wereldbeker Glagow

• soigneur

De namen van de deelnemers zijn bekend.

Zijn dit alle renners of komen er nog meer.

Als het dit is zonder ploegachtervolging en koppelkoers kunnen ze beter thuis blijven.

Ik hoop dat er een voltalige ploeg naar toe gaat met jonge talenten.

• Willem

Bondscoaches Robert Slippens en René Wolff hebben vandaag de selectie voor de WB baan in Glasgow bekend gemaakt.

De Wereldbeker wordt verreden van 16 t/m 18 november in het Schotse Glasgow.

Tim Veldt Omnium

Roy Eefting Indiv.achtervolging + Scratch

Hylke van Grieken Sprint + Teamsprint

Rigard van Klooster Keirin

Matthijs Büchli Sprint + Teamsprint

Hugo Haak Teamsprint

Shanne Braspennincx Keirin + Sprint + Teamsprint

Yvonne Hijgenaar Keirin + Sprint + Teamsprint + 500 m

• Joske

Vanuit De Adelaar gaat ook Jaïr Tjon en Fa.

Hij vertegenwoordigt Suriname en ik ben heel benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen.

Zijn begeleider is John Hommes.

• DeRosa

Geen idee of dit de definitieve lijst met namen is.

als dat wel zo waarom moet de rest dan ook maar niet gaan….je gunt iemand nogal wat zeg!

• Baan

Nederlandse baan sport gaat kapot zo. Wedstrijden wordt je beter van!

• soigneur

Of je gaat met een complete volwaardige ploeg of je gaat niet.

Dit is een schande voor het nederlandse beleid van de knwu.

De coaches modderen gewoon door. Er zijn best wel jonge duur talenten die ervaring op kunnen doen.

De kosten zijn ook niet erg groot om naar Glasgow te gaan.

In Cali was ook maar 1 renner op de wereldbeker.

Niet klagen straks als renners te weinig punten hebben om te mogen starten op het WK

• Stayerslijn

Eerst maar eens renners goed opleiden die in staat zijn om daar zinvol iets bij te leren. Van ver achteraan rijden wordt je niet beter, dus renners die daar niets te zoeken hebben er niet heensturen “om een volwaardig team” te krijgen, maar trainen en opleiden.

• DeRosa

Wat een kul, en als er dan geen volwaardige ploeg beschikbaar is moet de rest dan ook maar thuis blijven…die mogen dus niet voor eigen winst gaan?

• Stayerslijn

Nee dat staat er niet DeRosa….. de mannen/vrouwen die er thuis horen er naartoe sturen, maar niet renners er naartoesturen “om de ploeg vol te krijgen”

edit…. zie nu pas dat je reageerd op het bericht van soigneur…. Wij zijn het dus eens. Alleen die renners die er iets te zoeken hebben sturen. “Leren” heeft alleen zin als er iets te leren valt. En met alleen achteraan rijden leer je niets, daarvoor moet je wel een “beetje” kunnen meedoen.

Ik vind het overigens wel een gemiste kans om Elis Ligtlee niet mee te nemen, maar dat terzijde. Die heeft daar volgens mij nl. wel iets te zoeken.

• DeRosa

Sorry voor verkeerde plaats van mijn bericht.

Klopt, het moet wel zinvol zijn om deel te nemen en dat hoeft niet altijd te betekenen dat ze in de medailles moeten rijden maar die potentie om dat te willen moet er wel zijn.

Ik denk dat de coach steeds een andere sprintster de kans geeft….het gaat om de beste kandidaat te zoeken voor de teamsprint. Misschien ook wel een goeie prikkel voor de andere meiden om niet te denken dat de automatische geselecteerd zijn. Ik denk ook dat Elis de beste kansen maakt….zal nu geheel mee moeten gaan draaien in de selectie wat trainingen en begeleiding betreft.