http://www.baanwacht.nl/australie-blijft-baanwacht-verbazen/
Het blijft ook mij verbazen over hoe makkelijk er steeds weer nieuwe talenten gevonden worden en hoe snel ze doorgroeien en snelle tijden laten zien.
Is helemaal niet zo verbazend. Over het land verspreid regionale opelidingscentra met banen (niet zoals wij ze kennen als Amsterdan of Apeldoorn maar van beton licht oplopend. Ook zijn er veel meer baanwedstrijden en niet zoveel criteriums zoals wij ze kennen. Daarom is men al ‘veroordeeld’ tot het rijden op een baan. Ook de opleidingen zijn van een hogere kwaliteit als in Nederland dat komt ook omdat de salariëring beter is als in Nederland.
Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel….dat dit naar mijn mening de weg is die je zou moeten gaan bewandelen al kunnen wij ons niet vergelijk met een land/eiland als Australie.
Slanering ligt nog niet eens zoveel hoger maar wel dat over het algemeen 1 doel wordt nagestreefd en dat is het goed presteren op de wielerbaan.
Grotere talenten groepen die intensiever begeleid worden….daar moet en gaat ook het geld inzitten.
Bij ons wordt binnenkort een nieuwe herverdeling gemaakt van gelden voor de sportbonden…..de sporten die niets meer krijgen daar kan de stekker wel uitgetrokken worden….een geheel verkeerd beleid en zeker niet opbouwend!
Ik verbaas me niet meer dan voorheen. Overigens wil ik er wel op wijzen, dat er volgens mij een geweldig misverstand (hoax) is ontstaan. Bepaald niet professioneel van de Australische website.
Jack Edwards (inderdaad 16 jaar) haalde in de finale zijn tegenstander in en aangezien er geen melding is gemaakt van een nieuw Wereldjuniorenrecord, ga ik er van uit, dat de 3km tijd slechts een fractie beter kan zijn dan zijn qualificatietijd (3:18,793).
De tijd van 3:10 is dan de doorgangstijd van 3875m geweest.
Ik zie overigens, dat Baanwacht deze tijd intussen heeft aangepast. Spooky action at a distance, zou Einstein zeggen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?