Nederland.

Op NU sport stond het volgende:

“De baanwielrenners kregen slecht nieuws. Het totaalbedrag zakt van bijna 840.000 euro naar 350.000. De meerkampers in het atletiek gaan van drie naar vier ton. Voor de BMX'ers gaat het andersom, van vier naar drie.”

In mijn ogen betekend dit de dood voor de sport. Nog minder budget voor ontwikkeling in talent. Nog minder geld voor eventuele statussen. En nog minder geld voor Worldcups

Dit betekent gewoonweg dat Baanwielrennen amateuristisch gaat worden.

Vanaf nu af aan mag je het “slecht” presteren niet meer alleen bij de rijders neerleggen maar gewoon bij de hogere machten.

Zonde van het talent wat nu verloren zal gaan!

• Gast

Er wordt 800.000 € toegekend aan talent voor het wielrennen in het algemeen, dus ook het BMX'en en de weg buiten de baan. Dus het talent wordt niet vergeten, maar de huidige topsporters wel.

• DeRosa

Voor de selectie die het moet gaan doen in 2016 is dit een zware slag.

Voor een ieder die het baanwielrennen lief is is dit ook een zware klap.

Als er slecht gepresteerd wordt is dat vaak niet alleen aan de atleet te wijten….in het verleden niet en nu niet en straks niet en verder in de toekomst ook niet.

• Erikjan

Dan kan de KNWU dat huis op mallorca ook wel weer wegdoen. Wat een belachelijk idee om daar een huis aan te schaffen/huren. Welke renners gaan daar naar toe op kosten van de bond? Kan men de renners niet om een tegemoetkoming vragen? Wij gaan met zn 4'n naar benidorm huren een appartement voor nog geen 800 euro voor 28 dagen. Gelukkig zonder trainers begeleiders die er op kikken dat ze het zo goed voor elkaar hebben bij de bond…

• DeRosa

Een huis op Mallorca er op na houden is idd geheel niet nodig.

Niet iedere trainer en begeleider van de KNWU is zoals jij dat stelt, vele zijn oprecht goed bezig met hun sporters.

• Baangast

Die 800.000 euro zal wel verdeeld moeten worden onder de talenten van de meerdere disciplines. En tot welke leeftijd wordt je als talent gezien? Hoe je het nou went of keert het budget te drastisch verlaagd om verder door te ontwikkelen.

Wat betreft het huis op Mallorca is in mijn ogen een prima alternatief.

De KNWU kan niks kopen omdat het een stichting is als ik het goed heb begrepen. Ze zullen dus iets moeten huren.

Om de renners een tegemoetkoming te vragen kan natuurlijk niet. Het merendeel van deze renners heeft geen salaris en dan zouden de ouders van deze weer moeten gaan betalen.

Gedurende deze periode kost een huis huren daar geen drol. De renners kunnen daar nu een goede basis leggen. Naar horen zeggen zitten ze daar nu meer dan 25 uur per week op de fiets. In het Nederlandse klimaat lijkt mij dit niet verstandig en mogelijk.

• soigneur

Bedankt knwu.

Dit is te danken aan het slappe beleid binnen de bond.

Te lang door gegaan met een niet gediplomeerde coach en “oude talenten”

• erikjan

Welke mannen en vrouwen van de duur zitten daar nu dan ? Zag Stöpler van de week op de tribune zitten bij Nk derny Caspers en Van Zijl in Zürich vraag me af met welke groep de coach nu verder wil.

• DeRosa

Ik geloof niet dat er in de sprintploeg te lang is doorgegaan met wat jij noemt “oude talenten”…..zeker zo dat de sprintcoach naar mijn mening goed werk heeft verricht en dat nog altijd doet.

• DeRosa

Zeker is het trainen in de wintermaanden op Mallorca een goede zet…..leefruimte huren in de wintermaanden is geheel niet duur en dat hoeft niet een heel seizoen reserveerde woning te zijn.

Weet ook niet wat is het criteria om onkosten onder de noemer van talent te brengen.

Al met al blijft het zwaar weer wat de baansport betreft.