Roy v.d. Berg is niet slim

• Apeldoorner

Roy v.d. Berg twitterde onderstaand bericht op 31 dec.

“Mooie trainings wedstrijdjes gereden afgelopen NK! Even paar dagen ontspannen en dan richting Londen wereldbeker de piek. #Debestewensen!!!!”

Zo maak je je wel heel belachelijk. Met dit soort uitlatingen is de baansport niet gediend.

Zou Roy v.d.Berg wel beseffen hoe dom deze tweet is.De arrongantie druip er af In dat soort sprinters steekt het NOC/NSF en de KNWU zijn geld.

Je mag wel alles denken maar niet schrijven.

• Apeldoorner

“ gerelateerd aan topic” Zou die wel van z'n coach hebben!

Ik heb wel van alle deelnemers genoten!!

Zelfs door een niet al te slim tweetje.

• Overdreven

Lijkt me een iets te overdreven conclusie. Het is immers publiek geheim dat alles in het teken staat van de Olympische kwalificatie! NK als opwarmertje voor London, natuurlijk!!

• Frans Rutten

“There is something about the process of pinning a number on your back in a major competition and going to the start line at a world championships, there is no substitute for that.” Dit is een uitspraak van Brailsford over de vraag of GB wel aan het WK in het verre Melbourne met alle consequenties vandien moet deelnemen. Voor GB is er namelijk geen absolute noodzaak, die er wel voor Nederland is!. “Vertaald” naar deelname aan het NK. Ook hiervoor is er geen plaatsvervangend element in de vorm van training. We zullen zien wat Londen in februari brengt en hoe Roy van den Berg weet om te gaan met concurrentie in da house. B)

• Stayerslijn

Volgens mij is VD Berg serieuzer dan hij lijkt…. hij liet de eerste sprint tegen Buchli “professioneel lopen” Zat veel te snel na zijn voorafgaande. Om daarna er in de volgende twee, waar meer rust tussen zat vol voor te gaan. Kortom…goede training dus. Gelijk heeft hij.

• DeRosa

Tjonge wat overdreven, blijkt wel dat het een goed verreden kampioenschap is geweest en dus geen belangrijkere zaken aan de hand zijn.

RVDB heeft goed gereden en al had hij meer gehoopt op de sprint maar de keirin heeft hij goed thuis gebracht.

Alles staat in het teken van de kwalificatie en een deelname of zelfs winnen van een Nederlandse titel is mooi maar staat tot geen enkele vergelijking met de race om de tickets voor de spelen.

Iemand die volledig voor zijn sport gaat zoals de gehele sprint ploeg inclusief de coach, of je de atleten of de coach mag of niet mag doet er niet toe maar arrogant kan je ze toch niet noemen.

• soepie

Het NK lag voor de sprinters mss wel niet op het juiste moment in de opbouw naar de WB wedstrijden in China en London.

• Joske

Ja, maar mss ook niet. Dat is toch geen argument zo?

het is wel of niet het juiste moment, maar niet misschien.

Kom op soepie, verwacht van jou betere argumentatie!

• DeRosa

Het NK lag wel perfect in de voorbereiding voor de WB's maar dan meer als wedstrijd training en niet zozeer om te pieken. Wat dat betreft is het twitter bericht van RVDB geheel terecht en juist behalve dat ze eerst naar Beijing gaan en dan pas naar Londen volgens mij maar daar kan ik het mis in hebben.