De meiden ploegachtervolgers gaan voor het brons, nu al mooi gedaan hoor!
Als ik toch zo vrij mag zien hierop in te breken. Getob is in dit verband natuurlijk een lelijk woord. Als we deze qualificatie voor alle topsporters zouden gebruiken, die oftewel fluctuerend presteren of in een neergaande lijn zitten (begint in de topsport al bij 0,01s), dan zouden we veel papier nodig hebben. Maar misschien ben ik te hard in mijn oordeel.
Willy Kanis reed in haar beste dagen in haar eentje zo'n beetje de tijden, die ze tegenwoordig met Yvonne Hijgenaar samen rijdt. De wereld heeft in de tussentijd bovendien niet stilgezeten.
Kijk bijvoorbeeld nu eens naar Jess Varnish, die ineens de reddingsboei wordt van jawel de niet van zelfvertrouwen overlopende Victoria Pendleton. En die zelf ook veel beter (wat heet) presteerde dan recent.
Ben niet tevreden maar ik denk dat de dames zelf nog het minst tevreden zijn.
Weet wel dat ze het maximale doen om te kunnen presteren en hoor van “echte” kenners dat ze fysiek er heel goed voorstaan en de trainingen meer…veel meer dan hoopvol zijn. Waarom het tijdens de wedstrijden dan zo moeilijk gaat ligt niet zozeer dat de rest ook sneller is gaan rijden want ze moeten in staat zijn om top 5 te rijden maar ik denk dat het toch wat zenuwen zijn die parten spelen. Ik weet dit niet zeker maar is zo mijn idee.
Als je de tijden ziet die de Aussie en Britse meiden op de baan leggen dan raakt iedereen daar van achterop.
Ondanks deze verlopen teamsprint voor hun blijf ik erin geloven !
Maar goed was het niet gisteren, nee !
Aan de opvolgsters wordt al gewerkt en de plannen zien er goed uit voor de komende tijd of het allemaal lukt hangt van te veel onzekerheden af, denk ook niet dat er volgend jaar al een nieuwe teamsprint duo op het niveau zit van Kanis/Hijgenaar maar denk dat het jaar 2014/2015 heel goed haalbaar is en dat tijdens de spelen van 2016 weer mee moeten kunnen doen. Tegen de aanwas die Australie al in de wachtkamer heeft zitten en de landen Duitsland en Engeland daar gaan we met onze kleine organisatie nog niet tegen op boxen…..!
Hoop en geloof hou ik altijd in deze mooie tak van sport.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?