Wk Junioren Invercargill

• Frans Rutten

Elis Ligtlee als enige Nederlandse deelname heeft het goed gedaan op de sprint. In de qualificatie met 11,827s op 0,156s van de winnares een keurige 6e plaats. Na een overwinning in de achtste finales werd ze in de kwartfinale in 2 ritten uitgeschakeld door de Russiche Shmeleva. Wat opvalt is toch het enorme verschil met de absolute wereldtop in Londen. Zelfs de winnares van de qualificatie lag 0,947s achter op Pendleton, omgerekend een slordige 16m.

• joske

Wel in aanmerking nemend, dat ze is gevallen in de tweede heat door de Russin.

Veel last van de ribben, ingetaped en behoorlijke brandwonden.

• DeRosa

Hoop dat ze er niet al te veel last van gaat hebben en verder kan op het WK, al zal het niet lekker zijn om ingetaped te moeten rijden.

Jammer, had er veel van verwacht en tot aan de val ging het best goed.

Tijden vergelijken met de tijden in Londen is moeilijk…..bij de junioren is het meer dan bij anderen dat er progressie is, bij Elis is dat zeker !

Go Elis Go

• baanrenner

Heb ook het idee dat Ligtlee met hogere verwachtingen naar

het WK was afgereisd.

De Russin Daria Shmeleva reed in de kwartfinale op een geoorloofde wijze sneller

De Russin werd niet DSQ. Is Ligtlee dan ten val gekomen door eigen schuld?

• joske

Het zijn haar woorden, ik heb het nog niet in een herhaling gezien.

Elis Ligtlee

Gekneusde rib en voor de rest brandwonden! Rib ingetapet. Gelukkig valt het mee! Haha en één van de vrouwen kwam net en vroeg: and how is it with the princess? Haha! (a)

Elis Ligtlee

Helaas zit de sprint erop voor mij… Gevallen in de 2e heat door de Russin. Nu lig ik op de EHBO tafel en wordt alles even nagekeken!

• Baanwacht

Vandaag wist Elis Ligtlee zich helaas niet te plaatsen voor de finale van de keirin.

Zij rijdt voor de plaatsen 7 t/m 12

• DeRosa

En is 12de geworden ! Opgemerkt moet worden dat het niet lekker racen is na z'n val op de baan, dat ze aan het keirin heeft mee gedaan is al knap !

Kop op meid, toernooi is nog niet voorbij

• DeRosa

En dan rijdt die Elis zomaar naar zilver toe op de 500 meter met een gekneusde rib….knap, heel erg knap!