Moet veel veranderen.

• Piet

Zal toch veel moeten veranderen richting rio 2016, want we liggen nu al meer dan 10 seconde achter.

• Frans Rutten

Zet de achtervolging maar alvast in, Piet. :)

• baan

Het is nu meer als 10 seconde maar als we zo doorgaan is het straks meer als 20 seconde.

• DeRosa

(tu)

• Ed

Ik ben echt een leek op baanwielren gebied. Ik vind het erg leuk om te kijken en volg ook zoveel mogelijk.

Mijn bescheiden mening is dat er meer naar “TeamGB” moeten worden gekeken. En dan bedoel ik hun aanpak op weg naar de Olympische Spelen van Londen. Zij hebben toch de baan en de weg gecombineerd?

Of spreek ik nu wartaal? Misschien dat DeRosa en de Baanwacht hier een betere kijk op hebben.

Ed

• Frans Rutten

Weg met baan combineren zou alleen bij de achtervolging kunnen en dan ook alleen maar, als er voldoende extra tijd is. Zomaar switchen is heel moeilijk.

Nabootsen van het GB Team is onmogelijk, omdat er dan een bijzonder groot budget beschikbaar moet zijn voor het materiaal. In principe zorgen zij er voor, dat ze op dit vlak geheel self-supporting zijn. In wezen hebben ze het succes van Beijing 2008 gekopieerd door materiaaltechnisch weer een voorsprong te nemen. De progressie is ongekend en kan onmogelijk alleen maar bestaan uit de sportwetenschappelijke/sportmedische begeleiding, het thuisvoordeel, de eindeloze video-analyses.

Nu de doping in de moderne sport is teruggedrongen is er meer ruimte vrijgekomen voor “technologische doping”.

• piet

Een thuis voordeel van 10 seconde net gek!

• DeRosa

Op dit moment en zoals de organisatie staat is het zeker veel te duur en wishful thinking om een systeem na te streven zoals die van GB en Australië, willen wij en de bonden dit wel nastreven zal er flink wat moeten veranderen en te beginnen in organisatorisch. Baan/weg alleen voor de duur onderdelen, sprint atleten hebben daar geheel geen baat bij.