Dinsdag avond wedstrijden

• Koppelkoers

Beste,

Dinsdagavond worden de wedstrijden weer georganiseerd.

Kom allen kijken: http://www.robduin.com/kopomnium2012/

Groeten,

Het baan comité

• Dennís

Eens kijken of ik even langs kan komen. Ik neem aan dat het wlke dinsdagavond is?

• linker

Dinsdag wielerpopulaires

Wim Botman en Bram Imming kijken vol spanning uit naar hun probeersel om de dinsdagse wielerpopulaires in het Sportpaleis Alkmaar weer tot leven te wekken. Komende dinsdagavond 9 oktober is het zo ver. Groot trekpleister bij die eerste wedstrijd is Niki Terpstra, nationaal kampioen op de weg en wereldkampioen ploegentijdrit.

De populaires, tientallen jaren een begrip op de Alkmaarse wielerbaan, werden vorig seizoen gestopt vanwege te geringe belangstelling van deelnemers en publiek. In de plaats daarvoor kwam een aantal zondagochtendwedstrijden. Botman en Imming beluisterden in hun vriendenkring echter steeds vaker de opmerking ‘dat het toch jammer is … enz’ en besloten actie te ondernemen voor een reeks van tien wedstrijden. Iedere dinsdag tot en met 18 december kunnen de renners aan de bak. Alleen 16 oktober valt uit in verband met de zesdaagse van Amsterdam.

Het tweetal benaderde wat collega-renners en kregen de bevestiging dat Nikki Terpstra samen met zijn zesdaagsekoppelgenoot Jens Mouris komende dinsdag graag mee wil doen. Ook onder andere Zwanenburger Roy Pieters, de talentvolle junior Nino Honigh, Stefan Vreugdenhil en sprinter Willy Heeneman zeiden spontaan ja. Uiteraard is bij een populaire het deelnemersveld pas definitief als het eerste startschot valt, maar het duo heeft er alle vertrouwen in.

Via sponsoring en het vragen van 2 euro entree aan het publiek zijn kosten van baanhuur en EHBO gedekt. De eerste start is om 20.00 uur. De wedstrijden worden verreden in de vorm van een koppelomnium met wisselend onderdelen als scratch, puntenkoers, afvalwedstrijd en altijd afgesloten met de immer spectaculaire madison, de koppelkoers.

(Bron wvwestfrisia.nl)

Wat mij betreft de wereld op zijn kop dat voor dit initiatief baanhuur moet worden betaald nu de koppelomniums niet meer door Alcmaria-mensen worden georganiseerd. Blijkbaar is Alcmaria helemaal niet blij met dit initiatief. Er staat ook helemaal niets op de website van het Sportpaleis. Zelfs niet in de wedstrijdkalender van het Sportpaleis. Wanneer komen er weer eens wielerliefhebbers in het bestuur van Alcmaria en het Sportpaleis?

• Joske

Het exploiteren van een wielerbaan kost nu eenmaal geld.

Het is niet voor niets dat er financiële problemen ontstaan als je dat ontkent.

Een gewoon jeugdtoernooi, we hebben net de exploitatie op gemaakt daarvoor, kost in Apeldoorn al gauw 1200 euro.

Nu kun je dat veel vinden, feit is, dat er een gebouw moeten worden onderhouden, een baan moet worden onderhouden, mensen die er werken moeten een salaris krijgen.

Het kan niet alleen maar op vrijwilligers draaien, want dan nog moet het licht aan, kosten bloemen geld en zijn er jurymensen die je ook niet altijd maar hun reiskosten zelf kan laten betalen.

Ik wil hier geen pleidooi houden om maar geld te vragen, maar 2 euro toegangsgeld om de baanhuur te kunnen betalen vind ik een hele normale zaak en zeker niet teveel gevraagd.

Iedereen is vrij om wedstrijden te organiseren als men met de exploitant tot overeenstemming komt over de huur van de baan.

De betreffende organisator is dan zelf verantwoordelijk voor de publiciteit en kan dan de exploitant erbij betrekken. Die hoeft echter niet mee te gaan in die organisatie.

Het is slechts de baan de verhuurd wordt. Als dat zo is afgesproken zou ik niet weten waarom de exploitant reclame moet maken.

Dat heeft niets met blij zijn te maken, dat heeft te maken met afspraken.

Als men zaken gepubliceerd wil hebben als organisatie op de website van het Sportpaleis, dan ga je in overleg daaover en is het aan beide partijen om te zien wat men doet.

Het is wat suggestief gsteld van linker als hij zich afvraagt of er weer eens wielerliefhebbers in het bestuurkomen en het sportpaleis.

Liefhebber zijn is tegenwoordig niet meer genoeg. Realiteitszin is een eigenschap die je tegenwoordig ook moet hebben om dergelijke complexen te beheren.

Ik wens de organisatie mooie wedstrijden toe, met veel betalend publiek, zodat er een mooi vervolg aan kan worden gegeven.

• urbanus

Mee eens Joske! Voor alle wedstrijden moet nu baanhuur worden betaald, maakt niet uit wie het organiseerd. Tijd dat linker zelf eens in een bestuur gaat zitten en zich inspant om wedstrijden mede te organiseren, hij zal versteld staan wat er allemaal moet gebeuren…

• linker

Toch blijf ik vinden dat de huidige mensen van het Sportpaleis en Alcmaria geen baanwielerliefhebbers zijn.

Als ik nu op de website kijk van het Sportpaleis zie ik op de uitslagenpagina dat daar binnenkort de uitslagen van het seizoen 2011-2012 volgen. Niets over de wedstrijden van 7 oktober. Ook op de website van AV (de organisator) is er niets te vinden. Zijn die wedstrijden wel doorgegaan?