Zijlaard hangt derny aan wilgen

• Fan van Zijlaard

Zijlaard hangt derny aan wilgen

ROTTERDAM - Niet bij het baanwielrennen weg te denken zijn de dernywedstrijden. En als je aan derny’s denkt, dan denk je aan Joop Zijlaard: de grote man op het kleine brommertje. Op zaterdag 5 januari 2013 verschijnt hij voor het laatst op de baan in zijn geliefde Ahoy, bij de Zesdaagse van Rotterdam.

Met zijn afscheid wil Joop een warm hart

toedragen aan het Sophia

Kinderziekenhuis. Zijn derny en

toebehoren worden deze avond geveild, de

opbrengst gaat naar het goede doel.

Na een zeer succesvolle carrière van meer dan 40 jaar stopt Zijlaard ermee. Joop Zijlaard is Ahoy dankbaar: “Ik heb het altijd fantastisch naar mijn zin gehad hier. De Zesdaagse van Rotterdam is een geweldig evenement met fantastische partners, maar de grootste meerwaarde van Ahoy is het publiek. Als dat op de banken gaat staan, ben ik zelf ook niet meer te houden. Dan word je als het ware naar de streep geschreeuwd. Dat blijven straks, als ik gestopt ben, voor mij toch de allermooiste herinneringen.’

Afscheidsavond

Zaterdag 5 januari wordt een afscheidsavond voor Joop Zijlaard in het Sportpaleis van Ahoy. Joop zal zijn geliefde derny nog één keer aftanken om zijn laatste drie dernyritten te rijden. Eén rit met de jeugd, één rit met een zesdaagse-renner en tot slot zijn ererondes met oud-kampioenen. Want veel prominenten zaten ooit bij Joop uit de wind, zoals Johan Museeuw, Etienne de Wilde, Robert Slippens, Michael Boogerd.

• Baanman

Ik ben erbij, een mooie en leuke avond zal het worden denk ik.

• Richard

Weet iemand of al die oud kampioenen en prominenten ook daad werkelijk komen?

Dan wordt het een leuke avond.

• derny

Gelukkig dat ie stopt zeg, hij werd de laatste jaren met zijn gezwaai, aandacht trekken en koersen en uitslagen bepalen toch wel wat vervelend.

Uiteraard een mooie carrière en veel voor de derny sport gedaan, maar een paar jaar te lang doorgegaan (naar mijn mening).

Hoop dat er nu in de toekomst niet meer door de derny rijders wordt bepaald maar dat de beste gewoon wint en kan winnen.

• patrick

beste ‘derny’ (leuke naam!!!, leuk he deze anonieme wereld!),

ach laat ook maar je bent t reageren niet waard ook

ps gistet 2 dernywedstrijden gezien en 2 x de beste zien winnen, zoals laatste jaren eigenlijk

• Peter.

Nou Patrick droom jij maar lekker door in jouw wereldje.Ook ik vind het de allerhoogste tijd worden dat hij stopt.

Maar, petje af voor alles wat hij heeft gedaan

• patrick

zeg ook niet dat hij door moet gaan. en hijzelf ook niet. hij is 65 dus de ,nu, nog gepensioneerde leeftijd. dus is hij juist de man die weet wanneer je moet stoppen

• patrick

oeps fout van mij !!!!!

zijlaard is 69 jaar…….. had in mij hoofd dat hij paar jaar geleden zei dat hij wilde stoppen met 65 jaar maar t was met 40 jaar dernyrijden.

foutje van mij

maar neemt niet weg dat hij wel gemist gaat worden of je zijn rijden op de baan nou wel of niet aanstond.

hoop dat hij t voor mekaar krijgt om jos pronk over te halen om op de derny plaats te nemen. dat hoorde ik hem zeggen bij de zesdaagse van amsterdam.