NK omnium

• Toeschouwer NK omnium

Het verhaal dat dhr.Duin zondagavond op de Noordhollandse site bf-one plaatste betreffende het NK omnium

raakt werkelijk kant noch wal. Het Orakel van Alkmaar, waarvan sommigen op deze prikpagina in het verleden meenden dat hij in aanmerking komt voor de AKO Literatuurprijs

slaat werkelijk de plank mis. Ik had hem graag vandaag als Oppersauwelaar, tonprater op het middenterrein gezien

en dan Robert Slippen.Jan de Graaf, Kirsten Wild, Michael Vingerlaing en al die andere sporters en hardwerkende mensen van de KNWU als publiek

Hij zou met hoongelach het Alkmaarse Sportpaleis hebben verlaten.

• supporter

wielrennen is een uitslagensport, al ergens uitslagen per onderdeel? iedereen moest met transponder rijden dus het zou een makkie moeten zijn toch?

bij een protest over een uitslag bleek dat men de camera niet eens had meelopen en dan heb je over een NK?

• HarrieH

Als er sites/tijdschriften/kranten/boeken zijn, die me niet bevallen, dan lees ik deze gewoon niet.

Iemand anders beleeft er misschien wel plezier aan.

Schiet m.i. niet op om me er hier over op te winden.

• Hennie H.

En dan liet de jury ook nog grotere peletons starten dan het reglementair toegestane aantal van 24 op een 250 baan.

De jury kan dan de renners voor de start toespreken maar dat is niet de oplossing.

Van tevoren was te zien dat door het aantal inschrijvingen de kritische grens zou worden bereikt en had er mijns inziens in series gereden te worden bij de daarvoor in aanmerking komende onderdelen(scratch en punten koers) met daarna een finale rit van bv 16 renners die dan de punten zouden verdelen. De overigen hadden dan 17 punten toegekend kunnen krijgen voor dat onderdeel.

Maar ja het verzet meten voor de tijdrit onderdelen is makkelijker.

Kortom welke regels pas je toe bij een kampioenschap en welke niet.

Deze gang van zaken bij baanwedstrijden is helaas niet nieuw. Dit was voor mij enige jaren geleden aanleiding om geen jurylicentie meer aan te vragen.

• fan

Ik heb zaterdag gekeken met name naar de jeugdwedstrijden, het was spannend is veel jeugd voor de toekomst.

Maar knwu had wel veel beter mogen opletten met het bestellen van de truien voor de nl kampioenen.

De maat was veel te klein, en er stond op 6 en 7 jaar, volgens mij mogen ze dan nog niet eens wedstrijden rijden.

• Javelin

Er bestaat geen wet dat men het met dhr. Duin eens moet zijn. Het is tenminste voor eenieder duidelijk wie het is.

Ik vind het dan weer vreemd dat iemand zijn kritiek uit met naam en toenaam en zelfs opmerkt: "Ik had hem graag………", maar dat wel doet onder een nietszeggende schuilnaam.

Ik heb wel een beter pseudoniem voor hem.

• tjonge jonge

@Hennie/Supporter,

Wat mij verwonderd is dat ik op dit prikbord altijd commentaar op organisaties is. Die organisatie is met kop en kont in de weer om voor uw zoon/dochter/idool dit kampioenschap te organiseren. Ze hadden ook, zoals degene die nu commentaar hebben, met hun kont op de tribune kunnen gaan zitten.

Heb een beetje meer respect voor de mensen die hun vrije dagen opofferen voor het organiseren van dergelijke evenementen. Er zijn er tussen die gewoon 5 dagen werken en dan in het weekend dit doen. Wees dankbaar of stroop je mouwen op….

Ik krijg zo nu en dan het idee dat sommigen gewoon teveel verwend zijn.