recordregen in Colorado Springs

• BigBen

Het regent records in Colorado Springs bij de Pro Cycling U.S. Grand Prix of Sprinting at the Velodrome in Memorial Park.

Nadat Yvonne Hijgenaar het Nederlands record op de 200 meter had aangescherpt tot 10,97 haalde Willy Kanis daar nog een beetje af en kwam tot 10,94. De Duitse Miriam Welte zette het nieuwe wereldrecord daar op 10,64, dus er is nog wat winst te boeken voor Londen. Welte won ook, samen met Kristina Vogel, de teamsprint. Er wordt gereden onder ideale omstandigheden: minder weerstand, goede temperatuur, luchtdruk en -vochtigheid.

• DeRosa

Positieve berichten daar ben ik blij om, en weer een stapje gemaakt!

• Frans Rutten

De kans dat in London harder gereden wordt dan 10,64s is net zo groot als dat Nederland alsnog Europees Voetbalkampioen wordt. :)

Het blijft natuurlijk een farce, records, die gemaakt zijn op grote hoogte, te erkennen.

Je kunt dan natuurlijk alleen maar vergelijken onder dezelfde omstandigheden. Willy Kanis maakt echter wel vooral indruk door 2x in 11,13s en 11,23s te winnen.

Ik heb net de teamsprint over het hoofd gezien. Geen WR omdat er 2x 333,333m = 666,666m werd gereden. Kanis en Hijgenaar bleven hier slechts 0,43s achter bij het winnende Duitse tweetal.

• DeRosa

Zeker zijn tijden hier en op andere banen niet of heel moeilijk te vergelijken maar Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar hebben wel weer een stapje gemaakt, iets dat weinige voor mogelijk hadden gehouden. Dat het nog een grote stap is ten opzichte van b.v. het Duitse team is duidelijk maar toch ben ik zeer verheugd met de progressie die ze beide doormaken.

De pr's die ze daar gereden hebben is alleen te vergelijken met het feit dat ze dat de vorige keren dat ze op die baan gereden hebben niet gelukt is dus ook in dat opzicht zijn ze sneller geworden.

De Duitsers maken op mij een heel erg sterke indruk, niet verrassend trouwens!

• Frans Rutten

Soms is sport ook een kwestie van Trial and Error. Het oogt nu weer uitstekend, al blijft het een crux, dat de top soms net zo hard wegijlt.

Vergelijk je de qualificatietijden van het laatste WK met die van Colorado Springs (hoogte ca. 1700m, nieuwe 333,333m baan, waarschijnlijk ideale weersomstadigheden) dan heeft toch Welte met 0,39s de meeste “progressie” geboekt.

Dan volgt Hijgenaar met 0,33s, gevolgd door Vogel 0,30s en Sullivan 0,26s. Maar in feite heeft Willy Kanis de grootste sprong gemaakt,slechts 0,69s achter van Grieken.

• DeRosa

Klopt als een bus, maar ook sporters moeten uit alle mogelijkheden iets positiefs zien te en halen anders kunnen ze wel thuis blijven. zoals ik al eerder schreef hebben de Duitsers mij de beste indruk gemaakt afgelopen weekend. Het is goed dat “onze” meiden ook een stap gemaakt hebben….vooruitgang boeken is niet alleen spierkracht het is ook veel mentaal als is er op de spierkracht weinig op aan te merken gezien de arbeid die ze daar in steken. Met vertrouwen tegemoet zien is wat ik doe.

Trial en Error…..zo is het !

• BigBen

Het ene moment maak je je druk om honderdsten van seconden, het andere moment heb je daar wel iets anders aan je hoofd: West side of Colo Springs is on fire! 32,000+ residents evacuated! Please pray for us tonight! This explains it all! http://twitpic.com/a0z465

• DeRosa

Damn ! Wist ik niet BigBen….maar dit zijn idd belangrijkere zaken.

• Frans Rutten

Zeker. Nu schoot me ook ineens te binnen, dat ik ergens iets had gelezen over “smoke”. Dat kon alleen op fixedgearfever geweest zijn. Daar stond inderdaad een vraag over de afloop van de zoindagsessies, want “Heard some folks left because of the smokje”.

• Frans Rutten

Ik lees net pas de uitslagen van de GP von Deutschland in Cottbus via de website. Dan schrik je toch wel even. Anna Meares rijdt buiten de roetsbaan van Krylatskoje en hooglandbaan Colorado Springs de beste 200m tijd aller tijden: 10,769s.

Och arme Miriam Welte, die net terug van hoogtestage praktisch 0,5s achter kwam te liggen. Omdat de Nederlandse dames nu ook niet bepaald uitblonken kan als oorzaak heel waarschijnlijk een gebrek aan acclimatisering zijn.

Zou er dan toch nog een WR inzitten in Londen? Cottbus staat niet bekend als de allersnelste baan. En tegenwoordig wordt er praktisch geen topwedstrijd meer gereden onder 28 gr. C.