London 2012

• DeRosa

Morgen beginnen de dagen van het baanwielrennen.

Ben vandaag ff op de tribunes geweest van het velodrome en het is er erg indrukwekkend….kippenvel!

Wat zal het gaan worden en waar hopen wij op? Bijna iedereen is fit en natuurlijk klaar om te winnen….de wil is er in ieder geval.

Teamsprint dames….ik denk aan een sterke race van onze high speed girls en een top 5 klassering. De ploegachtervolging van de mannen weet ik niet wat daar mogelijk is. Het rijdt wel strak en als alles goed loopt komen daar snelle tijden uit. Rijden op de Olympics is toch wat anders dan andere toernooien. Kennis gesproken die dicht bij team GB staat en hij spreekt ook over veel meer stress en zenuwen en onzekerheid dan op welk ander toernooi. We gaan het zien de komende dagen….veel kijk en luister plezier met de mooie sport op de wielerbaan hier in Londen.

• baanfan

Ik zit er helemaal klaar voor, helaas voor de tv maar dat mag de pret niet drukken.

@deRosa heb je misschien nog foto's van het Velodrome?

• Beheerder Baanwielrennen

We gaan het zien vanaf vandaag, ik ben positief gestemd…

De druk op het Team GB is natuurlijk erg hoog, er wordt heel veel van ze verwacht. Eens kijken hoe ze daarmee omgaan. Bij het zwemmen is het tot nu toe niet echt goed gegaan voor Team GB.

• DeRosa

Super fast qualifying round for the ladies…..record smashed just like that and finally the Chinese set the new WR……the Dutch high speed ladies done good…..5th time in qualifying….Go Speedy Girls Go !!!

• Baanwacht

Alles prima te volgen via de BBC ook de foutieve wissels werden tijdens de herhalingen prima inbeeld gebracht!

China werd in de finale niet gediskwalificeerd maar regeliert en dus geen goud maar zilver voor de dames die twemaal het WR verbeterde (32,422)

jammer

Dames team sprint

1. Duitsland

2. China

3. Australië

4. Oekraïne

Heren team sprint

1. Groot-Brittannië in 42,600 (WR)

2, Frankrijk

3, Duitsland

4.Australië

Nederland in de ploegenachtervolging achtste in 4.03,818 (een nieuw nationaal record) en mag het morgen opnemenen tegen de Britten

De Belgen stelden teleur met een negende plaats in 4.04. 053 en zijn uitgeschakeld evenals Korea

Groot-Brittannie (3.52,499) WR -Nederland

Australie - Colombia

Nieuw-Zeeland - Spanje

Rusland -Denemarken

• Baanwacht@home.nl

Op verzoek van de fans van Peter Schep een rectificatie

Op verzoek deze verschoning ( nietwaar Piet. bedankt voor je belletje!)

Hoe verloopt de ploegenachtervolging verder

Ploegenachtervolging

1. Groot-Brittannie - nr. 4Denemarken

2. Australië - nr 3 Nieuw Zeeland

Winaars van deze bovenste twee ritten strijden om goud en zilver

5. Rusland - 8 Nederland

6 Spanje - 7 Colombia

Competition format

The Team Pursuit starts with a qualifying round. Teams are seeded in the first round according to their qualifying times – the fastest team competes against the fourth fastest, second competes against third, fifth against eighth and sixth against seventh. The winners of the two heats between the top four teams advance to the finals; the remaining six teams are ranked according to their times from the first round, with the best two teams competing for bronze

• fan van DeRosa

Deze week een artikel in het Noordhollands Dagblad

"Vera Koedooder gaat voor goud'

Maar volgens mijn informatie staan morgen de dames van Dijk - Pieters en Wild aan de start.

Weet jij meer DeRosa jij zit immers dicht bij de bondscoach

• Frans Rutten

Het thuisvoordeel is in de topsport een factor van belang. Chris Hoy c.s. die choken? Van zijn levensdagen niet. Je ziet echter wel de discrepantie met het bleke optreden van de Aussies tot nu toe. Slechts enkele maanden geleden was het “andersom”.

The Dutch girls hebben buitengewoon gepresteerd! Jammer van de disqualificaties van GB en China, want de overtredingen leveren volgens mij niets op. Het is geen kwestie van een bocht afsnijden.

Ik heb in mijn leven zoveel topsport gezien, maar vanavond constateer je toch nog eens, hoe weinig garanties er in de topsport zijn.

Bleek optreden van de Aussies, de Duitsers ook niet op hun allerbest, de grote sprong voorwaarts van de Chinese vrouwen, het zéér goede optreden van de Dutch Girls. Baugé levert echter weer op het juiste moment en zal in de sprint moeilijk te verslaan zijn.

Maar op vooral Chris Hoy stond geen maat.

• DeRosa

Zit nog na te genieten van gisteren…..Chris Hoy…..wat een fenomeen en vooral wat een race.

Idd lijkt de magie van de aussies het hier niet te doen, komen natuurlijk nog wat sprint nummers maar de schrik zal wel in hun benen zitten.

Duitse meiden duidelijk door de zenuwen wat geforceerd en zeker in de kwalificatie ronde was dit duidelijk te zien.

Jammer van de diskwalificatie en dramatisch te zien dat het publiek het eerder wist dan de Chinese meiden, fouten van GB en China hebben hun absoluut geen voordeel in de races opgeleverd maar regels zijn regels en de jury was unaniem.

Dan onze eigen meiden…..het is zeker zo dat ik en mijn vrouw op de banken stonden voor die twee, beide races hebben ze onze verwachtingen overtroffen met de gereden tijden en Yvonne rijdt haar 2de rondes met wereldtijden.

Gezien de gereden tijden hadden ze een ronde verder moeten komen, knock-out systeem werkt tegen.

Waarom is dit toernooi weer in opzet zoveel anders dan het WK?

Genoten?……O ja…maximaal….klamme handjes en open monden van bewondering, wat een avond met topsport. Bedankt atleten !!!

• DeRosa

Het kan echt sneller met onze mannen op de achtervolging, zag er wel mooi uit…..vreselijk mooi om te zien.

Nu rijden voor kans op brons…..kijk er naar uit!